Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@22:59:22 GMT

ساخت و بازسازی ۱۰۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۴۶۳۵

ساخت و بازسازی ۱۰۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین سلیمی صبح امروز اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تامین قطعات خارجی، استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل بهترین گزینه برای تامین قطعات جهت تولید برق پایدار در این نیروگاه است که حرکت در مسیر ساخت داخل موجب حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، کمک به اشتغال و صرفه‌جویی ارزی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این مجموعه از ابتدای سال تاکنون موفق به بومی‌سازی بیش از ۱۰۰۰ قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شده است که این نیروگاه علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تصریح کرد: این تجهیزات فنی شامل قطعات مختلف مجموعه توربو ژنراتور انواع پمپ‌ها، کمپرسورهای فشار قوی فن‌های بویلر ، سانتریفیوژ توربین ، دیسشارژ کیسینگ پمپ آب خنک کن و تجهیزات الکتریک و ابزار دقیق بوده که با کمک تخصص و توانمندی‌های ساخت داخل تامین شده است.

سلیمی عنوان کرد: در طی این مدت طراحی و ساخت دیسشارژ پمپ آب خنک کن برای اولین بار در نیروگاه بندرعباس انجام شده است که این امر۵۰ درصد صرفه‌جویی ارزی برای صنعت برق کشور به ارمغان آورده است.

سلیمی بیان داشت: در این بازه زمانی قطعات یدکی ولوهای آبشیرین کن، نازل تفلونی و هدر آب پاش آبشیرین کن، قطعات فرم باند اسکرین، توری، قرقره، زنجیر باند اسکرین، هوزینگ مکانیکال سیل، کاسه نمد، قطعات کمپرسور شامل: اینتر کولر سوپاپ ولوها، رینگ پیستون ها، گلندهای روغن، دیافراگم، شاتون، شفت و پیستون کمپرسور فیلترهای هوا جزو قطعات ساخته شده در اداره تاسیسات بوده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: در حوزه اداره توربین و ژنراتور نیز در این مدت قطعات محتلف مجموعه توربوژنراتور شامل: پره های ثابت و متحرک، چرخ کورتیس، قطعات مختلف توربین بخاری و گازی پیچ های توربین، سیل ها، یاتاقان ها، قطعات آبندی، ذغال ژنراتور، بازسازی شرودهای توربین گازی، بازسازی کراس فایر تیوب و نگهدارنده کراس فایر، قطعات ولو و واشرهای لاستیکی مسیر”۷۲ آب خنک کن ساخته شده است.
سلیمی ابراز داشت: در حوزه های دیگر کارتهای الکترونیک سیستم بی ام اس، کلکتور لوله های تزریق کلر و سیل های لابیرنتی توربین نیز طراحی و ساخته شده است.

وی در پایان افزود: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است و ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین سلیمی قطعه سازی نیروگاه بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، فرماندار ویژه مهاباد در پاسخ به پیگیری خبرگزاری صداوسیما گفت: مشکل صدور مجوز ساخت و ساز این زمین‌ها تا یک ماه آینده رفع می‌شود.

مالکان این زمین‌ها می‌گویند با وجود داشتن مدارک رسمی اجازه ساخت به آن ها داه نمی‌شود. این درددل شهروندان مهابادی ست که زمین هایشان روبه روی شهرک خانقاه در ورودی مهاباد ـ میاندوآب در بلاتکلیفی مانده است.

زمین‌هایی که قرار بود روزی سرپناه صاحبانشان شوند حالا بعد از گذشت سالها همچنان خالی و بدون ساخت و ساز باقی مانده است.

حتی با وجود داشتن مدارک رسمی هم از ساخت و ساز در این زمین‌ها جلوگیری می‌شود.

خبرگزاری صداوسیما وعده فرماندار مبنی بر رفع مشکل این زمین‌ها را در یک ماه آینده دوباره پیگیری می شود.

بیش از20 سال است که شهروندان مهابادی چشم انتظار صاحب خانه شدن و همت جدی مسئولان برای رفع مشکلاتشان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی