Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:42:25 GMT

سقوط واردات نفت چین به پایین‌ترین رکورد سه ساله

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۴۰۸۸

سقوط واردات نفت چین به پایین‌ترین رکورد سه ساله

واردات نفت خام به چین در اکتبر که پالایشگاههای دولتی به دلیل افزایش قیمتها خرید را متوقف کردند، به پایین‌ترین میزان از سپتامبر سال ۲۰۱۸ رسید.

به گزارش ایسنا، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد بزرگترین واردکننده نفت جهان ماه گذشته ۳۷.۸ میلیون تن نفت خرید که معادل ۸.۹ میلیون بشکه در روز بود. این رقم پایینتر از ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۹ میلیون بشکه در روز در سپتامبر و ۱۰.۰۲ میلیون بشکه در روز در اکتبر سال ۲۰۲۰ بود. واردات نفت چین در فاصله ژانویه تا اکتبر به ۴۲۵.۰۶ میلیون تن معادل ۱۰.۲۱ میلیون بشکه در روز رسید که بر مبنای سالانه ۷.۲ درصد کاهش داشته است.

واردات نفت ماهانه چین برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کرده و این کاهش در بحبوحه رشد ۶۲ درصدی قیمتهای نفت در سال جاری همزمان با احیای تدریجی اقتصادهای جهان از محدودیتهای کرونایی روی داده است.

مقابله چین با تجارت غیرقانونی سهمیه های نفت خام و مجوزهای واردات برای پالایشگاههای خصوصی هم روی خرید نفت این کشور تاثیر گذاشته است.

آمار گمرکی نشان داد صادرات فرآورده های نفتی پالایش شده از سوی چین در اکتبر ۳۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۳.۹۵ میلیون تن رسید.

واردات گاز طبیعی شامل واردات از طریق خط لوله و گاز طبیعی مایع (LNG) در اکتبر ۹.۳۸ میلیون تن بود که ۲۴.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

واردات نفت چین ممکن است در نوامبر افزایش پیدا کند زیرا پالایشگاهها وعده داده اند برای رفع کمبود عرضه دیزل و بنزین که قیمتهای سوخت را بالا برده است، اقدام کنند.

بر اساس گزارش رویترز، پکن ۱۴.۸۹ میلیون تن سهمیه واردات نفت خام به پالایشگاههای خصوصی تا پایان سال ۲۰۲۱ صادر کرده و شرکت ژیجیانگ پتروکمیکال که بزرگترین پالایشگاه چین را اداره می کند، به صورت جداگانه سهمیه برای واردات ۱۲ میلیون تن نفت خام دریافت کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واردات نفت چین قيمت نفت میلیون بشکه در روز واردات نفت میلیون تن نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت : نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای خرمشهر بررسی شد.

او از برگزاری برنامه های ترویجی در جهت کاهش آفات و بیماری ها در نخلستان خبر داد و گفت : بررسی نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای این شهرستان انجام شد.

این مسئول گفت : تغذیه اصولی و صحیح، نقش مهمی در مدیریت تلفیقی آفات دارد و در این برنامه های آموزشی ترویجی که طبق دستورالعمل طرح ترویجی پایین به بالا اجرا خواهد شد نقش این عامل  در کاهش میزان آسیب آفات و بیماری ها در در نخلستان های این شهرستان بررسی و برای کشاورز شرح داده میشود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • توقف منچستریونایتد مقابل تیم انتهای جدولی/ شفیلد به دسته پایین‌تر سقوط کرد + فیلم
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • سالرنیتانا به سری بی سقوط کرد
  • امدادرسانی به ۶ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران