Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: در طرح تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، سرانجام نامعلوم ۱۸ میلیارد دلار ارز یارانه‌ای مشخص خواهد شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد دولت در اجرای قانون تامین کالای اساسی مردم و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس، گفت: ارز دولتی پرونده طولانی دارد و از همان زمان که به ارز جهانگیری معروف شد، تعداد بسیاری این ارز را دریافت کرده و حتی کالای اساسی وارد نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۱۸ میلیارد دلار با قیمت‌های مختلف ارز یارانه‌ای دریافت و در بازار آزاد فروختند و یا کالا وارد کرده و با نرخ آزاد فروختند و یا کلا کالایی وارد نکردند.

بیشتر بخوانید: ارز ترجیحی با بازار اقلام اساسی چه کرد؟

وی در همین راستا افزود: براین اساس این موضوع نیاز به یک تحقیق و تفحص جامع دارد تا مشخص شود، چه کسانی این ارز را دریافت کرده اند و آیا طبق تعهد خود عمل کرده‌اند یا خیر.

بیشتر بخوانید: استدلال مخالفان و موافقان دلار ۴۲۰۰ چیست؟

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: نهادهای نظارتی مانند دیوان محاسبات و یا سازمان بازرسی در بسیاری اوقات این مسایل را بررسی می‌کنند، اما اکنون مجلس به عنوان پشتیبان وارد این کار شده تا گزارش‌های متقن و دقیقی که به دستش می‌رسد را تجمیع کرده و به دستگاه قضایی ارسال کند.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی تصریح کرد: در طرح تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، سرانجام نامعلوم ۱۸ میلیارد دلار ارز یارانه‌ای مشخص خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان دستگاه قضائی دیوان محاسبات مجلس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس سازمان بازرسی ۱۸ میلیارد دلار تحقیق و تفحص ارز ۴۲۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • سرنوشت نامعلوم تعدادی از پیکر شهدا در سراسر منطقه غزه
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای وارد کانال جدید شد