Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از ورود آسیب جدی به مراتع این استان توسط دام های سنگین غیر مجاز در مناطق بحرانی و نیمه بحرانی استان خبر داد.

سرهنگ موسی الرضا حیاتی در گفت و گو با ایسنا، منظور از این دام ها سنگین را، شتر اعلام کرد و افزود: این دام های غیرمجاز بیشتر در شهرستان های اسفراین و مانه و سملقان مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یک نفر شتر هفت برابر یک دام سبک محاسبه می شود، اظهار کرد: هزینه های زیادی برای غرس و حفاظت گیاهان در مناطق تحت مدیریت این اداره کل پرداخت شده است اما این حیوانات با چرای خود آن ها را از بین می برند.

سرهنگ حیاتی ادامه داد: شترهای مذکور یا متعلق به خود دامداران هستند و یا اینکه از سایر استان ها برای نگهداری و چرا وارد استان می شود که اغلب این شترهای رها شده در عرصه ها، فاقد ساربان بوده و نمی توان پرونده ای برای آن ها تشکیل داد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود ۱۰۰۰ نفر شتر در اسفراین و ۱۵۰۰ نفر شتر نیز در مانه و سملقان وجود داشته باشد.

این مقام مسئول اظهارکرد: از سوی دیگر چرای دام های سبک نیز آسیب جدی به مراتع استان وارد کرده؛ بطوریکه در حال حاضر تعداد دام های سبک چندین برابر ظرفیت مراتع استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي چرای دام شتر دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

هزینه کرد بی‌سابقه دولت سیزدهم در خرید تجهیزات پزشکی

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

۹ طرح درمانی، آموزشی و رفاهی امروز (شنبه) با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های خراسان شمالی راه اندازی و کلنگ زنی شد.

طرح های راه اندازی شده شامل بخش «ام آر آی» و «سی تی اسکن» بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، بخش دیالیز رازوجرگلان، بخش دیالیز فاروج، بخش «وی آی پی» بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، مرکز تصویربرداری دیجیتال و همراه سرای بیمارستان امام علی (ع) بجنورد است.

طرح های کلنگ زنی نیز شامل مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان و طرح توسعه بیمارستان جاجرم است.

شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری خاور بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی