Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در راستای حمایت از حقوق شهروندی و همچنین حفظ حقوق اصناف، کنترل، نظارت و آزمایش ادواری (سالانه) اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش از سال ۱۳۰۴ مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و در ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال ۱۳۹۶ نیز مجددا بر آن تاکید گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اداره کل استاندارد استان در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر برون سپاری وظایف تصدی گری، انجام بازرسی و آزمون دوره‌ای وسایل سنجش را به شرکت‌های حقوقی تائید صلاحیت شده واگذار کرده و بطور مستمر بر فعالیت‌های شرکت‌های مزبور نظارت دارد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: میزان تعرفه ابلاغ شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران (با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صمت) برای انجام بازرسی و آزمون دوره‌ای ترازو‌ها معادل نیم ساعت کار کارشناسی مورد تائید یعنی مبلغ ۴۷ هزار و ۷۵۰ تومان تعیین گردیده است؛ که با در نظر گرفتن شرایط استان و حمایت از اصناف مبلغ مزبور طبق مصوبات کمیته راهبری اوزان و مقیاس‌های اداره کل متشکل از نمایندگان استانداری و سازمان صمت و اتاق اصناف تعرفه مزبور معادل ۱۵ هزار تومان در یک سال مصوب شده است.

علایی افزود: این اداره کل آمادگی خود را جهت دریافت و بررسی هرگونه انتقادات و پیشنهادات مربوط ازطریق شماره تلفن گویا ۱۵۱۷ و شماره تماس‌های ۸-۳۳۷۴۱۱۵۶ اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنترل بازار استاندارد سازی مصرف کنندگان ترازوی استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق