Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام آباد،مجلس ایالت پنجاب پاکستان به اتفاق آرا قطعنامه ای را مبنی بر گنجاندن سوگند به ختم نبوت پیامبر اکرم (ص) در سند ازدواج تصویب کرد. همچنین چهار طرح قانونی نیز در این مجلس مطرح شدند که به کمیسیون‌های دائمی ذیربط تحویل داده شدند و ظرف دو ماه گزارشی از آن ها درخواست شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس این گزارش، جلسه مجلس پنجاب با یک ساعت و 51 دقیقه تاخیر به ریاست چوهدری پرویز الهی، رئیس مجلس پنجاب آغاز شد. 

در ابتدا، برای مرحوم دکتر عبدالقدیر خان، دانشمند هسته ای پاکستان سوره فاتحه قرائت شد.

در ادامه قطعنامه مشترکی که توسط خانمان خدیجه عمر، بسمه چوهدری و مولانا الیاس چینیوتی وابسته به حزب مسلم نواز مبنی بر گنجاندن سوگند ختم نبوت به پیامبر اکرم (ص) در سند ازدواج ارائه شدو این قطعنامه به اتفاق آرا به تصویب رسید.

پرویز الهی، رئیس مجلس پنجاب گفت: مجلس پنجاب به اتفاق آرا قانونی مربوط به قرآن کریم و ختم نبوت پیامبر اکرم (ص) را تصویب کرده است. 

رئیس مجلس پنجاب گفت: مواردی پیش آمده که فردی به عنوان مسلمان خواستگاری کرد، اما بعد از ازدواج با دختر مسلمان، مشخص گردید که آن فرد غیرمسلمان است، بنابراین برای جلوگیری از این مشکل درج سوگند ختم نبوت (ص) در سند ازدواج بسیار مهم است، تا نگرانی اولیای دختران مسلمان برطرف شود. 

در این قطعنامه آمده است: مجلس پنجاب از دولت پنجاب می ‌خواهد تا برای روشن ساختن تفاوت بین مسلمانان و غیر مسلمانان ، مانند فرم ثبت احوال (NADRA) و فرم گذرنامه، در سند ازدواج نیز سوگندی براساس قانون شماره 8 و 10 قانون مندرج در قانون خانواده مسلمانان 1961 میلادی، تحت عنوان ستون روشنی برای سوگند به ختم نبوت پیامبر اکرم (ص) به شرح زیر باشد: 

من مسلمانم، اعتقاد و ایمان به ختم نبوت به نبی آخرالزمان حضرت محمد مصطفی (ص) و به پایان نبوت به وی (ص) بدون هیچگونه قید و شرط دارم. من به هیچ کسی که بعد از حضرت محمد (ص) به هر تعبیری از کلمه "پیامبر" در هر زمینه ممکن ادعای پیامبری کند، اعتقاد ندارم و چنین مدعی نبوت را پیامبر یا مصلح دینی و مسلمان نمی دانم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سند ازدواج ختم نبوت مجلس پنجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود

به گزارش "ورزش سه"، اکرم عفیف تابستان امسال قطر را پس از چند فصل فوق العاده در السد و تیم ملی کشورش ترک خواهد کرد. او در قطر دو قهرمانی متوالی آسیا و جام جهانی را تجربه کرده است.

به عنوان بهترین بازیکن کشورش، علاوه بر قرارداد میلیونی با السد، خروج او از قطر را غیرقابل تصور می‌کرد. با این حال، پس از کسب مطلقاً همه چیز، دولت قطر مایل است برای خروج احتمالی او چراغ سبز نشان دهد، چون این موضوع در واقع نشان دهنده شناخت جهان از یک فوتبالیست قطری و رشد عمومی این کشور در جهان فوتبال است.

عفیف در مقایسه با رونالدینیو به دلیل موهای فری که دارد، یک بازیساز باکیفیت است و با 26 گل در 22 بازی، فصلی درخشان را در السد پشت سر می‌گذارد.

نقش او در تیم ملی قطر که با آن 112 بازی انجام داده و 37 گل به ثمر رسانده، بیش از یک بار او را در لیست خرید باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار داده است. با این حال، مشکلات در خروج بازیکنان قطری از کشورشان، بیش از یک بار احتمال خروج او را متوقف کرد.

او در 27 سالگی آماده بازی در یکی از لیگ‌های بزرگ اروپا است. عفیف قبلاً در سال‌های اولیه فوتبالش به اروپا سفر کرده بود. او به آکادمی سویا و ویارئال رفت و همچنین برای اسپورتینگ خیخون بازی مرد.

او بعداً در یوپن بلژیک که متعلق به آکادمی قطری اسپایر بود درخشید و به فوتبالیست درجه یک تبدیل شد. او در قطر در تیم تحت هدایت ژاوی هرناندز به یک بازیکن درخشان تبدیل شد.

چندین باشگاه لیگ برتری و همچنین اسپانیایی، به عنوان مثال سویا، از خرید او استقبال می‌کنند، اگرچه ملیت او و دستمزد بسیار بالا می‌تواند این عملیات را متوقف کند. در هر صورت، آنچه مسلم شده این است که او برای رسیدن به اروپا باید دستمزدی را که تا‌کنون او را در قطر نگه داشته، به میزان قابل توجهی کاهش دهد. دیدن «رونالدینیو قطری» در یک لیگ معتبر اروپایی ممکن است.

دیگر خبرها

  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • آیین دادرسی تجاری در انتظار تصویب مجلس
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!