Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@03:24:05 GMT

نظر محمد هاشمی در مورد تخریب سنگ مزار ابراهیم یزدی

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۲۹۴۲

نظر محمد هاشمی در مورد تخریب سنگ مزار ابراهیم یزدی

آفتاب‌‌نیوز :

محمدهاشمی درباره تخریب سنگ مزار مرحوم ابراهیم یزدی «عضو شورای انقلاب، وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر در دولت موقت انقلاب» و اقداماتی از این دست مانند هجمه به شخصیت‌های همچون مرحوم بازرگان و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسط جریانی در کشور، گفت: واقعیت این است که شخصیت‌های تاریخی را نمی‌توان از تاریخ حذف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی جریانی حذف ائمه اطهار را آغاز کردند تا به افراد دیگری برسند، به طوری که در عربستان مزار ائمه را متروک و نامشخص می‌ساختند که کسی برای زیارت نرود اما این جریان‌ها هیچگاه موفق نمی‌شوند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به این‌که شخصیت‌های تاریخی و تاریخ‌ساز در اذهان مردم باقی خواهند ماند، بیان کرد: امام (ره) و آقای هاشمی رفسنجانی را نمی‌شود حذف کرد، مرحوم دکتر یزدی و بازرگان را نمی‌شود از حافظه تاریخی حذف کرد.

وی یادآور شد: هنگامی که کارتر پیام داد که ایالات متحده قصد مذاکره با امام در پاریس را دارد، ایشان مرحوم دکتر یزدی را به عنوان نماینده خودشان معرفی کردند تا با آمریکایی‌ها صحبت کنند. آقای یزدی ۷ جلسه به عنوان نماینده امام (ره) با آمریکا مذاکره کردند و نتایج را می‌نوشتند و خدمت ایشان می‌دادند.

هاشمی تاکید کرد: سابقه تاریخی افراد است که می‌ماند حال حتی اگر سنگ مزارشان را تخریب کنند و از بین ببرند. اتفاقا تجربه نشان داده است، نتیجه این اقدامات بلعکس است و هر شخصی که در حد خودش خدمت کرده، زحماتش در تاریخ ثبت شده است و همیشه نامش خواهد ماند؛ بنابراین بحث سنگ قبر نیست بلکه خود شخص است که در قلوب مردم و تاریخ ثبت شده و از یاد مردم نمی‌رود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که امروز جریانی با جعل تاریخ می‌خواهد افکار خودش را به جامعه غالب کند و کسانی که ازابتدای انقلاب حاضر بودند و هزینه دادند را حذف کنند،چگونه باید عمل کرد که این جریان به اهداف خودش نرسد،گفت: این نوع کارها نتیجه عکس دارد؛ زمانی مسئول صداوسیما بودم در آن هنگام ۷۵ رادیو به زبان فارسی از کشورهای بزرگی مثل آمریکا، چین و شوروری تا کشورهای کوچکی مانند آلبانی و کویت علیه انقلاب ما تبلیغ می‌کردند آن هم درحالی که ما یک رادیو و تلویزیون داشتیم اما نتیجه چیز دیگری شد که آن‌ها انتظار نداشتند.

هاشمی یادآور شد: یک صداوسیما در برابر ۷۵ رادیو وجود داشت بحث روزنامه‌ها و رسانه‌های دیگر جدا بود. معاون سیاسی صداوسیما زمانی آمار گرفته بود که روزانه ۷ میلیون کلمه علیه انقلاب اسلامی در روزنامه‌ها و رسانه‌های مکتوب مطلب نوشته می‌شد که از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد و ما تنها یک شبکه داشتیم. جالب است که همین کارهای تخریبی رادیوها و روزنامه‌های بیگانه باعث شد انقلاب ما بهتر معرفی شود زیرا آن‌هایی که به اصطلاح افرادی متفکر و منصف در دنیا بودند، هنگامی که مشاهده می‌کردند یک کشور انقلاب و ایدلوژی‌اش این‌گونه مورد تهاجم قرار گرفته به دنبال بررسی آن می‌رفتند که ببینند چه خبر است؟ چرا عده‌ای از آن واهمه و وحشت دارند؟ آن افراد هنگامی که درباره انقلاب و قیام تحقیق می‌کردند به قرآن، نهج.البلاغه و متون دیگر مراجعه می‌کردند و کلام امام را می‌دیدند که دیگر مشخص است در چنین مواقعی نتیجه غیر از آن چیزی می‌شود که دشمنان انتظار دارند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که به واسطه تحقیق درباره انقلاب افراد زیادی به اسلام و تشیع گرویدند، گفت: بنابراین با برخی از کارها ممکن است یک عده فکر کنند افراد محو می‌شوند؛ اما اشخاص اگر متفکر، اندیشمند و منصف باشند، با دیدن این نوع هجمه‌ها به بررسی این می‌پردازند که آن فرد چه فکر و اندیشه‌ای داشته است؟ چه کسی بوده است؟ چه کاری انجام داده و چه سابقه‌ای دارد که عده‌ای با وی به دشمنی می‌پرداختند و در جهت تخریب وی قدم برداشتند.

وی با بیان این که شخصیت‌های بزرگ و حرکات انقلابی، دشمنان بزرگی هم دارد اما این دشمنان نمی‌توانند طبق خواسته‌ای که دارند، اثرگذاری کنند، اظهار داشت: زمانی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیار سختی کشیدند اما در تشییع پیکر ایشان مشاهده کردیم مردم چگونه حاضر شدند و چه کردند، این امر نشان می‌دهد با تخریب نمی‌شود شخصیت‌های تاریخ‌ساز و خدوم را از قلب مردم بیرون کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمد هاشمی ابراهیم یزدی مزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والسلمین " الله‌نور کریمی‌تبار شامگاه دوشنبه شب در یادواره سنگر سازان بی سنگر در شهرستان دهلران با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، بیان کرد: شهدای جهاد سازندگی جزو شهدایی هستند که در جامعه ما گمنام مانده‌اند، آنان به ندای امام راحل لبیک گفتند و برای ساختن کشور، جهاد سازندگی را تشکیل دادند و در آباد کردن روستاها در عرصه‌های مختلف، نام خود را جاودانه کردند و همین‌ها با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شدند و عنوان مقدس سنگرسازان بی‌سنگر را به خود اختصاص دادند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: ایجاد، سنگر و خاک‌ریز و جاده‌های مواصلاتی جزو سخت‌ترین کارهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود، سنگرسازان بی‌سنگر بهترین هدف برای تانک، خمپاره و هواپیماهای دشمن بودند، دنبال راه‌سازی، پل‌سازی و سخت‌تر از آن، ایجاد خاک‌ریز در حین عملیات زیر گلوله‌های گوناگون دشمن بودند، این مردان شجاع برای خاک‌ریز زدن با آن شرایط، یک حائل دفاعی ایجاب می‌کردند که رزمندگان اسلام، بتوانند در سینه‌ی این خاک، جانشان را سالم نگه‌دارند.

وی تصریح کرد: ایثار، از خود گذشتگی، عشق و فداکاری در آن‌جا نمایان می‌شد و سنگرسازان بی سنگر، این گونه در مقابل دشمن ایستادند تا جان‌پناهی برای رزمندگان ایجاد کنند، بیان این شجاعت، ایثار و از خود گذشتگی، فوق‌العاده سخت است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شهدای جهاد سازندگی، نقش بی بدیلی در دفاع مقدس و سازندگی کشور داشتند، تلفیقی از ایثار، شجاعت، حماسه و دانش به‌هم آمیخت تا نقش سنگرسازان بی‌سنگر در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ماندگار شود و این از فضل خداست که این انسان را در چنین جایگاهی قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: افتخار امروز جمهوری اسلامی این است که در برابر دنیا می ایستد و عملیات غرورآفرین وعده صادق را انجام می‌دهد و آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان به‌رغم رجز خوانی، جرأت نمی کننکوچک‌ترین عکس‌العملی در برابر اقتدار ایران اسلامی داشته باشند، امروز در دانشگاه‌های آمریکا، می‌بینیم دانشجو و اساتید، در برابر نسل کشی مسلمانان غزه تظاهرات می کنند و بی‌رحمانه مورد تهاجم پلیس این کشور قرار می‌گیرند.‌

وی گفت: دشمان، در برابر غرش موشک‌های جمهوری اسلامی دست تسلیم بالا برده‌اند و درخواست رئیس جمهور آمریکا از سران اسرائیل این است که هیچ عکس‌العملی نشان ندهید و این از برکات و ثمره خون شهدا است.

کد خبر 6092660

دیگر خبرها

  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • آسمانی شدن پدر شهید در شاندرمن ماسال
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • رئیس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی مشخص شد
  • سیدعباس هاشمی‌منش رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی شد
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است