Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان ۱۶ آبان ماه در کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان با تاکید بر اهمیت سند سازگاری کم‌آبی برای استان گفت: برنامه سازکاری با کم‌آبی برای استان کاملا جدی است. برنامه‌ای که مصوب دولت شده قانون است و تخطی از آن جرم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینی‌وند بیان داشت: مجموع برنامه‌های استان در مصرف آب باید براساس سند سازگاری با کم‌آبی اجرا شوند و اگر براساس برنامه جلو نرود، مدیرکل دستگاه را به منزله ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم.

استاندار کرمان از عملکرد سازمان‌های جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان در برنامه سند سازگاری با کم‌آبی انتقاد کرد و گفت: در بحث سازگاری با کم‌آبی، دستگاه‌هایی که کار اساسی به عهده دارند از برنامه عقب هستند، اگر چاه‌های آب مدیریت نشوند، هم زمین فرونشست می‌کند و هم باید کرمان تخلیه شود.

زینی‌وند تصریح کرد: در آبیاری مکانیزه، پسته‌کاری و گلخانه‌ها اگر کار ترویجی و علمی صورت گیرد، صد‌ها برابر کنونی کسب درآمد خواهند داشت و این موارد را جهاد کشاورزی باید به اطلاع کشاورزان برساند.

استاندار کرمان با بیان اینکه سالانه هزار هکتار از باغ‌های پسته بایر می‌شود اظهار داشت: روسای سازمان جهادکشاورزی باید محور جلسات کم‌آبی باشند و نمی‌شود با کار‌های غیرعلمی این مسئله را رد کرد.

زینی‌وند در خصوص تامین کنتور برای شهرستان‌های جنوبی استان گفت: تامین وام ارزان قیمت در استان ممکن و کار ضروری است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه سازگاری با کم‌آبی انتخابی نیست و یک اضرار می‌باشد افزود: اگر در مصرف آب فرهنگسازی نکنیم با انتقال پنج خط لوله آب از خلیج فارس هم با کمبود آب مواجه خواهیم بود و باید خطرات این نوع برداشت، رویه و چاه‌ها را به مردم بگوییم و مطمئنا آن‌ها نیز همکاری می‌کنند.

زینی‌وند، تغییر قوانین، گسترش صنعت و فرهنگسازی را در سازگاری با کم‌آبی لازم دانست و گفت: در راستای تدوین این سند همه دستگاه‌ها حضور داشته و برنامه‌های را تایید کرده‌اند.

او ابراز داشت: مدرن‌ترین کشاورزی در بخش‌هایی از استان به عنوان الگو در حال اجرا است و وقتی چنین ظرفیتی داریم، چگونه اجازه دهیم با روش‌های سنتی و غیر اصولی باغ‌ها و مزرع سالانه خشک شوند.

زینی‌وند تصریح کرد: سند سازگاری با کم‌آبی، برنامه فنی، قابل اجرا و ضروری‌ترین برنامه استان است که در عین حال کشاورزی را رونق و درآمد‌ها را افزایش می‌دهد و زحمات آن‌ها را کمتر می‌کند.

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه به تشکیل ۵ کمیته ذیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان اشاره داشت و عنوان کرد: کمیته فنی با مسئولیت دفتر فنی استانداری، کمیته اطلاع‌رسانی با مسئولیت صدا وسیما، کمیته امنیتی با مسئولیت اداره کل امنیتی استانداری و کمیته مالی با مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل شده‌اند.

او ادامه داد: کمیته‌ها باید نسبت به تشکیل جلسات اقدام و اجرای برنامه و اقدامات را داشته باشند. برنامه تدوین شده برای دستگاه‌ها و بخش‌ها مشخص شده و باید کاملا اجرایی شود.

علی رشیدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان نیز در این جلسه، کسری شدید مخازن آبی در سراسر کشور و خطر فرونشست آبخوان‌ها به ویژه در استان کرمان را یادآور شد و گفت: سازگاری با کم‌آبی به منظور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری متناسب با شرایط اقیلمی، برای مصرف آب است.

او هدف تعیین شده در سند سازگاری با کم‌آبی برای استان را صرفه جویی ۱۹۸۰ میلیون مترمکعب در دو فاز اعلام کرد و افزود: فاز اول تا پایان سال ۱۴۰۵ در مجموع هزار و ۳۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی قرار است انجام گیرد و مابقی برای فاز بعدی گذاشته شده است.

رشیدی اضافه کرد: در فاز اول سند، ۷۲۳ میلیون مترمکعب سهم جهادکشاورزی و با همکاری آب منطقه‌ای برای تعدیل پروانه‌ها و نصب کنتور، ۲۳۵ میلیون مترمکعب از طریق انسداد چاه‌های غیرمجاز آب، ۴۲ میلیون مترمکعب شرکت آب و فاضلاب در جلوگیری از هدررفت شبکه، ۳۰ میلیون مترمکعب صنعت و معدن از طریق بازچرخانی آب باید صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: با این عملکرد کسری مخازن در استان جبران می‌شود و در فاز دوم به سمت احیای آبخوان‌ها خواهیم رفت.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کم آبی کمبود آب خلیج فارس سند سازگاری با کم آبی استاندار کرمان میلیون مترمکعب زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در سی و پنجمین جشنواره امتنان که با محوریت تجلیل و تقدیر از جامعه کارگری و شهدای کارگر برگزار شد، گفت: اقتصاد به عنوان یک زیرساخت و پایه امنیت در جامعه محسوب می‌شود که اگر ضعیف باشد بحران‌های زیادی را می‌تواند به وجود آورد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان داخلی و خارجی منتظر هستند تا ضربه‌های خود را به این سرزمین وارد کنند و اقتصاد می‌تواند به عنوان عاملی برای اتحاد در جامعه محسوب شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: کارگرانی که در راه رزق و روزی خانواده با زحمت کار می‌کنند در واقع یک مجاهد در راه خدا محسوب می‌شوند که در اقتصاد جامعه تاثیر موثر و مهمی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: همه عالم، آدم و تولیدات جهان امروز نتیجه کار خداوند است، بنابراین شغل کارگری محترم و بسیار نورانی است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: همه مسئولان و مدیران جامعه باید به اقتصاد اهمیت دهند و با یاد و نام خداوند گام‌های موثری بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان