Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:32:13 GMT

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، در مرحله‌ی دوم فاز مطالعاتی

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۵۲۵۲

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، در مرحله‌ی دوم فاز مطالعاتی

ایسنا/ایلام مدیرعامل جهاد نصر گفت: مرحله دوم فاز مطالعاتی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان و ایلام در حال پی‌گیری است.

مهندس «محمدجواد صالحی‌نژاد» در تشریح  اقدامات انجام شده در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام منسوب به طرح مقام معظم رهبری، اظهار کرد: هم‌اکنون مرحله مطالعاتی فاز دوم در حال پیگیری است و اقدامات صورت گرفته بعد از تخصیص اعتبار جهت مطالعه فاز دوم در بودجه کل کشور و در چارچوب موافقت‌نامه‌های سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، شامل تعیین مشاور برای تهیه و انجام مطالعات مرحله اول و دوم و نحوه ی استفاده از مدیریت مشارکتی، تهیه گزارش مطالعات زیست محیطی، پدافند غیرعامل و متدولوژی کلان انجام مطالعات از جمله اقداماتی است که صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: انعقاد قراردادهای مطالعاتی مشاورین مطالعه کننده در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی شبکه، تهیه برنامه انجام مطالعات موافقت نامه سال ۱۴۰۰ از جمله مواردی است که تاکنون به سرانجام رسیده است.

صالحی‌نژاد ادامه داد: جلسات متعددی در مورد بررسی‌ طرح‌های پیشنهادی مشاورین صورت گرفته است و در همین راستا در جلساتی با سازمان‌های جهاد کشاورزی خوزستان و ایلام، تعاون روستایی و سایر ذی‌مدخلان اصلی طرح، کارگروه مشترک سازمان آب و برق خوزستان- جهاد کشاورزی استان، مدیرکل دفتر توسعه شبکه های آبیاری وزارت جهاد کشاورزی این موارد به بحث و بررسی گذاشته شده است.

مدیرعامل جهاد نصر افزود: کارگروه فنی و اجتماعی طرح با حضور کارشناسان فنی و اجتماعی مشاوران به منظور بررسی و اجرای مباحث فنی اجتماعی تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی موسسه‌ی جهاد نصر، وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی و پی‌گیری تجهیز دفاتر پروژه توسط مشاوران در شهرستان‌های مربوطه، برنامه‌ریزی به‌منظور تشکیل کمیته‌های شهرستانی، بازدید مشترک از محدوده پروژه‌های مطالعاتی در سطح استان همراه مشاوران مطالعه کننده، تهیه فرمت کلی به عنوان راهنمای تهیه پرسشنامه‌های وضع موجود آبیاری، کشاورزی، اقتصاد کشاورزی و جمعیت، ارائه سیستم کدینگ، ارائه چگونگی مستندسازی طرح‌ها، پیگیری مسائل مرتبط با زمان‌بندی تفکیکی انجام مطالعات، اظهار نظر در خصوص خدمات کارفرمایی مورد نیاز طرح شامل نقشه برداری، تهیه نقشه های کاداستر، مطالعات بهنگام‌سازی، خاک‌شناسی و لایه‌بندی، بررسی و جمع بندی شرح خدمات مطالعات نقشه برداری و کاداستر، تهیه اسناد ارزیابی مشاوران نقشه‌برداری از جمله اقدامات دیگر موسسه جهاد نصر در این طرح است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام انجام مطالعات جهاد نصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه سیل اخیر خسارت سنگینی را به بخش کشاورزی استان وارد کرده است، گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان ها،۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است.

وی افزود: بر اثر سیل خسارات قابل‌توجهی به زیرساخت‌های بخش‌های کشاورزی استان از جمله قنات ها، باغ ها، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی وارد شده‌است.

جعفری بیان کرد: براساس برآورد‌های اولیه برای جبران این خسارت‌ها به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: تیم‌های راهسازی در مراکز جهاد کشاورزی مستقر و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهستانی هستند.

جعفری گفت: نیرو‌های جهاد سازندگی در شهرستان‌ها وگروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغ‌های استان را انجام می‌دهند.

وی افزود: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بند‌ها انجام می‌شود تا پیش از فصل آبیاری باغ ها، زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت راداشتند، افزود: این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی در خصوص خسارات وارد شده به قنات‌های استان گفت: طبق گزارش‌های اولیه سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، ۱۱۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۳۷ راس دام سبک، ۵۲۰ کیلومتر ایل راه، ۱۱۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۷ کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند