Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:21:24 GMT

مردم واکسیناسیون را ناقص رها نکنند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۴۳۵۴

مردم واکسیناسیون را ناقص رها نکنند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با توصیه به مردم که واکسیناسیون را ناقص رها نکنند، افزود: ۵۱ هزار نفر در خراسان جنوبی نوبت تزریق دز دوم واکسن شان گذشته و هنوز مراجعه نکرده‌اند.

مسعود ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا از نگرانیهایش در مورد بروز جهش‌های دیگر و عدم آمادگی افرادی که حاضر به دریافت واکسن نیستند گفت و اظهارکرد: نگران کسانی هستیم که واکسینه نشده‌اند یا کاملا این فرآیند را کامل نکرده‌اند و این در حالی است که بیماری در استان رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیایی از موارد فوتی به علت بیماری کرونا گفت و بیان کرد: از ابتدای شهریورماه بیش از ۵۰ درصد این موارد فوتی کسانی بودند که هیچ دز واکسنی را دریافت نکرده بودند.

وی با بیان اینکه اکنون کادر درمان و بیماران خاص دز سوم واکسن را هم تزریق می‌کنند، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مرگ و میر در افرادی که فوت کرده‌اند شامل کسانی است که  واکسن تزریق نکرده یا به طور کامل واکسن را نزدند؛ بنابراین علت شروع دز سوم همین است.

ضیایی با اشاره به اینکه واکسن بیش از ۹۵ درصد پیشگیری از مرگ را دارد، افزود: اکنون سه نوع واکسن سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک در مراکز واکسیناسیون استان تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با جهش‌های کرونا باید آماده بود و رعایت شیوه نامه‌ها و تکمیل روند واکسیناسیون دو سلاح این روزها در مقابل کرونا است، تصریح کرد: موفقیت در امر واکسیناسیون زمانی حاصل می‌شود که ۷۵ درصد جمعیت هر دو دز واکسن را دریافت کنند؛ پس برای دریافت هر دو دز اقدام کنید و واکسیناسیون را ناقص رها نکنید.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان اینکه مدتی است افراد بستری در بخش کرونا کمتر شده‌اند اما از کرونا نباید غافل شد، بیان کرد: با این حال، موارد سرپایی افزایش یافته، اما معمولاً همین موارد سرپایی ممکن است سرانجام شان به بستری شدن بکشد.

 ضیایی ادامه داد: شرکت در مراسم‌های مختلف با آغاز فصل برداشت زرشک و زعفران در استان خطر شیوع کرونا را افزایش می‌دهد؛‌ این در حالی است که تعداد قابل توجهی از مردم استان برای تزریق دز دوم واکسن کرونا تاخیر یا تردید داشته و مراجعه نمی‌کنند.

وی یادآور شد: رعایت شیوه نامه‌ها به تنهایی کارساز نیست و  تزریق واکسن کمک زیادی به بالا بردن ایمنی بدن و کاهش خطر کرونا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند گفت: مهلت قانونی این شرکت‌ها تمام شده و هشت ماه قانونی پایان سال ۱۴۰۲ بوده است منتهی این که تاکنون این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز کردند یا نه؟ بر اساس آخرین اطلاعات خیر.

او افزود: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را همچنان واریز نکردند مطالباتی از کارفرما‌های خود دارند تا آنجایی که ما در جریان هستیم این مطالبات را نتوانستند وصول کنند لذا سود سهام عدالت را هم پرداخت نکردند اما زمان اعلام واریزی خرداد برای مرحله سوم سود سهام عدالت سرجای خود باقی است.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • احیای استقلال بعد از دو سکته ناقص/ خارجی‌ها صدر را آبی نگه داشتند
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد