Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از upi، یک کتابخانه در نیوجرسی گفت که یکی از اعضای این کتابخانه کتابی را که بیش از چهار دهه پیش به امانت گرفته بود دوباره به این مرکز برگرداند. کتابخانه عمومی مونتکلیر با انتشار پستی در فیسبوک اعلام کرد که کتاب "پدینگتون در خارج از کشور" نوشته "مایکل باند" این هفته بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پست آمده که تاریخ برگرداندن این کتاب به کتابخانه برای سال ۱۹۷۸ بوده است. صفحه کتابخانه در پست فیسبوکی خود افزود امانت گیرنده کتاب را با یک یادداشت برگرداند. در این یادداشت نوشته شده بود:"بابت دیر بازگرداندن کتاب عذرخواهی می‌کنم. حدس می‌زنم دیر شدن بهتر از هرگز پس ندادن کتاب است."

بیشتر بخوانید

قدیمی‌ترین کتاب فروشی ایران +عکس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتاب کتابخانه عمومی امانت کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد

برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه کتاب تهران با حضور محمدرضا هراتی معاون توسعه این نهاد تشریح شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ نشست خبری تشریح برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه با حضور محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی در کتابخانه آینده پارک دانشجو برگزار شد.

هراتی در این نشست در سخنانی با اشاره به حضور نهاد کتابخانه‌های عمومی  در نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران فضایی برای جمع شدن اهالی کتاب است، موقعیت غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دوره با تغییراتی مواجه شده است،  چون استقبال ناشران در این دوره بیشتر بوده و ناشرانی که سال گذشته در نمایشگاه حضور نداشتند‌، امسال  حاضر شده‌اند. ما  به نفع این ناشران تغییر را پذیرفتیم. بنابراین غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی امسال در راهرو شماره 14 پس از محراب مصلی در میان شبستان قرار دارد و علاقه‌مندان با توجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده می‌توانند به غرفه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: غرفه به لحاظ بصری به مانند سال گذشته از طرح کتابخانه نوستالژیک بهره‌مند است،‌  ما بودجه خاصی برای طراحی غرفه نداریم و هزینه‌کردهای حضور باید هدفمند باشد.

هراتی به پویش «کتاب دستت چیه؟» اشاره کرد و گفت: این طرح با مشارکت مردم آغاز شد و بیش از 30 هزار فیلم تاکنون به دست ما رسیده است که اغلب توسط مخاطبان کودک و نوجوان و جوانان تهیه شده است،‌ اختتامیه این پویش را ما در نمایشگاه کتاب تهران برگزار خواهیم کرد.این پویش نشان داد که نوجوانان چقدر می‌توانند توانمند باشند و کتاب معرفی کنند، پس از آن پویش دیگری با عنوان «بگو بخونم» آغاز می‌شود. این پویش‌ها در راستای این سیاست است که در کتاب اینکه خواندن گام اول است‌، اما محتوای خوب خواندن هم برای ما دغدغه و مساله است.

برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب تشریح شد

وی با اشاره به برگزاری محافل ادبی در طول سال توسط نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور گفت: محافل ادبی در میان مجموعه فعالیت‌های ما به مانند نگین است، دبیری این نشستها بر عهده «نغمه مستشارنظامی» از شاعران خوب کشورمان است،  موضوعات محافل ادبی نهاد در نمایشگاه کتاب تهران را نیز حول محورها و موضوعاتی چون فلسطین و غزه، مدافعان حرم، وعده صادق و ... قرار دادیم. رونمایی از کتاب، شعرخوانی و ... از دیگر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برگزاری «گعده امین» در غرفه نهاد کتابخانه‌ها در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: ما برای پرداخت بهتر و دیده شدن بیشتر مستند غیررسمی 6 در سلسه جلساتی تحت عنوان گعده امین درباره این مستند صحبت خواهیم کرد.بنابراین چهار نشست را طراحی کردیم و در خدمت شخصیت‌های داخل مستند خواهیم بود، روز اول با حضور محسن مومنی شریف برگزار خواهد شد.

وی از توزیع شماره 18 نشریه هد هد سفید در نمایشگاه خبر داد و گفت:‌یکی از کتابخانه‌های سیار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در فضای باز نمایشگاه کتاب تهران مستقر خواهد بود و به ارائه خدمات می‌پردازد.

برگزاری‌ پویش‌ها و مسابقات کتابخوانی در نمایشگاه کتاب تهران،‌ رونمایی از کتاب‌های مختلف‌،‌ نقد و بررسی کتاب‌های مختلف،‌ برگزاری نشست با کارتونیست‌های کتاب،‌  بازمعرفی 10 کتاب کودک تقدیر شده در بخش بین الملل از جمله سایر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه کتاب تهران است.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکسیران امانت‌دار مشهدی ۳ میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد