Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علیرضا نادعلی، روز یکشنبه با ارایه تذکری در جریان بیست و یکمین جلسه شورا، اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ارتباط مستقیم ایمنی تاورکرین‌های(جرثقیل غول آسا) سطح شهر بر امنیت شهروندان، لزوم نگهداشت و نظارت مستمر بر آنها امری لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه بر اساس بازدیدهای میدانی گزارشی از وضعیت تاورکرین‌های سطح شهر تهران در آبان ۱۴۰۰ تهیه شده، گفت: بر اساس این گزارش تعداد کل تاورکرین‌های پایتخت ۷۱۶ مورد است که ۸۹ مورد دارای نقص اثبات شده و ناایمن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادعلی گفت: عمده ترین مواردی که باعث شده تاورکرین‌ها دارای نقص اعلام شوند نداشتن گواهی استاندارد و ایمنی، نداشتن گواهی اپراتور و تمدید گواهینامه است.

عضو شورای تهران افزود: بر اساس آمار احصا شده بیشترین تاورکرین غیراستاندار در منطقه ۱، ۲ و ۵  شهرداری تهران است.

وی عنوان کرد: یکی از خطراتی که ممکن است این جرثقیل‌های ناایمن ایجاد کنند، حرکت آنها هنگام جابجایی مصالح و یا چرخیدن بوم بزرگ آن به اطراف است که در صورت سقوط ممکن است بر روی ساختمان‌های اطراف و خودروها و یا رهگذران بیفتد

وی با بیان اینکه در این صورت واضح است که حوادث ناگواری رخ می‌دهد، از شهردار تهران خواست، هر چه سریعتر نسبت به این موضوع  وارد عمل شده و نتایج کار را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.

عضو شورا به بی توجهی به ساختمان های قدیمی محله امامزاده یحیی تذکر داد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران  نیز، نسبت به بی توجهی به ساختمان‌های قدیمی محله امامزاده یحیی تذکر داد.

مهدی عباسی، به بازدید خود از محله امامزاده یحیی اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد بهره‌برداری نامناسب شهرداری از ساختمان‌های تاریخی و مرمت شده این محله هستیم که توسط شهرداری تهران به تملک درآمده است.

وی افزود: جای تاسف است که از سال گذشته سرقتی نیز از موزه این محله انجام شده و اجناس قابل توجهی به سرقت رفته است.

عباسی ادامه داد: به شهرداری تهران برابر وظایف قانونی خود تذکر می‌دهم و از شهردار، رسیدگی به رفع مشکلات مذکور را خواهانم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: امیدوارم با ارائه برنامه جامع،   به نحو احسن ساختمان های قدیمی مورد بهره برداری و در خدمت شهروندان قرار گیرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط یکی از اعضای شورای شهر و با اشاره به وضعیت دوچرخه‌های رها شده در محله جوادیه گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صد‌ها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آن‌ها بازگرداند، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز آموزشی و تجاری تا ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی استفاده کرد، اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آن‌ها سلب کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی به وضعیت دوچرخه‌ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده، اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند بار‌ها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

 وی افزود: اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه‌ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.

تشکری هاشمی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند که باید هرچه سریع‌تر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آن‌ها ایجاد نکرده و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۰ ساختمان در آتش‌سوزی شفت سوختند
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم