Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نرگس سلیمانی روز یکشنبه در جریان بیست و یکمین جلسه شورا، تاکید کرد: در جلسه نخست شورای ششم، نکاتی اساسی را در جایگاه هیات رئیسه موقت با ریاست موقت شورا در میان گذاشته و بر اهمیت شفافیت و بستر آن که علنی و آشکار بودن قوانین، مصوبات و فرایندها تاکید نموده و خواستار همراهی و همگامی شورا در به نتیجه رسیدن این امر بنیادی شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در خوشه شهر دود زده تهران، اصلاح را باید از خود شروع کنیم، گفت: خشت اول شورا که همان آیین نامه داخلی است، هنوز بعد از گذشت ۲۰ جلسه از آغاز شورای ششم هنوز تعیین تکلیف قطعی نشده است.  

سلیمانی تاکید کرد: با استناد به اصل یکصدم قانون اساسی که صراحتا حدود وظایف، اختیارات، نحوه انتخاب و نظارت شوراهای مذکور و سلسله مراتب آنها را قانون معین می کند و با توجه به متن ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن با توجه به روح حاکم بر تبصره ذیل بند ۱۵ ماده ۸۰ همان قانون که حتی در وظایف ذاتی شورای شهر، ارسال مصوبات به مراجع ذی ربط قانونی جهت تصویب را لازم میداند.  

وی افزود: همچنین متن ماده ۸۲ قانون مورد اشاره، اگرچه مستقیما به موضوع مرتبط نیست، لیکن در اصلی ترین کارکرد شورای شهر، آیین نامه مصوب هیات دولت را ملاک عمل معرفی می کند.

عضو شورای تهران ادامه داد: به علاوه ماده ۸۴ قانون تشکیلات و وظایف، شورای شهر را صراحتا موظف به اطلاع رسانی به طور مستمر کرده است و یکی از اصلی ترین وجوه برای تحقق اطلاع رسانی، شفافیت سلسله مراتب، شرح وظایف و آیین نامه ها ملاک عمل است.

سلیمانی ادامه داد: از منظر مصوبات موجود قانونی وفق بند ۹ ماده ۸۸ قانون تشکیلات و وظایف و اصلاحیه های آن وظیفه تهیه و تصویب آیین نامه های داخلی شورا بر عهده شورای عالی استان ها گذارده شده، لیکن با پیگیری و ممارست بر دریافت کلیه مدارک موجود تا کنون به دلیل عدم شفافیت دسترسی به سابقه مکاتبات و ارسال دریافت مصوبات در این حوزه مقدور نشده است.

وی ادامه‌داد: با توجه به گذشت بیش از ۶ درصد از دوره نمایندگی شورای ششم بر خود واجب میدانم نسبت به تعیین تکلیف و شفاف سازی ساختار و سازمان شورای شهر و همچنین آیین نامه داخلی که باید تا کنون در بیست جلسه گذشته نخست بدان پرداخته میشد، توجه بدهم.

وی گفت: در عین حال با توجه به تبصره ذیل ماده واحده افزایش تعداد کمیسیون های اصلی شورای شهر تهران و اصلاح ماده ۲۳ مصوبه آیین نامه داخلی، استدعا دارم، اقدامات عاجل راجع به تصویب شرح وظایف کمیسیون ها و کمیته های هر کمیسیون و ارسال به مراجع و نهاد های بالادستی جهت بررسی، تصویب و ابلاغ تسریع شود.

 سلیمانی افزود: بدیهی است بدون ساختار و سازمان مصوب بنیاد تلاش های مجدانه همه اعضای شورای ششم بر بستری ناپایدار است.  

وی گفت: در متن مصوبه افزایش تعداد کمیسیون ها به اصلاح ماده ۲۳ آیین نامه ای استناد شده، که در سال ۱۳۷۸ در اولین جلسه از شورای اول مصوب شده است.  

عضو شورا افزود: با توجه به تصویب آیین نامه داخلی شورای شهر در هیات وزیران در سال ۸۴ می توان به تداخل اساسی و عدم وجود صراحت ملاک عمل در حوزه رعایت قوانین هشدار داد.

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران آیین نامه داخلی شورای ششم شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیمان جبلی در حاشیه مراسم جشن بهترین های ورزش در سال 1402 در مورد آخرین وضعیت حق پخش و همچنین دلیل تصاویر بد در برخی از مسابقات فوتبال در برخی شهرستان ها صحبت هایی را مطرح کرد:

*اول از همه به طرفداران استقلال و پرسپولیس تبریک می گویم که دو تیم واگذار شدند

*ما و وزارت ورزش در حال تدوین آیین نامه حق پخش هستیم تا تقدیم وزرا  کنیم

*از مردم عذرخواهی می کنیم که در مسابقات فوتبال کیفیت برخی مسابقات خوب نیست چون هنوز برخی استان ها امکانات HD ندارند

برای مشاهده مصاحبه کامل فیلم زیر را ببینید:

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند