Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@02:50:46 GMT

متلاشی شدن باندقاچاق توسط گمرک

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۶۲۳۰

متلاشی شدن باندقاچاق توسط گمرک

قاچاقچیان حرفه ای با آشنایی از روند بهره مندی از معافیت های موجود در پوشش این فعالیت ها اقدام به واردات کالا کرده و به جای تزریق به بازار داخل استان، کالای ترخیص شده را با انحراف از مسیر اصلی به خارج استان انتقال و سود هنگفتی را کسب می کنند. ناطقان:  سرهنگ ستاد "هادی رفیعی کیا" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با عنایت به وظایف ذاتی تعریف شده برای پلیس گمرک به منظور برآورد وضعیت واردات و صادرات گمرکات سطح کشور، کارشناسان این پلیس به پایش و آنالیز اظهارنامه های گمرکی پایانه مرزی گمرک بازرگان اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






وی افزود: در بررسی ها مشخص شد بخش گسترده ای از واردات به کشور را کالاهای غیرضروری به خود اختصاص داده که میزان واردات موز در این بین چشمگیر و از آنجایی که برابر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی واردات موز ممنوع بوده لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد واردات این کالا براساس مجوز تعاونی های مرزنشین استان از سهمیه باقیمانده سال 98 صورت گرفته است که در این راستا تیم کارشناسی پلیس امنیت اقتصادی متشکل از کارشناسان پلیس گمرک و ادارات تخصصی به مسائل شکلی و پیرامون ضوابط مبادلات مرزی ورود کرده و از آنجایی که برابر ماده 4 ساماندهی مبادلات مرزی کالاهای وارداتی با این مجوز (تعاونی های مرزنشینان) جهت مصارف داخل استانی بوده و انتقال این کالاها به خارج استان غیر مجاز است.

سرهنگ رفیعی کیا عنوان کرد: متاسفانه قاچاقچیان حرفه ای با آشنایی از روند بهره مندی از معافیت های موجود در پوشش این فعالیت ها اقدام به واردات کالا کرده و به جای تزریق به بازار داخل استان، کالای ترخیص شده را با انحراف از مسیر اصلی به خارج استان انتقال و سود هنگفتی را کسب می کنند.
مطالب پیشنهادی

خرید مبل راحتی 7نفره با 40%تخفیف و ارسال رایگان! (عجله کن)

انواع میز تی وی و آینه کنسول ست شده(فقط با مبلیران اصلی تماس بگیرید)

این 7محصول با هم فقط 139,000 تومان! (مدت محدود)

کالکشن چرم و طلا در انواع مدل‌ها.همین حالا کلیک کنید(ارسال رایگان)

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، این مقام انتظامی ادامه داد: خروج این کالاها از مسیر تعیین شده و انتقال به خارج استان سبب تغییر ماهیت کالای مجاز به کالای قاچاق می شود در این راستا پیگیری تکمیلی انجام و مقدار 245 تن محموله موز قاچاق در مسیر استان های آذربایجان شرقی، زنجان، تهران، سمنان، اصفهان، خراسان رضوی و مرکزی کشف شد.

سرهنگ رفیعی کیا با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله های مکشوفه را 37 میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص 6 متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
منبع: عصر ایران برچسب ها: گمرک ، باند ، قاچاق ، ناطقان ، انحراف ، سود

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گمرک باند قاچاق ناطقان انحراف سود خارج استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

سردار جلیل موقوفه ئی با بیان اینکه محور این طرح نظارت و پایش انبار‌ها و محل‌های دپوی کالا ها بود گفت : کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی و رابطان این پلیس در زمان ۷۲ ساعته‌ی اجرای طرح ، با استفاده از ظرفیت‌های منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی، با کنترل نامحسوس مکان‌های تحت رهگیری و اطمینان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

وی افزود : در این بازرسی ها که در حوزه لوازم خانگی و آشپزخانه، ابزار آلات صنعتی، انواع لوازم آرایشی بهداشتی، انواع سوخت موتورسیکلت سنگین، لوازم یدکی خودرو انجام شد کالاهای قاچاقی به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و در این رابطه ۹ نفر دستگیر و و ۴ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد 

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی