Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ از روز گذشته پس‌از  تعطیلی ۲ساله مدارس شاهد برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت حضوری بودیم که براساس گفته مسئولان کلاس‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ پس از گذشت 20 ماه از شیوع بیماری کرونا که به تعطیلی مدارس منجر شد از روز گذشته  شاهد بازگشایی مجدد برخی از مدارس با جمعیت کمتر از 300 نفر بودیم که براساس گفته مسئولان آموزش‌وپرورش تمهیدات لازم جهت برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت حضوری در مدارس اندیشیده شده‌است و کلاس‌ها با حداکثر 15 دانش‌آموز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گفته مسئولان، آموزش حضوری در دوران شیوع کرونا با پیش‌شرط‌های بهداشتی همراه است که در این خصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهریورماه سال جاری اقدام به تدوین دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در مدارس (نسخه 6: در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی در سال تحصیلی 1401 – 1400) کرد. فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه هوای کلاس درس، جلوگیری از حضور افراد دارای علائم ابتلا در مدرسه، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها اصلی‌ترین اقدامات تعیین شده در این دستورالعمل است.

لزوم رعایت استانداردها

 محمدی نوذری طی روزهای گذشته در این باره گفت: جهت برگزاری کلاس‌های حضوری فضای مدارس باید دارای استاندارد لازم باشند و نظارت لازم از جمله تقسیم‌بندی درست دانش‌آموزان و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید با حساسیت خاصی انجام شود و باید یکسری عوامل انگیزشی و تقویتی به مدیران مدارسی که مدرسه آنها بیشترین واکسیناسیون را داشته باشد، ارائه شود افزود: مسئولان آموزش و پرورش در بحث واکسیناسیون دانش آموزان باید اهتمام بیشتری داشته باشند. 

واکسیناسیون 76درصد دانش آموزان ایلامی

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان این‌که 76 درصد دانش‌آموزان بالای 12رسال دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند اظهار داشت: وضعیت تزریق واکسن دانش‌آموزان در برخی از شهرستان‌های استان مطلوب نیست و باید آموزش‌وپرورش با اطلاع‌رسانی‌های دقیق و برگزاری نشست توجیهی آمار را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان این‌که والدین برای سلامت فرزندانشان در آستانه بازگشایی مدارس به واکسیناسیون دانش‌آموزان توجه کنند اضافه کرد: تمامی افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند ازجمله دانش‌آموزان همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پای‌بند باشند.

تشکیل کلاس حضوری به مدت 3 روز در هفته

حشمت الله‌وردی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به این‌که براساس دستورالعمل وزارت آموزش‌وپرورش از روز گذشته مدارس دوره دوم متوسطه که جمعیت دانش‌آموزی آن‌ها کمتر از 300 نفر است با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، گروه بندی و... فعالیت خود را به‌صورت حضوری آغاز کرده‌اند گفت: دانش‌آموزان در گروه‌های زوج و فرد توسط مدیران مدارس گروه‌بندی می‌شوند و طی هفته 3 روز در مدارس حضور پیدا می‌کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان ایلام نیز با بیان این‌که جهت برگزاری کلاس‌های حضوری فضای مدارس باید دارای استاندارد لازم باشند و نظارت لازم از جمله تقسیم‌بندی درست دانش‌آموزان و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود افزود: علاوه‌بر آموزش به‌صورت حضوری در فضای مجازی نیز همچنان آموزش دانش‌آموزان ادامه دارد.

الله‌وردی در پایان یادآور شد: تلاش می‌شود تمام امکانات بهداشتی در مدارس فراهم تا از بروز مشکل برای معلمان و دانش‌آموزان جلوگیری شود.

مصائب کودکان‌کار در آستانه بازگشایی مدارس و شروع فصل سرما/ بهره‌کشی از کودکان، مصداق کودک‌آزاری استبازگشایی مدارس کم رمق در روز نخستاما و اگرهای بازگشایی مدارس در استان فارس/ از ابتدای آذرماه آموزش‌ در همه مقاطع حضوری می‌شود

تهیه مواد شستشو و ضدعفونی‌کننده ، تهیه ماسک برای دانش‌آموزان به‌ویژه در مناطق محروم و... مشکلاتی است که تا کنون از سوی وزارت  بهداشت  هیچ برنامه‌ای برای مدیریت آنها اعلام نشده  و بی شک بی توجهی به این موضوع می تواند خطرات جدی و جبران ناپذیر را  در پی داشته باشد، از این رو  ضروری است مسئولان مربوط به رعایت دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در مدارس توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی برگزاری کلاس بازگشایی مدارس صورت حضوری آموزش وپرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌