Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن پروژه پرونده الکترونیک بیمار در دانشگاه مشهد که جزو الویت‌های این معاونت در سال جاری است، به همت کارشناسان فنی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات برای اولین بار در استان سامانه بیمارستانی HIS تحت وب طراحی، اجرا و آماده بهره برداری در دانشگاه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمد وجدانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولیدات داخلی و پشتیبانی از این امر مهم خاطرنشان کرد: واحدهای مختلف دانشگاه بایستی علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های خود، به دنبال ایجاد درآمدهای غیر وابسته به بیمه  باشند و خوشبختانه با توجه به پتانسیل بالایی که دانشگاه مشهد در حوزه آمار و فناوری اطلاعات خود دارد یکی از منابع می‌تواند سامانه‌های تولید شده در این بخش باشد.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود دانشگاه به زودی جایگزینی محصول جدید را در کلیه بیمارستان‌های تحت پوشش پیگیری نماید، افزود: در محور صرفه‌جویی مالی و زمانی با اجرای این برنامه، امکان ارسال پرونده الکترونیک بیمار به سایر سازمان‌ها و ذی‌نفعان حوزه درمان مانند پزشکی قانونی و بیمه تکمیلی  فراهم شده ضمن اینکه هزینه‌های ناشی از رونوشت پرونده‌ها  کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان ارسال پرونده الکترونیک بیمار به سایر بیمارستان‌ها و واحدهای ستادی مانند اداره مامایی و کمیته مرگ و میر معاونت درمان و حذف هزینه کپی پرونده، کاهش هزینه‌های مربوط به پرینت کاغذی پرونده و هزینه‌های نگهداری دستگاه‌های پرینتر در بیمارستان‌ها، کاهش هزینه‌های ارتقاء مداوم کامپیوترهای بیمارستان‌ها، کاهش زمان پشتیبانی پرسنل  IT  بیمارستان‌ها به علت عدم نیاز به نصب سیستم  HIS  و نرم افزارهای جانبی از دیگر مزایای اجرای این برنامه برشمرد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد دسترسی آسان و لحظه‌ای به اطلاعات پرونده و سوابق درمانی بیمار در هر زمان و مکان با رعایت پروتکل‌های امنیتی، ایجاد بستر ثبت دستورات پزشک به صورت الکترونیک بر بستر بیمار، تسهیل  و تسریع ورود اطلاعات پزشک از طریق استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های جدید را از مزایای این برنامه در محور ارزش افزوده به پزشک عنوان کرد و گفت: امکان دسترسی بیمار به  سوابق درمانی خود در هر مکان و زمان که نیاز به ادامه درمان دارد درصورت رفع موانع قانونی، امکان حذف فرم‌های کاغذی که در زمان ترخیص به بیمار ارائه می‌شود مثل آموزش به بیمار و خانواده از طریق ایجاد پرونده الکترونیک و سامانه بیماریار از مزایای محور خدمات الکترونیک به بیمار این برنامه است.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه ارزش افزوده فراوانی به دانشگاه اضافه خواهد شد، اظهار کرد: گستره اجرای نرم افزار با گستره شبکه یکی می‌شود یعنی دسترسی در هر زمان و هر مکان برای کاربر تا هر جایی که شبکه دانشگاه وسعت داشته باشد امکان پذیر است.

به گزارش وبدا، مهندس ساداتی با بیان اینکه این برنامه مستقل از سیستم عامل است، تصریح کرد: سامانه روی موبایل، تبلت و لپ تاپ و هر دستگاهی که اجازه باز کردن صفحات اینترنتی را می‌دهند حتی امکان استفاده از سامانه در تلویزیون‌های هوشمند نیز میسر است و کاربر با استفاده از Browserهای مرسوم مانند (گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و اکسپلورر ) به آن دسترسی پیدا می‌کند. وی عدم نیاز به نصب سیستم روی کلاینت، کاهش هزینه سخت افزار، ارتقاء سطح کیفی، افزیش سرعت خطایابی و اطمینان از یکپارچگی کاربران، با یک نسخه واحد از نرم افزار را از مزایای این برنامه برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرونده الکترونیک بیمار بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهنام عسکرپور گفت: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است.

وی افزود: این موضوع در نامه دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

عسکرپور ادامه داد: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند