Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- واکنش ها به حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در منطقه سبز همچنان ادامه دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، نیچروان بارزانی، رئیس حکومت منطقه ای کردستان گفت که تلاش برای ترور الکاظمی پیامدهای وخیمی به دنبال دارد، وی همه را به خویشتن داری و آرامش فراخواند.
مقتدا صدر، رهبر جریان صدر هم تلاش برای ترور الکاظمی را محکوم کرده و نسبت به پیامدها و عواقب این اقدام هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تا کنون هیچ اطلاعاتی از عوامل دخیل در این عملیات به دست نیامده است زیرا هیچ یک از طرف های سیاسی عراق – به رغم همه اختلافات موجود – حاضر به حذف فیزیکی نخست وزیر عراق نیستند.
ناظران احتمال می دهند که کسانی غیر از طرف های سیاسی سعی می کنند از اعتراضات جاری به نتایج انتخابات به نفع خود بهره برداری کنند.
بامداد امروز واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با حمله پهپاد انتحاری به منزل مسکونی وی در منطقه خضراء خبر داد.
در بیانیه این واحد که در ساعت 3 بامداد به وقت محلی منتشر شده، آمده که منزل مسکونی نخست وزیر بامداد امروز هدف حمله پهپاد انتحاری قرار گرفته اما آسیبی به نخست وزیر نرسیده است.
الکاظمی با انتشار ویدئویی با تأیید اعلام کرد که حال وی مساعد است و تأکید کرد که نیروهای امنیتی با جدیت برای ساخت کشور تلاش می کنند و با موشک و پهپاد نمی توان کشور ساخت.

برهم صالح: نباید گذاشت عراق به آشوب کشیده شود
رئیس جمهوری عراق تلاش برای ترور نخست وزیر عراق را اقدامی پرمخاطره و جنایتی بزرگ در حق عراق خواند که اتحاد در برابر گروه‌های شرور لازم می آورد.
میدل ایست نیوز: برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، با انتشار توئیتی تلاش برای ترور نخست وزیر عراق را اقدامی پرمخاطره و جنایتی بزرگ در حق عراق خواند که اتحاد در برابر گروه‌های شروری را که برای امنیت کشور و سلامت ملت کمین کرده‌اند لازم می آورد.
وی افزود : نمی‌توان اجازه داد که عراق به آشوب و انقلاب علیه نظام قانونی‌اش کشیده شود.
برهم صالح: تلاش برای ترور نخست وزیر اقدامی پرمخاطره است/ نباید گذاشت عراق به آشوب کشیده شود

واکنش صدر به خبر ترور الکاظمی: ارتش عراق زمام امور را در دست گیرد
مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق در توئیتی با طرح درخواست به دست گرفتن زمام امور توسط ارتش ،‌نوشت که «اقدام تروریستی علیه مقام بلندپایه کشور، هدف گرفتن آشکار عراق و ملت آن است.»
مقتدا صدر از ارتش و نیروهای امنیتی عراق خواست زمام امور را تا بازگشت اوضاع به حالت عادی به دست گیرند.

واکنش گردان های حزب الله: حرکت نمایشی است!
ابوعلی العسکری مسئول امنیتی گردان های حزب الله عراق، طرح سوء قصد به جان نخست وزیر این کشور را یک حرکت نمایشی دانست.
العسکری بامداد یکشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: بازی کردن نقش قربانی از شیوه های نخ نمایی است که به تاریخ پیوسته است.
وی افزود: براساس اطلاعات موثق ما، در عراق هیچ کسی حاضر نیست برای هدف قراردادن نخست وزیر سابق، یک پهپاد ضرر کند.
وی اضافه کرد: اگر هم کسی بخواهد به این موجود فیسبوکی آسیبی برساند، راه های بسیار با هزینه کم تر و مطمئن تری برای این کار وجود دارد.
العسکری گفت: مسخره تر اینکه او ملت را به خویشتنداری و آرامش دعوت می کند، معلوم نیست چه کسی ممکن است نگران شود یا کنترل خود را از دست دهد؟

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترور نخست وزیر عراق نخست وزیر عراق تلاش برای ترور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش

فرمانده قرارگاه منطقه کربلا گفت: به برکت عملیات وعده صادق سپاه، جبهه جهانی انقلاب، امروز مستحکم‌تر و نیرومندتر به پیش می‌رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت الله رضا هدایی؛ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین بزرگداشت شهید مطهری، ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت این معلم و استاد و هفته عقیدتی‌سیاسی، گفت: ما پاسدار مکتب امام صادق علیه السلام هستیم. 

وی با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام افزود: اگر در زندگی خود بر اصول و پایه‌ها استوار باشیم، خیر کثیر دنیا و آخرت را خواهیم داشت. 

آیت الله هدایی با بیان اینکه شهدا الگوهای تمام نشدنی و ماندگار بشریت هستند گفت: یکی از این نمونه‌های برجسته مکتب اسلام، سردار شهید زاهدی بود که در مشی رفتاری و عملی این شهید آمده است که بسیار صلوات می‌فرستادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: در حقیقت، شهدا تربیت یافتگان مکتب امام صادق علیه السلام هستند. 

وی با بیان شاخصه‌های مکتب رئیس مذهب تشیع گفت: از مکتب امام صادق علیه السلام آموختیم که اهل کوشش و عمل باشیم و سپاهیان اسلام در عملیات وعده صادق نشان دادند در میدان عمل هستند و سرفراز شدند. 

آیت الله هدایی افزود: خون‌های پاکی در کنسولگری ایران در سوریه ریخته شدند و همگان دیدند شهادت صاحبان این خون‌ها منشأ برکات زیادی برای ایران و جهان اسلام و بیداری ملت‌های آزاده جهان شد. 

وی با تشریح بخش‌هایی از دستاوردهای این عملیات ظفرمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تودهنی اخیر سپاه به رژیم منحوس صهیونیستی در سایه زندگی قرآنی ولایی و اهل بیتی صورت گرفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  خطاب به مسئولان و مربیان عقیدتی قرارگاه منطقه کربلا هم گفت: در آموزش‌های عقیدتی باید مروج سبک زندگی اهل بیتی و قرآنی باشیم.

برکت عملیات وعده صادق

سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه کربلا نیز گفت: امروز دانشجویان 80 دانشگاه آمریکا علیه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی به پا خاستند.

وی افزود: به برکت عملیات وعده صادق سپاه، جبهه جهانی انقلاب، امروز مستحکم‌تر و نیرومندتر به پیش می‌رود. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای کربلا با تبریک این روز باعظمت به اساتید و مربیان عقیدتی بیان کرد: با ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ناب اسلامی محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و مکتب ایثار و شهادت باید در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاد. 

حجت الاسلام سید اسماعیل طباطبایی افزود: استاد شهید مطهری، دانشمند و عالم کم نظیر جهان اسلام بود که با کتاب‌ها و سخنرانی‌های اثرگذارش در مقابل انحرافات، جمود و کجروی‌ها ایستاد و در همین راه مقدس هم به شهادت رسید. 

به گزارش تسنیم، در پایان این گردهمایی مربیان عقیدتی، فرماندهان، مسئول نمایندگی ولی فقیه و کارکنان قرارگاه منطقه کربلا و تیپ زرهی حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف، گروه 64 الحدید ، مرکز فاوا معراج و مرکز بهداری رزمی جنوب حضور داشتند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | طرح مجاهدین خلق در سال ۵۴، برای ترور آیت الله بهشتی !
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن