Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: ترک فعل در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال جرم محسوب و با دستگاه‌های کم‌کار در این حوزه برخورد می‌‌شود. - اخبار استانها -

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال فقط به گذراندن مصوبه فکر نمی‌کنیم، اظهار داشت: آنچه برای ما در دوره تحول قوه قضائیه اهمیت دارد این است که مصوبات این شورا تا حصول نتیجه توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود و نباید مانند گذشته مصوبات شورا در چم‌وخم‌های اداری گیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به هر حال هر مدیری باید در چارچوب وظایف قانونی خود در شورای حفظ حقوق بیت‌المال حضور پیدا کند و عدم حضور یا مشارکت در تصمیم‌گیری‌های شورا بهانه خوبی برای گریز از اجرای تصمیمات شورا نیست. بنابراین ترک فعل در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال جرم محسوب و با دستگاه‌های کم‌کار در این حوزه برخورد می‌‌شود.

قاسمی ادامه داد: امروز بسیاری از پرونده‌های تعاونی‌های حوزه زمین و مسکن ادارات وقت اصلی شورای حفظ حقوق بیت‌المال را به خود اختصاص داده که با توجه به تعدد این پرونده‌ها بنا داریم که جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال را در فواصل زمانی کمتری برگزار کردیم تا بتوانیم هر چه زودتر به معضلات حوزه تعاونی‌ها سامان بدهیم.

وی علت ایجاد بحران در تعاونی‌های حوزه مسکن را قانون‌گریزی دانست و تصریح کرد: به هر حال تغییر قانون تعاونی در گذشته باعث شد که بسیاری از اختیارات قانونی تعاونی‌ها سلب شود که همین موضوع باعث شد که برخی تعاونی‌ها به انحراف بروند. با این حال برای حل مشکلات تعاونی‌های مسکن باید در قوانین این حوزه بازنگری شود.

دادستان قزوین: ویلاهای غیرمجاز قلع‌وقمع شدنددادستان قزوین: احیای کمربندی شرق قزوین به مصوبات ملی نیاز دارددادستان قزوین: مدیران بازنشسته شهرداری باید پاسخگوی تضییع حقوق عامه باشند

مطالبات زیست‌محیطی باید از طریق دستگاه‌های دولتی پیگیری شود

دادستان قزوین در ادامه به مشکلات زیست‌محیطی موجود در استان قزوین اشاره کرد و گفت:‌ یکی از وظایف دستگاه قضا در دوره تحول سروسامان دادن به معضلات این حوزه است که در این حوزه دادگستری و دادستانی استان قزوین با تشکیل کارگروه‌هایی در حوزه صیانت از باغستان و همچنین ساماندهی سایت پسماند محمدآباد گام‌های بزرگی را برداشته است.

قاسمی افزود: با این حال میزان مطالبات عمومی استان قزوین در حوزه محیط زیست بسیار زیاد است و بهتر است که این قبیل مطالبات ابتدا از طریق مجراهای قانونی خود در دولت پیگیری شود؛ چرا که پیگیری چنین مطالباتی نیاز به کار کارشناسی قوی دارد و باید دستگاه‌های متولی به ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست از طریق کارگروه‌های تعریف‌شده برای حل مشکلات زیست‌محیطی تلاش کند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین قوه قضائیه استانداری قزوین قوه قضائیه شورای حفظ حقوق بیت المال استان قزوین مصوبات شورا تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرمانی بعد از ظهر شنبه در دومین نشست «رودررو با مسئولین» که با هدف مطالبه گری اصحاب رسانه از مسؤولین و به همت بسیج رسانه برگزار شد اظهار کرد: شورا رسانه گریز نیست و حتی به دنبال پخش آنلاین جلسات شورای شهر بودیم.

وی افزود: حوزه مدیریت شهری حوزه بازی سیاسی نیست و به همین جهت هیچ محدودیتی در ارتباط با رسانه‌های همسو و غیر همسو نداشتیم و تلاش کردیم تا از ظرفیت همه اصحاب رسانه استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر قزوین بیان کرد: در هنگام بررسی بودجه سالانه با حدود ۴۰۰ نفر از اقشار جامعه بدون در نظر گرفتن نگاه‌های سیلسی نامه نگاری کردم تا تظرات و ایده‌های خود را مطرح کنند و این نشان از نگاه ما برای استفاده از خرد جمعی اقشار مختلف است.

وی تاکید کرد: معتقد به ارتباط با همه دستگاه‌های اجرایی هستیم و از همین رو بدون هیچ واهمه و نگاه پوپولیستی و تبلیغاتی به تعامل با مدیریت ارشد استان پرداخته‌ایم.

فرمانی بیان کرد: حفظ باغستان سنتی از اولویت‌های شورای شهر بوده و در این زمینه شاهد رشد بودجه این سازمان در سالهای اخیر و با حمایت شورای اسلامی شهر بوده‌ایم.

رئیس شورای شهر قزوین ادامه داد: در حوزه احیای بوستان‌های شهر نیز برنامه ریزی جدی صورت گرفت و امروز شاهد احیای بوستان دهخدا هستیم و در گام بعدی نیز بوستان‌های الغدیر و ملت احیا خواهند شد.

وی در پایان یادآور شد: در حوزه انتصابات مدیران شهرداری اختیاری نداریم اما بارها نسبت به انتصابات تذکرات لازم را به شهردار داده‌ایم.

کد خبر 6090202

دیگر خبرها

  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند