Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@23:33:26 GMT

حصه همگرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۴۲۰۶

حصه همگرا می‌شود

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به رویکرد شهر همگرا گفت: نمونه فعالیتی که در شهرداری اصفهان با رویکرد همگرا آغاز شده و تاکید بر محله محوری دارد، محله حصه است که بخش شمالی آن در منطقه ۱۴ و بخش جنوبی آن در منطقه ۱۰ قرار دارد.

فریاد پرهیز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توسعه شهرنشینی در کنار تأثیرات مثبت، مشکلات و آسیب‌هایی نیز دارد و همانند یک تیغ دو لبه است؛ از جمله مشکلات توسعه شهرنشینی، معضلات زیست محیطی و تغییرات اقلیمی، شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیر رسمی، افزایش مناطق کم برخوردار و شکل‌گیری پهنه‌های فقر شهری است که در اصفهان نیز رخ نمایان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رویکرد شهر همگرا بر جذب بازیگران مختلف شهر در روند توسعه شهری تاکید دارد که راه‌حل‌های زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به صورت توأمان پیش می‌برند، افزود: رویکرد شهر همگرا یک نقطه آغاز و الهام بخش برای ایجاد چشم‌اندازی روشن، تعیین راهبردها و راه‌حل‌هایی است که توسعه پایدار شهری را به همراه دارد و نیازهای گروه‌های کم درآمد شهری و پهنه‌های حاشیه‌نشین را در نظر می‌گیرد.

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در شهرها نیاز است که همه حوزه‌هایی که رویکرد حکمروایی خوب شهری را دنبال می‌کنند، رویکردی را انتخاب کنند که بتواند به رفع مشکلات مناطق شهری کمک کند و آن رویکرد، شهر همگرا است که همه ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان در شهر از جمله انجمن‌ها، شهرداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات علمی و دانشگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و شرکت‌های خصوصی و بخش خصوصی با هم مشارکت فعال داشته باشند.

پرهیز در رابطه با ذی‌نفعان این رویکرد گفت: مهم‌ترین ذی‌نفعانی که باید درگیر این رویکرد شوند، ساکنان مناطق کم‌برخوردار هستند که درگیر موضوعات کالبدی، اقتصادی، زیست محیطی و بحث‌های اجتماعی‌اند. نمونه فعالیتی که در شهرداری اصفهان با رویکرد همگرا آغاز شده است و تاکید بر محله محوری دارد، محله حصه است که بخش شمالی آن در منطقه ۱۴ و بخش جنوبی آن در منطقه ۱۰ قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق این رویکرد امکانات، پتانسیل‌ها، سرانه‌های خدماتی، کمبودها و مشکلات این محله، برای رسیدن به خروجی اجرایی بررسی و مباحث کالبدی، زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی که باید با این رویکرد همگرا در محله رفع شود، توسط شهرداری پیگیری خواهد شد تا به یاری خداوند به سرانجام مثبتی در محله حصه برسیم.

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: قرار است جلسه مشترکی با دستگاه‌های ذی‌نفع و ذی‌نفوذ از جمله اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل اوقاف، اداره ثبت اسناد و املاک و دادگستری و همچنین سازمان‌های مردم نهاد و ساکنان محله حصه برگزار شود که خروجی آن می‌تواند در پایداری محله حصه تأثیرگذار باشد.

کد خبر 533722

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان شهر همگرا منطقه حصه حصه اصفهان حصه شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری اصفهان آن در منطقه زیست محیطی شهر همگرا محله حصه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی

به گزارش خبرگزاری مهر، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران به همراه جمعی از معاونان، شهردار ناحیه ۲ و مدیران منطقه از محلات ناحیه ۲ بازدید و موارد عمرانی، ترافیکی، شهرسازی و خدمات شهری را به حوزه‌های ذیربط ابلاغ کرد.

شهردار منطقه ۱۲ سپس با حضور در محله تاریخی امامزاده یحیی (ع)، از بوتیک هتل پهلوان رزاز بازدید و ضمن گفت‌وگو با احیاگر و مالک این بوتیک، آمادگی منطقه برای مساعدت در توسعه ظرفیت‌های گردشگری اعلام کرد.

وی همچنین ملک تاریخی واقع در خیابان جاویدی این محله را مورد ارزیابی قرار داد و از تصمیم مالک آن استقبال کرد و افزود: احیای آثار میراثی و تاریخی مانند گنج پنهان در حال از بین رفتن است که اگه نگاه جدی به آن نشود در آینده شاهد از دست رفتن فرصت‌ها خواهیم بود.

محمدی اظهار کرد: احیای خانه‌های تاریخی می‌توانند جذابیتی به منطقه اعطا کنند و یک جاذبه مهم گردشگری باشند، اما به دلیل عدم رسیدگی و تخریب‌های زیاد، بافت‌های تاریخی تبدیل به محلی برای رشد و افزایش بزهکاری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که بافت‌های تاریخی و فرسوده دارند، خروج ساکنان این مناطق و بعضاً جرم‌خیز شدن آنها است، افزود: بافت‌هایی که بهترین فرصت‌های گردشگری را در اختیار کشور قرار می‌دادند همواره در معرض بیشترین آسیب‌ها نیز بودند که امید است با همراهی سازمان‌های ذیربط با علاقه مندان احیای بافت‌های تاریخی، رنگ تازه ای به محلات قدیمی منطقه بخشیده شود.

شهردار منطقه ۱۲ تهران همچنین در این بازدید مواردی در خصوص تعویض مخازن، رنگ آمیزی جداره هاو حذف برخی زوائد دستوراتی را به معاونت خدمات شهری و محیط زیست ابلاغ کرد.

وحیدرضا انارکی محمدی، تسریع در پیشبرد پروژه ورزشگاه امامزاده یحیی (ع) و تکیه تاریخی سادات اخوی، توسعه شبکه فاضلاب این محله و روکش آسفالت معابر نیکپور و علیمرادی را در دربرنامه های معاونت فنی وعمران قرار داد.

نوسازی برخی املاک، پهنه بندی و عقب نشینی املاک در محله امامزاده یحیی نیز از موارد ابلاغی به معاونت شهرسازی و معماری منطقه ۱۲ بود.

کد خبر 6100326

دیگر خبرها

  • تسویه ۲۰ همتی با بانک‌ها از طریق واریز و برداشت/ کارنامه موفق مدیریت شهری در اداره پایتخت
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • برگزاری رویدادهای مشترک منطقه ۱۰ اصفهان با مدارس حصه
  • احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی
  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • اجرای سومین مرحله طرح «محله من محله زندگی» در رحیم‌آباد
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع