Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: ۳۴۹ نفر در هفت ماهه سال جاری در حوادث رانندگی شمال استان کرمان جان خود را از دست داده و بیش از ۲۶۰۰ نفر مجروح شدند.

سرهنگ"علی رضایی" امروز ۱۶ آبان ماه در نشست خبری اظهار کرد: راه، انسان و وسیله نقلیه ارکان تصادف هستند و وضعیت جوی را کارشناسان اضافه می کنند که در حوادث رانندگی تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهم راننده در حوادث رانندگی بیش از ۷۰ درصد است و اگر بخواهیم دقیق سهم بدهیم، سهم راه و خودرو نیز کمتر از راننده نیست.

رضایی با تاکید بر فرهنگسازی مسائل ترافیکی و ایمنی توسط رسانه ها، پلیس و مطالبه این موضوع از دستگاه های مختلف، تصریح کرد: حدود ۴۶ درصد از تلفات رانندگی در حین انتقال و بیمارستان اتفاق می افتد لذا سهم و نقشی که وزارت بهداشت، وزارت راه و نهادهای مختلف از جمله ارشاد و آموزش و پرورش دارند، باید ایفا شود.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد فوتی های تصادفات ما بین ۱۸ تا ۲۵ سال هستند که این ها نیروی جوان و کار جامعه هستند که از دست می روند؛ ۱۵ تا ۲۰ درصد از مصدومان حوادث رانندگی معلول شده و از چرخه کار و زندگی خارج می شوند.

وی با تاکید مجدد بر آموزش و فرهنگسازی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند سهم سازمان ها در حوادث جاده ای باید مشخص شود لذا باید دستگاه ها اعم از زمینه فرهنگ سازی، آموزش، احداث راه ها و ... به وظایف خود عمل کنند.

رضایی با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی دومین عامل مرگ و میر در کشور است، افزود: ۳۴۹ نفر در هفت ماهه سال جاری در حوادث رانندگی شمال استان کرمان جان خود را از دست داده و بیش از ۲۶۰۰ نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد حوادث رانندگی استان ناشی از واژگونی است، بیان کرد: بیش از ۵۳ درصد از حواث در محورهای اصلی رخ داده و ۵۴ درصد تصادفات متعلق به خودروهای سواری است.

رییس پلیس راه استان کرمان گفت: محور کرمان – بم، کرمان – سیرجان، انار – رفسنجان و انار – شهربابک محورهای پرحادثه استان در سال جاری بودند که تلفات زیادی نیز داشتند.

وی با تاکید بر اینکه باید دستگاه ها وظیفه خود را در ارتقاء فرهنگ ترافیکی و کاهش حوادث ایفا کنند، گفت: حدود ۱۰۰۰ نفر در کل استان کرمان در سال گذشته جان خود را در حوادث رانندگی از دست دادند و با وجود این رتبه دوم کاهش تلفات را در کشور داشته ایم؛ جاده های استان آبستن حوادث ترافیکی هستند و تلفات عدد بزرگی است و اکنون نیز وضعیت خوبی نداریم.

رضایی تصریح کرد: طول راه ها، گستردگی حوزه استحفاظی، خستگی و خواب آلودگی و ... از جمله چالش ها و عوامل تاثیرگذار در بروز حوادث رانندگی است.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما اظهار کرد: رانندگان در زمان سردی هوا و ناپایداری های جوی از سفر رفتن در پایان شب و ابتدای صبح خودداری کنند ضمن اینکه باید به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم، زنجیر چرخ و نحوه استفاده از زنجیر توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات در دستور کار برای کاهش واژگونی خودروها افزود: در این موضوع بر سهم راننده و استفاده از کمربند ایمنی تاکید داریم.

رضایی تصریح کرد: همچنین بر استفاده سرنشینان عقب خودروها از کمربند تاکید داریم و باید عزیزان همراهی کنند و بعد از طرح لسانی که در این زمینه آغاز شده و ۱۰ روز اجرا می شود، با متخلفان برخورد می کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تلفات جاده اي استان کرمان کمربند ایمنی واژگونی خودرو شمال استان کرمان حوادث رانندگی رییس پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ واژگونی کامیون در کیلومتر ۵۵ محور دامغان - سمنان یک مصدوم، واژگونی کامیون در کیلومتر ۱ محور گرمسار به آرادان یک مصدوم، تصادف پژو ۲۰۷ با پژو RD در کیلومتر ۷۴ محور دامغان - سمنان ۴ مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۵۰ محور فولادمحله - دامغان  یک مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۹ محور سرخه - آرادان یک مصدوم، واژگونی موتورسیکلت در میدام امام علی ایوانکی  ۲ مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۰ محور دامغان - سمنان  ۲ مصدوم، واژگونی پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۱۵ محور میامی به شاهرود  ۴ مصدوم، واژگونی سمند در کیلومتر ۶۳ محور میامی به سبزوار یک مصدوم، انحراف از جاده سمند و برخورد با تپه در کیلومتر ۱۶ محور آرادان به سرخه۳ مصدوم، واژگونی پراید در کیلومتر ۴ محور ایوانکی - آبسرد ۳ مصدوم، واژگونی موتور سیکلت در کیلومتر ۸ محور فولاد محله به دامغان ۲ مصدوم  و واژگونی پراید در محور گرمسار به ایوانکی؛ کیلومتر ۱۱ فرعی بنکوه ۲ مصدوم بر جای گذاشت .

دیگر خبرها

  • (ویدئو) یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد!
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت