Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@21:38:34 GMT

نماینده مجلس: حقوق نجومی‌بگیران را کاهش دهید

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۵۹۸۱

نماینده مجلس: حقوق نجومی‌بگیران را کاهش دهید

محمدرضا صباغیان در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه 16 آبان) مجلس گفت: از جناب آقای رئیسی که علیرغم شرایط سخت اقتصادی و برخلاف رویه‌ دولت‌های قبل علت‌العلل همه مشکلات را دولت‌های قبل نمی‌داند، تشکر می‌کنم. این رویه پسندیده است و اخلاقی و ان‌شاءالله ادامه یابد و فشارهای سنگین آقای رئیسی را از این مسیر خارج نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعضی از دولت‌ها در 4 سال اولشان به دولت‌های قبل حمله می‌کردند، اما واقعیتی که وجود دارد این است که مردم همه چیز را می‌دانند.

وی افزود: جناب آقای رئیسی! برای گرانی‌ها فکری بکنید، جلوی گرانی‌ها را بگیرید. مردم روزهای سختی را سپری می‌کنند. دیگر خرید گوشت، میوه، خودرو و صاحب خانه شدن تقاضای دست چندم است. امروز خرید یک قالب پنیر، یک شانه تخم‌مرغ، برای مردم سخت شده، گوشت قرمز نمی‌خواهند، گوشت مرغ هم نمی‌توانند بخرند.

صباغیان خاطرنشان کرد: آقای رئیسی! کی به مشکل مردم رسیدگی می‌کنید؟ مردم تحت فشار هستند، امروز عده‌ای برای تهیه غذا سرشان را به داخل بشکه آشغال فرو می‌برند و برخی هم 700 میلیون خرج گل عروسی‌شان می‌شود. این نتیجه فاصله طبقاتی است. آقای رئیسی! اقدام کنید.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسیر قطار گرانی که تغییر خواهد کرد. آقای رئیسی! من پیشنهاد می‌دهم اگر نمی‌توانید قیمت‌ها را کاهش دهید، اگر نمی‌توانید حقوق بازنشستگان را اضافه کنید، اگر نمی‌توانید حقوق معلمان را افزایش دهید، حداقل برای شعاری که داده‌اید و شعار عدالت بود، حقوق‌های نجومی را کاهش دهید. اینکه سخت نیست و این عده نجومی‌بگیر بیش از چند هزار نفر هم نیستند.

وی افزود: امروز بعضی‌ها طبق قانون 17 برابر و به عبارتی هم 21 برابر حداقل حقوق را دریافت می‌کنند؛ یعنی بیش از 50-40 میلیون حقوق. من نمی‌گویم این افراد حداقل حقوق را بگیرند، لااقل این 17 یا 21 برابر را به 10 برابر کاهش دهید.

صباغیان خاطرنشان کرد: کاهش حقوق نجومی‌بگیران حداقل انتظار مردم است، مردم با کاهش حقوقی نجومی‌بگیران تسکین پیدا می‌کنند. فاصله وحشتناکی بین قشر ضعیف که اکثریت جامعه هستند و قشر مرفه که اقلیت جامعه هستند در حال شکل گرفتن است.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چه آقای رئیسی باشد و چه آقای روحانی، تا زمانی که ربا در جامعه باشد و حکم اسلام اجرا نمی‌شود،‌ نمی‌توان فاصله طبقاتی را از بین برد. امروز ربا و سود بانکی جامعه ما را نابود می‌کند، واحدهای تولیدی را ورشکست و مردم را بیچاره می‌کند.

وی افزود: امروز در جامعه ما احکام اسلام اجرا نمی‌شود. فردی را که در عرض سه ماه 12 مرتبه به جرم سرقت دستگیر شده باز آزاد است و می‌چرخد، آیا این حکم اسلام است؟ آیا این سودهای بانکی که اخذ می‌شود حکم اسلام است؟ و ما می‌بینیم که نام‌مان هم ام‌القرای اسلام است. اینها حرف است و شعار.

صباغیان خاطرنشان کرد: آقای وزیر کشور! حوزه انتخابیه من یک منطقه معدنی است، بیش از 50 سال است که معادن حوزه انتخابیه من می‌رود و تنها یکسری گودال برای ما مانده، ما دو خط داریم، از یک خط سنگ آهنمان را می‌برند و یک خط هم چند سالی است از آن برایمان آب می‌آید، منتها هر روز این خط آب مورد تعرض قرار می‌گیرد. اگر امنیت است، برای هر دو خط باید باشد و اگر ناامنی هم هست برای هر دو باشد. همان طور که مردم ما سنگ آهن برای منافع ملی می‌دهند، آب هم باید برای آنها بیاید./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده مجلس حقوق نجومی بگیران آقای رئیسی کاهش دهید دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین روح الامینی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: دولت و مجلس در حساس‌ترین شرایط قدردانی از مردم را رها نکرده اند، تذکر بنده به ماده ۲۲ یعنی حفظ شان مجلس می‌باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت عزیز شاهد هستند نمایندگان چند شیفته کار می‌کنند، تمرکز را بر روی حل مسائل و مشکلات اساسی همچون خودرو، مسکن، همسان سازی حقوق بازنشستگان گذاشته اند، اما شاهد هستیم با بی انصافی زیاد در فضای عمومی و گا‌ها نخبگانی انتقاداتی بر مجلس وارد است؛ وظیفه مجلس انقلابی و هیات رئیسه مجلس دفاع از شان نمایندگان است که به صورت تمام وقت کار می‌کنند از طرفی هم مورد انتقاد‌هایی قرار می‌گیرند، هیات رئیسه، روابط عمومی به ویژه سخنگویان مجلس بیشتر دستاورد‌های مجلس یازدهم را مطرح کنند.

روح الامینی در ادامه تاکید کرد: کالا‌هایی که در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد امروز مورد استقبال عموم قرار گرفته، اکثریت مردم پیگیر و در انتظار اجرایی شدن آن هستند، بر اساس آن که افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان را شاهد خواهیم بود موجب خرسندی بسیاری از مردم خواهیم شد.

نوری قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور در بودجه با عدالت بودجه ریزی همخوانی ندارد

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در اخطار اصل ۵۳ مربوط به پرداختی ها، گفت: آقای رئیس جمهور و همکاران در این جدول ردیفی در خصوص اجرای مصوبات سفر آقای رئیس جمهور آورده شده است که نزدیک به ۲ همت اعتبار به آن اختصاص داده شده است و ۷۵۰ میلیارد تومان آن هزینه‌ای است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هزینه‌ها در بخش هزینه‌ای و جداول بودجه آورده شده است، در جایی از بودجه عنوان شده که تقریبا ۹۵ هزار همت به دولت داده می‌شود تا همگی به صورت هزینه‌های بلاعوض به عنوان هزینه سفر صرف شود؛ اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس جمهور بدعت محسوب می‌شود که با عدالت بودجه ریزی و اقدامات کارشناسی همخوانی ندارد، بی تردید انحرافاتی با اختصاص این اعتبار در مناطق مختلف رخ خواهد داد و در بودجه دستگاه‌های اجرایی هزینه‌های مربوط به سفر مشخص نخواهد بود، امیدواریم با این ردیف اختصاص داده شده مخالفت شود. 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیگر خبرها

  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند