Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابوذر حسین پور رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان بیان کرد: از بیمارستان ۱۹۲ تختخوابی امام خمینی کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر یاد می‌شود و این بیمارستان به شهرستان‌های دیر، جم، عسلویه و حتی شهرستان‌هایی از استان فارس و استان هرمزگان هم خدمات‌دهی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به بدهی بیش از ۲۷ میلیارد تومانی این بیمارستان، افزود: بیمارستان امام خمینی کنگان امروز خودش به جراحی و درمان ریشه‌ای نیاز دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر کنگان با گلایه از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، گفت: آیا سهم بیمارستان کنگان از تخصیص‌های آبان این دانشگاه باید فقط ۳۶۰ میلیون تومان باشد در حالی که درآمد آن بالاتر از ۲ میلیارد تومان بوده است؟

حسین‌پور ادامه داد: این شرایط باعث شده است که بیمارستان در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار گیرد.

او عنوان کرد:طبق گزارشی که دانشگاه علوم پزشکی سالانه منتشر می‌کند، ۲۸ درصد کل مراجعین سرپایی به بیمارستان‌های استان بوشهر مربوط به همین بیمارستان امام خمینی کنگان بوده در حالی که بیمارستان‌هایی که گاه مورد توجه ویژه برخی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی است در این آمار حتی به ۱۰ درصد هم نمی‌رسند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان تاکید کرد: این بیمارستان، دولتی است و لازم است که دولت اعتبار آن را تامین کند.

حسین‌پور افزود: برخی از نیرو‌های بیمارستان کنگان که در این شرایط سخت اقتصادی دچار مشکلات عدیده‌ای هستند به ما مراجعه می‌کنند و از برای نیازهای اولیه زندگی‌شان درخواست کمک دارند.

بیشتر بخوانید

گلایه از محدودیت تست کرونا در کنگان/ شبکه بهداشت: امکان افزایش زمان نمونه‌گیری وجود ندارد انتقاد نماینده جنوب استان از بی‌توجهی به بیمارستان کنگان/ مدیران علوم پزشکی بوشهر گوش شنوا ندارند

او گفت: اینکه مدیران دانشگاه علوم پزشکی عنوان کنند دست ما نیز خالی است یا اینکه بیش از این نمی‌توانیم به بیمارستان کنگان کمک کنیم، دلیل منطقی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان در همین حال بیان کرد: به طور مستقیم و یا غیر مستقیم، عمده خدمات این مرکز درمانی به صنایع مستقر در جنوب استان یعنی شهرستان‌های کنگان و عسلویه ارائه می‌شود.

حسین‌پور از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و وزارت بهداشت خواست در زمینه تخصیص اعتبار بیمارستان امام خمینی کنگان را ویژه‌ ببینند و برای حل معضلات کنونی گام بردارند.

او همچنین پیشنهاد داد با توجه به مطالبه مردم شهرستان کنگان، وزارت نفت، بیمارستان امام خمینی را به عنوان بیمارستان معین نفت تحویل بگیرد و پشتیبانی از بیمارستان را عهده دار شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان بیان کرد: اینکه بیمارستان امام خمینی بیمارستان معین نفت باشد، مصوب شده و چندین مرحله را گذرانده است، تفاهم‌نامه‌هایی که بین چندین وزارتخانه از جمله نفت و بهداشت و رفاه در دوره‌های مختلف منعقد شده است، نیز وجود دارد و باید با برخی اصلاحات، به‌روز شود.

حسین‌پور از استاندار و نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس درخواست کرد حل مشکلات بیمارستان کنگان را در رأس امور و پیگیری‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمارستان کنگان دانشگاه علوم پزشکی بهداشت و درمان بیمارستان امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی امام خمینی کنگان بیمارستان کنگان جنوب استان حسین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان