Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@11:48:25 GMT

شناسایی باند قاچاق چوب جنگلی در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۲۸۹۲

شناسایی باند قاچاق چوب جنگلی در شیراز

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان فارس از شناسایی مافیای قاچاق چوب و زغال در اراضی ملی شهرستان شیراز خبر داده و اعلام کرده که سرکرده این باند را دستگیر کرده اما به شمار دیگر اعضای دستگیر شده اشاره نکرده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز افزوده است: با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی قاچاقچیان خرید و فروش چوب و هیزم درختان جنگلی بلوط به دام افتادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پس از دریافت گزارش های مردمی مبنی بر حمل و قاچاق چوب و هیزم جنگلی در شهرستان شیراز ، هماهنگی های لازم با عوامل قضایی انجام شد و در نهایت با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی طی عملیاتی نامحسوس انبار چوب و هیزم جنگلی دپو شده کشف شد و عاملان اصلی باند قاچاق چوب به سرکردگی آقای ( ح - ر ) شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی اظهار داشت: در این راستا بیش از هشت تن چوب جنگلی بلوط کشف و ضبط شد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز اضافه کرد: متخلفان با تعدادی خودرو سواری اقدام به حمل و انتقال چوب و هیزم های جنگلی از استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان های مجاور به منطقه گویم شیراز کرده بودند که با تلاش ماموران منابع طبیعی شهرستان شیراز شناسایی و به دام قانون افتادند. 

رضایی گفت: بر اساس مواد ٤٢ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، قطع نهال و درخت و نیز حمل چوب، هیزم و زغال درختان جنگلی بدون مجوز حمل ممنوع است و مرتکبین این عمل مجازات می شوند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا قاچاق چوب جنگل باند قاچاق چوب شناسایی باند قاچاق افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا شهرستان شیراز منابع طبیعی چوب و هیزم قاچاق چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌ فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند سازمان یافته خودرو‌های خارجی قاچاق  و کشف ۳۲ دستگاه خودروی خارجی قاچاق  در استان خبر داد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی اقدام اطلاعاتی و عملیاتی پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی استان، باند سازمان یافته خودرو‌های خارجی قاچاق که اقدام به دستکوب ارکان خودرو ( شاسی، موتور و اتاق) و همچنین نصب پلاک خودروهای قدیمی از همان خودروها به خودروی جدید می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

 سردار مفخمی خاطرنشان کرد: از این باند که غالبا خودروهای شاسی را از غرب و جنوب کشور برای اقدام متخلفانه خود وارد می کردند ، تا کنون ۲۰ دستگاه خودرو با پلاک مالکیت خودروهای قدیمی به همت ماموران پلیس آگاهی و همچنین ۱۲ دستگاه خودرو با تلاش پلیس امنیت اقتصادی استان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه اعضای باند قاچاق خودرو نیز به دستگاه قضایی مازندران معرفی و تحویل شدند، تاکید کرد: پلیس امنیت اقتصادی  و آگاهی با هوشمندی و اقتدار همواره با هدف رضایتمندی مردم پای کار است و متخلفان بدانند که مازندران جولانگاه قاچاقچیان نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی