Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@16:49:16 GMT

یاران صلح رضوی؛ مروج فرهنگ حل اختلاف

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۳۴۵۸

یاران صلح رضوی؛ مروج فرهنگ حل اختلاف

در نشست مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، تفاهم‌نامه‌ای به امضاء رسید که با اجرایی شدن آن، از ظرفیت «یاران صلح رضوی» در سراسر کشور برای توسعه فرهنگ صلح، سازش و حل اختلاف استفاده خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس این تفاهم‌نامه، از ظرفیت‌های مذهبی و اجتماعی برای حل و فصل اختلافات مردم و ایجاد سازش و رضایت در پرونده‌های قضایی و همچنین گسترش فرهنگ صبر، صلح، بخشش و رضایت، استفاده خواهد شد تا گام مهمی برای کاستن از میزان پرونده‌های محاکم قضایی برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این تفاهم‌نامه، مرکز توسعه حل اختلاف، در زمینه‌ اعتباربخشی و معرفی یاران صلح رضوی، اجرای دوره‌های آموزشی و توانمندسازی آن‌ها و همچنین پایش و نظارت بر اقدامات و فعالیت‌ها اقدام خواهد کرد و برخی پرونده‌ها را برای ایجاد و صلح و سازش به یاران صلح رضوی ارجاع خواهد داد.

بنیاد کرامت رضوی نیز متقابلاً انجام اقداماتی از جمله معرفی افراد متعهد، توانمند و علاقه مند برای فعالیت به عنوان یاران صلح رضوی، برگزاری دوره‌های آموزشی، مشارکت در ایجاد صندوق حمایتی، اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای برای ترویج صلح، سازش و شیوه‌های مسالمت‌آمیز حل و فصل اختلافات، مشارکت در برگزاری همایش ملی «صبر» با استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی و همچنین همکاری برای آزادسازی زندانیان را متعهد خواهد شد.

محمدحسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در این نشست ضمن ارائه گزارشی جامع از اقدامات این بنیاد و تبیین ضرورت پرداختن به آسیب های اجتماعی، گفت: اجرای مفاد این تفاهم نامه که با استفاده از افراد متخصص و معتمد همراه خواهد بود، بدون تردید آثار و برکات فراوانی برای توسعه صلح و سازش بین مردم خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حل اختلاف فرهنگ بنیاد کرامت رضوی تفاهم نامه حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم

شانا _ گروه فیلم: تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی برای افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در محل برگزاری نشست‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) امضا شد.

دریافت 18 MB

دیگر خبرها

  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • تجلیل از معلمان روستای احمد آباد سفلی در تکاب
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست