Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

 تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیاتی مشترک با اجرای عملیات هوابرد، هلی‌برن و آب‌خاکی در سواحل دشمن نسبت به پیاده کردن نیرو‌ها و تجهیزات، تصرف سرپل و پیشروی به‌سمت اهداف تعیین‌شده، اقدام کردند.

به گزارش تسنیم، در این مرحله از رزمایش، تیپ‌های تفنگدار و تکاور نیروی دریایی با همراهی یگان‌هایی از نیروی زمینی ارتش علیه واحد‌های سطحی نیرو‌های حمله‌ور در قالب یگان‌های دشمن، حملات غافلگیرانه انجام داده به‌سمت اهداف از پیش تعیین‌شده در سواحل جنوبی کشور یورش بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با اعلام این خبر گفت: این تیپ‌ها با به‌کارگیری انواع تجهیزات و سلاح‌های خود ازجمله قایق‌های تندرو، شناور‌های هجومی، زیردریایی‌های مرطوب و ناوچه‌های راکت‌انداز، با استفاده از اصل غافلگیری، یگان‌های حمله‌ور در نقش دشمن را منهدم کردند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش افزود: تکاوران و تفنگداران دریایی نیز به‌رغم وجود عوارض و موانع متنوع طبیعی در مقابله با عملیات تهاجمی سنگین یگان‌های حمله‌ور در نقش دشمن، با تسلط بر راهبرد‌های رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان‌های نفوذکننده مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن شده با پشتیبانی یگان‌های پدافند ساحلی نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه‌ای به‌روی اهداف از پیش تعیین‌شده اقدام کردند و در مدت زمان بسیار کم توانستند مانع از پیشروی یگان‌های مهاجم شوند.

وی خاطرنشان کرد: انهدام واحد‌های شناور یگان‌های حمله‌ور در نقش دشمن توسط شناور‌های تندروی آذرخش، شهاب و رعد مجهز به راکت‌انداز، عملیات مین ریزی، دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی، اجرای تازش موتوری در سواحل و هلی‌برن تفنگداران به‌وسیله بالگرد‌های یگان هوادریا از جمله دیگر عملیات‌های صورت‌گرفته در این مرحله از رزمایش بود.

امیر دریادار موسوی اضافه کرد: اجرای گشت هوایی به‌منظور تأمین امنیت هوایی نیرو‌های عمل‌کننده در سطح توسط تیزپروازان نیروی هوایی ارتش و همچنین رصد و پایش آسمان منطقه عملیات توسط نیروی پدافند هوایی از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این رزمایش بود.

وی ادامه داد: همچنین نیرو‌های تیپ ۲۲۳ واکنش سریع با پشتیبانی آتش بالگرد‌های تهاجمی هوانیروز ارتش، با اجرای کمین نقطه‌ای و منطقه‌ای، مواضع نیرو‌های حمله‌ور در نقش دشمن را تصرف کردند.

امیر دریادار موسوی با اشاره به برقراری ارتباط امن میان یگان‌های عمل‌کننده با مراکز فرماندهی در این مرحله از رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰، گفت: عملیات جمع آوری اطلاعات الکترونیکی و سیگنالی و ضدالکترونیکی نیرو‌های مهاجم، پایداری ارتباطات در فضای مطلق جنگ الکترونیک از جمله نقاط قوت این عملیات است که با موفقیت اجرا شد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با تأکید بر اینکه همه گزینه‌های دفاعی و تهاجمی ایران علیه دشمنان آماده و مهیاست، تصریح کرد: اقتدار نظامی ایران اسلامی نه‌تن‌ها تهدیدی برای همسایگان نیست، بلکه برای جلوگیری از تهدیدات دشمنان است و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، همواره در خدمت امنیت منطقه بوده و خواهد بود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: رزمایش ارتش صراط ذوالفقار ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی «واللا»، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) امروز با هدف بررسی یورش احتمالی به رفح، پنهانی به قاهره سفر کردند.

بر اساس این گزارش، مسوولان مصر در دیدار با این مقامات صهیونیست، از اینکه عملیات رژیم صهیونیستی در رفح به پناهنده شدن ده‌ها هزار فلسطینی به مصر منجر شود، ابراز نگرانی کردند و گفتند که این امر، امنیت مصر را به خطر می‌اندازد.

مقامات مصر همچنین گفتند که سناریوی ورود آوارگان فلسطینی به خاک مصر، باعث ایجاد نابسامانی در روابط قاهره و تل‌آویو خواهد شد و ممکن است توافق صلح دو طرف را در معرض خطر قرار دهد.

طبق این گزارش، مقامات رژیم صهیونیستی بر این باورند که هماهنگی نظامی و دیپلماتیک تنگاتنگ با مصر یکی از شروط اصلی اقدام نظامی این رژیم در رفح است به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی تصمیم دارد محور فیلادلفیا (محور صلاح‌الدین) در مرز نوار غزه و مصر را تحت سیطره خود درآورد.

تحولات میدانی در نوار غزه حکایت از آن دارد که با وجود مخالفت‌های بین‌المللی و تبعات انسانی عملیات نظامی در منطقه پرجمعیت رفح، رژیم صهیونیستی قصد دارد که این عملیات را انجام دهد.

تاکید مقامات آمریکایی بر ایجاد یک اسکله موقت برای دریافت کمک های بین‌المللی در مناطق نزدیک به جاده صلاح الدین نیز حکایت از هماهنگی تل آویو و واشنگتن برای بستن گذرگاه های موجود در شمال غزه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش