Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «مایکل لینهارت»، وزیر امور خارجه اتریش، در بخشی از سفر دوره‌ای خود به آسیای مرکزی، از «عشق آباد» بازدید خواهد کرد.

وی تا 9 نوامبر از 4 جمهوری منطقه؛ قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان بازدید و با مقامات ارشد دیدار خواهد کرد.

گفته شده که محور اصلی مذاکرات خود را وضعیت افغانستان و گسترش روابط اقتصادی دوجانبه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لینهارت قبل از سفر خود گفته بود کشورهای آسیای مرکزی به عنوان نزدیکترین همسایگان افغانستان، نقش کلیدی در غلبه بر بحران دارند. بنابراین، سفر من به کشورهای آسیای مرکزی بیان همبستگی و پیشنهاد همکاری در مبارزه با تروریسم بین المللی، جنایات سازمان یافته و قاچاق انسان است.

وی افزود: همچنین می‌خواهم روشن کنم که ما نه به مردم افغانستان و نه به شرکای آسیای مرکزی خود پشت نخواهیم کرد.

خاطر نشان می‌شود که وزیر امور خارجه اتریش، همراه با یک هیئت تجاری، در اولین مجمع اقتصادی اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی در بیشکک، پایتخت قرقیزستان، شرکت کرده است که علاوه بر فعالیت‌های تجاری اتریش، بر تقویت تجارت خارجی کشورهای منطقه تمرکز کرده است.

وی پس از شرکت در نشست بیشکک، به دوشنبه و سپس به ازبکستان سفر کرده است. این سفر روز سه شنبه با سفر به ترکمنستان به پایان می‌رسد. 

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: اتریش تروریسم سفر دوره ای ترکمنستان آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا تلاش می کند تا محوریت را در منطقه آسیا و اقیانوسیه به دست بگیرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه مانند آکواس در تلاش هستند تا نظام امنیتی در منطقه را به نظامی با محوریت آمریکا تبدیل کنند.

وزیر دفاع روسیه، در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای، هشدار داد: در مورد این منطقه نیز شاهد تلاش های نظامند برای اصلاح نظام امنیتی منطقه از «آسه آن» محور به آمریکا محور هستیم. این کار با تقویت ساختارهای نظامی-سیاسی واشنگتن محور مانند آکواس انجام می شود.

کد خبر 6089114

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا