Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی کاشفی جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جهادی قرارگاه محرومیت زدایی اعزام گروه‌های جهادی در قالب تیم‌های پزشکی و خدمت رسان به مناطق محروم و کم برخوردار است گفت: این بار نیزبه همت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان گروه‌های جهادی شامل پزشک، دندان پزشک و خدمت رسان به روستای کالپوش از شهرستان میامی اعزام شدند تا به مردم خدمات رایگان ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اردوی جهادی در مدت ۳ روز در روستای کالپوش برگزار شده است تصریح کرد: سپاه و بسیج محرومیت زدایی را به یک ماموریت برای خود تبدیل کرده، زیرا عدالت اجتماعی تنها با توجه ویژه به محرومیت زدایی و در سایه مدیریت جهادی میسر خواهد شد.

مهدی کاشفی با بیان اینکه در این اردوی جهادی خدمات متفاوتی به مردم منطقه کالپوش ارائه شده است اظهار داشت: ویزیت رایگان، برپایی میز خدمت، توزیع بسته‌های معیشتی و نوشت افزار، تعمیر لوازم خانگی و ... بخشی از خدمات ارائه شده در این اردوی جهادی بوده است.

مهدی عجم مسئول بسیج اصناف استان سمنان با بیان اینکه گروه جهادی پزشکی و دندانپزشکی در این اردوی جهادی کار ویزیت رایگان مردم و خدمات کشیدن، ترمیم و جرم گیری را به مردم ارائه کرده اند گفت: در مدت این اردوی سه روزه جهادی ۳۰۰ نفر از مردم خدمات دندانپزشکی و ۳۰۰ نفر نیز خدمات پزشکی دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه همچنین گروه‌هایی جهت تعمیرات لوازم خانگی، تعمیرات موبایل و مکانیک خودرو نیز در این مدت کار خدمت رسانی به مردم را انجام داده اند افزود: ۵۵ مورد تعمیرات توسط گروه‌های جهادی در این اردوی جهادی صورت گرفته است.

مهدی عجم با اشاره به توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان در روستای کالپوش افزود: همچنین ۱۰ سری جهیزیه شامل هر سری ۱۵ قلم کالای اساسی زندگی نیز در بین نوعروسان نیازمند توزیع شده است.

سرهنگ امامی مسئول بسیج ادارات استان با اشاره به برپایی میز خدمت در روستای کالپوش در مدت این اردوی جهادی گفت: ۵ نفر از مدیران منابع طبیعی، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و نوسازی مداری نیز با حضور در روستا کار حل مشکلات مردم به صورت حضوری را انجام داده اند.

وی افزود: حضور مدیران در مناطق محروم و شنیدن صدای مردم و مشکلات آن‌ها تاثیر بسزایی در جلب رضایت عمومی و استحکام پیوند بین مسئولین و مردم خواهد داشت.

میغانی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه میامی نیز با اشاره به اعزام ۵ گروه جهادی به منطقه کالپوش جهت خدمت رسانی به مردم گفت: حضور جوانان جهادگر در مناطق محروم در قالب گروه‌های جهادی و درک محرومیت و تقویت روحیه خدمت به محرومان و مستضعفان نکته مهمی است که اهمیت حضور در اردو‌های جهادی را روشن‌تر می‌کند

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه های جهادی توزیع بسته معیشتی اردوی جهادی گروه های جهادی روستای کالپوش محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست فعالان جهادی و مردمی عرصه آبادانی و پیشرفت توسط دفتر مردمی‌سازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و با حضور مدیران 50 گروه‌ جهادی و مردمی در محل معاونت علمی، فناوری اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برگزار شد.

 حمیدرضا شکری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در امر مردمی سازی و مدیر برنامه ملی آبادیران در ابتدای این نشست به نقش آفرینی گروه‌های جهادی و مردمی در جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت.

وی ظرفیت عظیم گروه‌های جهادی و مردمی را در جهش تولید دارای اهمیت مضاعف دانست و اشاره کرد: این گروه ها با توجه به تعددشان و پوشش دهی مناسب مناطق کمتر برخوردار به عنوان حلقه های میانی می توانند نقش آفرینی جدی برای مشارکت مردم در تولید با توجه به ظرفیت های بومی داشته باشند.

شکری، همچنین به توانمندی های شرکت های دانش بنیان به عنوان پشتیبانی کننده در جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار تاکید و بیان کرد: تعامل دو گروه بزرگ مردمی یعنی شرکت های دانش بنیان و گروه های جهادی امر مهم و ضروری برای جهش تولید است.

مدیر برنامه ملی آبادیران همچنین «معرفی شرکت‌های دانش بنیان به گروه‌های جهادی و مردمی»، «تعامل با گروه‌های جهادی و مردمی و کمک به احصای ظرفیت‌های بومی» و «بسترسازی به همرسانی شرکت های دانش بنیان و گروه های مردمی» را نقش برنامه ملی آبادیران در جهش تولید با مشارکت مردم دانست.

وی در ادامه بر سهم و جایگاه گروه های جهادی در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران متمرکز شد و گفت: در این نمایشگاه، دو طرف عرضه و تقاضا وجود دارد که طرف عرضه ظرفیت شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور و طرف تقاضا نیازمندی‌ها و ظرفیت مناطق کمتر برخوردار هدف گروه های جهادی و مردمی است.

از این رو، به گفته وی، حضور گروه های جهادی و مردمی در نمایشگاه ملی آبادیران بستر مناسبی را برای اعلام و رفع نیاز مناطق کمتر برخوردار فراهم آورده است.

شکری در ادامه به شرایط ثبت‌نام و حضور گروه‌های جهادی در دومین نمایشگاه ملی آبادیران پرداخت و افزود: گروه‌های جهادی و مردمی به شرط احصاء و اعلام دقیق چالش‌ها و ظرفیت‌های دقیق مناطق کمتربرخوردار می‌توانند به صورت رایگان در نمایشگاه غرفه داشته باشند.

مدیر برنامه ملی آبادیران در پایان به نمونه هایی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور اشاره کرد که از آن جمله می توان به تصفیه و سالم سازی آب شرب روستاها و مناطق کمتر برخوردار با دستگاه تصفیه آب پرتابل، الگوهای تدوین اسناد پیشرفت منطقه ای مبتنی بر ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی، ایجاد اشتغال پایدار و کوچک مقیاس و ایجاد اقامتگاه‌های سریع در بحران‌های طبیعی، ساخت سریع و ارزان سکونت‌گاه و ساخت مدارس مناطق روستایی اشاره کرد.

همچنین رضا غلامزاده، معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی ضمن بیان اهمیت بهم‌رسانی گروه های جهادی و مردمی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: ایجاد بستر مناسب و تخصصی که از ظرفیت و توانمندی گروه‌های جهادی و شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور به صورت همزمان آگاهی و اطلاع دارد در محقق شدن اهداف برنامه ملی آبادیران نقش اساسی ایفا می کند.

وی در پایان آمادگی خود را برای ارائه ظرفیت‌‌ها و توانمندی‌های سازمان بسیج دانشجویی برای تسهیل و هموارسازی این مسیر اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر