Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:05:23 GMT

برگزاری حضوری مدارس متوسطه دوره دوم در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۵۳۰۸

برگزاری حضوری مدارس متوسطه دوره دوم در کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان با ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص آمادگی مدارس برای آموزش حضوری، اظهار کرد: مهمترین هنر مدیران مدارس در جریان بازگشت به آموزش‌های حضوری، طراحی و اجرای یک برنامه با کیفیت با حداکثر بهره وری در یادگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به سیاست بازگشت آرام، تدریجی، ایمن و اقتضایی مدارس به فعالیت‌های حضوری آموزشی و تربیتی مدارس گفت: اقتضایی بودن به معنای آن است که با توجه به شرایط و اقتضائات مدارس دوره‌های تحصیلی و شرایط جامعه برنامه‌ریزی می‌شود و در صورت لزوم فعالیت‌ها تعدیل، تسریع یا کند خواهد شد.

اسکندری نسب تاکنون بخش مهمی از هدف الگوی بازگشایی مدارس در سال ۱۴۰۰ محقق شده است و خوشبختانه حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز که عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری هستند، فرصت یادگیری در شرایط حضور را پیدا کرده‌اند که جمعیتی معادل بیش از ۳۰ درصد کل دانش‌آموزان استان را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: همه دانش آموزان در دوره دوم متوسطه در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از فرصت آموزش حضوری بهره خواهند گرفت.

اسکندری نسب با اشاره به بازگشایی مدارس در دوره متوسطه دوم اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت باز شدن مدارس و آموزش حضوری، با تصمیم ستاد ملی کرونا مدارس متوسطه دوم از دیروز بازگشایی شد.

وی افزود: بر اساس این تصمیم کلاس درس پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از ۱۵ آبان ماه با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی به شکل حضوری خواهد بود.

اسکندری نسب تصریح کرد: دو نکته مهم در بحث بازگشایی مدارس، فاصله گذاری اجتماعی و تغذیه است که باید توسط مدیران مدارس طبق فرم‌هایی که آماده کردند مورد توجه قرار گیرد تا مدارس واجد ویژگی‌های لازم باشد و بتوانند بازگشایی مدارس را به صورت دائمی داشته باشند.

بازگشایی مدارس منوط به انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به واکسیناسیون دانش‌آموزان بیان کرد: تاکنون ۹۲ درصد دانش‌آموزان استان کرمان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و حدود ۲۵ درصد نیز دوز دوم را تزریق کردند که البته بازگشایی مدارس منوط به انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان نیست.

اسکندری نسب با بیان اینکه چنانچه مدیران مدارس احساس کنند که کسی مشکوک به ابتلای به کرونا است قطعاً مانع از حضور وی در مدارس شوند، گفت: همچنین طبق سامانه سیب وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی از حضور دانش‌آموزان مبتلا خودداری می‌شود.

وی بیان کرد: همه مدارس متوسطه دوم از دیروز دایر است؛ البته در گروه‌ها و مدارس مختلف و متناسب با اقتضائات روش‌های متفاوتی را اجرا خواهند کرد.

اسکندری نسب در پایان گفت: آموزش حضوری در مدارس دوره متوسطه اول و دوره ابتدایی نیز از اول آذر ماه برقرارخواهد شد.

کد خبر 5345792

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان کرمان ویروس کرونا آموزش حضوری یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر استانداری سمنان سفر استانی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه بارش باران استکبار ستیزی عکس استانها گرگان راهپيمايي 13 آبان لیگ برتر فوتبال ایران آموزش و پرورش استان بازگشایی مدارس اسکندری نسب دانش آموزان استان کرمان آموزش حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از صنعا، با آغاز تعطیلات تابستانی در یمن، فعالیت اردوگاه‌های تابستانی در این کشور نیز برای جذب دانش آموزان در دوره‌های تابستانی آغاز می‌شود. این اردوگاه‌ها گروه‌های سنی مختلف را مورد توجه قرار می‌دهند تا مهارت‌های مختلفی را به آنها بیاموزند و بسیاری از مطالب را که معمولا در مدرسه فرا نمی‌گیرند، به آنها آموزش دهند. این اردوگاه‌ها فرصتی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و داوطلبانه است
مواد آموزشی مراکز و دوره‌های تابستانی به شکلی ارائه می‌شود که برای دانش آموزان قابل درک باشد و احساس خستگی نکنند. در این دوره ها، پس از نماز صبح با دعا و استغفار و قرائت قرآن آغاز می‌شود و فعالیت‌های ورزشی نیز بخشی از این برنامه هاست. در این دوره‌ها همچنین اعتماد به نفس دانش آموزان برای استفاده از توانایی‌هایی که دارند آموزش داده می‌شود...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
دانش آموز
مربی اردو
پدر یک دانش آموز

دیگر خبرها

  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد