Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نیمه‌های شب بود که خشم زمین لبریز شد و زلزله‌ای شدید اندیکا را لرزاند، در دل تاریکی صدای جیغ و شیون که از هراس و وحشت از گلوی مردم شهر و روستا بیرون می‌آمد، آرامش شهر را بر هم زد و شهر و روستا‌های این شهرستان، چون روز روشن شدند.

وقتی خورشید از پشت کوه‌ها خودنمایی کرد، معلوم شد که زلزله نیمه شب چه دست گُلی آب داده و چه ویرانی‌هایی بر جا گذاشته است، خانه‌های عشایری آوار شده و ترک‌ها بر دیوار‌های خانه‌های روستایی نقش بسته بودند، در اینکه بلا طبیعی است که هیچکس نمی‌تواند جلودار آن باشد، شکی نیست، اما بحمدالله در خانه‌های عشایری که دیوار‌های آن‌ها با سنگ‌های بزرگ و گِل ساخته شده بودند کسی نبود و حالا جز تلی از سنگ و خاک چیزی از آن‌ها باقی نمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثل همیشه آبشار مهربانی‌ها جاری شد، نیرو‌های امدادی و گروه‌های جهادی پا به صحنه گذاشتند، بازدید‌ها و بررسی‌ها آغاز شد، بسته‌های و توزیع کمک‌های معیشتی در دستورکار قرار گرفت، بسیج و سپاه پاسداران اقدام به استقرار قرارگاه در منطقه کردند تا کمک‌های مردمی را جمع آوری کرده و به دست زلزله زده‌ها برسانند، دام‌های گرسنه باید سیر می‌شدند، دستگاه‌های اجرایی هر کدام به سهم خود آستین همت بالا زدند و کمک‌هایی ارسال کردند.

آنچه از دل مردمان زلزله زده می‌توان فهمید، نارضایتی از رسیدگی‌ها و آواربرداری‌ها است، حرف دلشان تسریع در بازسازی‌ها و احداث خانه هایشان است، زندگی در مناطق کوهستانی و صعب العبور و عاری از امکانات مناسب زندگی آسان نیست، حتی جاده مناسب هم برای تردد و رساندن مصالح ساختمانی وجود ندارد، بسیاری از مسئولان برای بازدید و بررسی خسارت‌ها خود را با بالگرد به منطقه رساندند، ولی تردد برای سایر افراد یا جابجایی اقلام مورد نیاز ساخت و ساز با هلیکوپتر امکانپذیر نیست.

ارائه خدمات پزشکی، امدادی، واکسیناسیون علیه کرونا و... بخشی از نیاز آن‌ها است، اما می‌توان در سرمای سوزان در چادر‌ها زندگی کرد؟ می‌شود دام‌ها را در چادر یا در فضای باز نگهداری کرد؟ ویران شدن خانه‌ها و محل زندگی عشایر و روستائیان یک طرف و تلف شدن دام و نبود امکانات بهداشتی طرف دیگر این داستان غم انگیز است.

گروه‌های جهادی از جان مایه می‌گذارند، مسئولان هم که چشم انتظار اعتبارات هستند، سرما هم کاسه داغ از آش شده و می‌خواهد بگوید من هم وجود دارم و با بارش برف در قله کوه‌ها ابراز وجود می‌کند، اما نتیجه سفر ریاست جمهوری، وزیران و سایر مسئولان عالی رتبه کشوری به منطقه زلزله زده اندیکا چه می‌شود؟ مسلما در مدت کوتاهی خانه‌ها ساخته نمی‌شوند، وضعیت جاده‌ها هم که چنگی به دل نمی‌زند و همین امر سبب کُندی روند بهسازی و احداث منازل شده؟ پس تکلیف زلزله زده‌ها و محرومان چه می‌شود و چه برنامه‌ای برای اجرا آماده شده است؟ آیا آجر بر آجر برای احداث خانه بر زمین نشسته است؟

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله اندیکا مناطق زلزله زده زلزله زده خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد

وزیر کشور با بیان اینکه عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد، گفت: وعده‌هایی که امام عزیزمان و رهبری عزیزمان داده بودند تحقق آن‌ها را به عینه مشاهده می‌کنیم. - اخبار استانها -

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: وعده صادق امروز ایران عزیزمان در اوج افتخار و اوج توجهات جهانی قرار داده است.

وی گفت: وعده‌هایی که امام عزیزمان و رهبری عزیزمان داده بودند تحقق آن‌ها را به عینه مشاهده می‌کنیم.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی