Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:11:10 GMT

بیش از یک هزار نوزاد کردستانی غربالگری شنوایی شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۵۰۱۰

بیش از یک هزار نوزاد کردستانی غربالگری شنوایی شدند

ناصرکریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد نوزاد تازه متولد شده ۵۵ نفر دارای اختلال شنوایی بوده و به مرحله مداخله و تشخیص ارجاع داده شده اند.

وی با بیان اینکه در استان ۱۴ مرکز برای انجام غربالگری شنوایی فعال است، افزود: نوزادانی که در این طرح مشکوک بوده و به مرحله تشخیص، مداخله و انجام آزمایش‌های بیشتر ارجاع داده می‌شوند خدمات رایگان دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان اضافه کرد: روند تشخیص و مداخله تا سن سه تا چهار سالگی ادامه پیدا می‌کند و در این مرحله نیز کودکی که پزشک متخصص تایید کند با مشکل جدی شنوایی روبرو است از سوی بهزیستی، برای کاشت حلزون معرفی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین کودکان و نوزدانی که دچار مشکلات شنوایی کمتری بوده و نیاز به کاشت حلزون نداشته باشند به مراکز تخصصی ارجاع داده شده و هزینه‌های درمانی شان از جمله تهیه سمعک توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

کریمیان افزود: امسال ۱۲ هزار نفر از کودکان سه تا پنج سال استان در سطح شهر و روستا تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفته اند و پیش بینی می‌شود امسال به دلیل بازگشایی مهدها و پیش دبستانی‌ها تعدادی بیشتری از کودکان زیرپوشش برنامه قرار بگیرند.

وی یادآور شد: تعرفه دولتی غربالگری شنوایی نوزادان جهت انجام همزمان تست OAE و AABR  مبلغ ۳۰۰ هزار ریال است و در سه مرحله غربال- تشخیص و مداخله  انجام خواهد شد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان افزود: تعرفه غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج سال نیز برای انجام همزمان تمپانومتری- ادیومتری و اتوسکوپی  مبلغ ۱۵۰ هزار ریال است که در سه مرحله غربال- تشخیص و مداخله انجام می‌شود.

طرح غربالگری شنوایی از جمله طرح هایی است که چند سالی است در کشور اجرا می‌شود و کردستان در این زمینه در زمره استان‌های برتر کشور قرار دارد.

تست غربالگری، تست ساده‌ای است که توسط ادیولوژیست (شنوایی سنج) انجام می‌شود و فقط چند دقیقه طول می‌کشد و هدف آن تشخیص افت شنوایی کودکان است.

برچسب‌ها درمان ناشنوایی کردستان سنندج سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درمان ناشنوایی کردستان سنندج درمان ناشنوایی کردستان سنندج سازمان بهزیستی کشور غربالگری شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی، دو هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خرید را از طریق کالابرگ الکترونیکی انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، فرزاد پیشکاری، امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در بازدید از فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی اظهار کرد: در مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های اول تا هفتم جامعه به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر شارژ شده است و افراد بهره‌مند از این یارانه تشویقی می‌توانند تا ۱۸ اردیبهشت اعتبار آن را هزینه کنند.

وی افزود: خرید باید توسط سرپرست خانوار انجام شود اما محدودیت استفاده از کارت وجود ندارد و از هر کارت بانکی می‌توان خرید کرد، ضمن اینکه یک ماه مهلت استفاده از این یارانه وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: یارانه ۲۲۰ هزار تومانی طرح فجرانه کالابرگ قابل ذخیره شدن برای استفاده در ماه‌های دیگر نیست.

پیشکاری از مردم خواست برنامه کاربردی «شما» را روی گوشی موبایل خود نصب کنند تا اطلاعات دقیق درباره طرح فجرانه کالابرگ را به دست آورند.

وی ادامه داد: ضرورتی ندارد که مردم حتماً ۱۱ قلم کالا را با هم خریداری کنند تا از اعتبار کالابرگ بهره‌مند شوند، بلکه هر قلم را می‌توانند جداگانه خریداری کنند و در هر بار خرید از مقدار تخفیف آن استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تاکنون ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی، دو هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خرید کالابرگ با یک میلیون و ۶۵۰ هزار تراکنش انجام داده‌اند که یک هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون نقدی و یک هزار میلیارد تومان از اعتبار یارانه‌ای بوده است.

به گزارش ایمنا، بازدیدهای امروز در سراسر استان و به صورت همزمان انجام شده است که در شهر سنندج سه اکیپ مسئولیت بازرسی و نظارت بر فروشگاه‌های عرضه کننده کالا برگ الکترونیکی را برعهده داشتند.

کد خبر 750551

دیگر خبرها

  • از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • بسکتبالیست های کردستانی در جایگاه سوم لیگ جوانان کشور ایستادند