Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد صادق معتمدیان شنبه شب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با قدردانی از تلاش شبانه روزی پزشکان و اعضای کادر درمان استان در درمان بیماران و مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: پزشکان و کادر درمان در صف اول مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند و ما قدردان تلاش و زحمات آنان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز روزهای سرد فصل پاییز و زمستان و افزایش بیماران سرپایی مبتلایان به بیماری کرونا در استان، افزود: اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه کمتر شده و این مسئله احتمال آغاز پیک ششم بیماری کرونا در کشور و استان را بیشتر کرده است.

معتمدیان با بیان اینکه رعایت ۴۷ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم قابل قبول نیست، گفت: کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه قابل قبول نیست و از سازمان صمت و مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تا با افزایش بازرسی‌ها با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی کنند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین اتمام پروژه‌های درمانی استان را مورد تاکید قرارداد و افزود: از تمامی ظرفیت‌های ملی برای اتمام پروژه‌های درمانی استفاده می‌کنیم تا با بهره برداری از این طرح‌ها تعداد تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های ویژه استان افزایش یابد.

وی با قدردانی از مجریان طرح شهید سلیمانی، این طرح را یکی از طرح‌های موفق در مقابله با شیوع بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح باید در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته تا با رهگیری و کنترل و نظارت بر بیماران در منازل، روند شیوع بیماری کرونا در جامعه کاهش یابد.

معتمدیان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به هم مرز بودن استان با سه کشور خارجی و افزایش شیوع بیماری و همچنین کم بودن ضریب واکسیناسیون در برخی از این کشورها، خواستار توجه جدی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مرزها در کنار روان سازی در تجارت مرزی شد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از صدا و سیما و رسانه‌های استان خواست تا در اقناع مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالانه‌تر عمل کنند و شهرداری ارومیه نیز اولویت خود در تبلیغات شهری به مسئله رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده مردم از ماسک به عنوان یکی از راه‌های مؤثر در مقابله با بیماری کرونا بیشتر توجه کند.

معتمدیان با اشاره به لزوم کنترل ترددها از ورودی‌های کشورهای خارجی خصوصاً مرز تمرچین گفت: ضمن روان سازی تجارت کالا از مرز تمرچین باید رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی نیز پایش و کنترل شود.

وی با اشاره به افزایش دو شهرستان استان به وضعیت قرمز کرونایی افزود: با توجه به آلودگی‌های موجود در کشورهای ترکیه و عراق باید یک تدابیر سختگیرانه ای برای پایش مرزهای زمینی در نظر گرفته شود.

کد خبر 5345579

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی ویروس کرونا یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر استانداری سمنان سفر استانی عکس استانها آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش باران استکبار ستیزی گرگان راهپيمايي 13 آبان لیگ برتر فوتبال ایران رعایت دستورالعمل های بهداشتی دستورالعمل های بهداشتی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار