Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رای الیوم با اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با طرح خط لوله ایلات عسقلان بین تل آویو و ابوظبی اعلام کرد که وضعیت رژیم صهیونیستی با هفتاد سال قبل فرق کرده است و این رژیم در منطقه‌ای پر التهاب و مملو از موشک‌های نقطه زن حضور دارد پس کشور‌هایی مانند امارات نباید به حمایت آن دلخوش باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه الکترونیکی رای الیوم در ستون سرمقاله خود نوشت: وزارت حفاظت از محیط زیست اسرائیل اعلام کرد به طرح مشترک با دولت امارات برای احداث خط لوله انتقال مستقیم نفت و مشتقات آن از طریق خط لوله ایلات در دریای احمر و خط لوله عسقلان در دریای مدینترانه مجوز نمی‌دهد.

این مخالفت، ضربه‌ای شدید برای بزرگترین توافق اقتصادی دو طرفه در چارچوب طرح بدآوازه صلح ابراهیمی است. خط لوله‌های یاد شده که طول آن‌ها تقریبا به ۲۵۴ کیلومتر می‌رسد، انتقال ۶۰۰ هزار بشکه در روز از نفت امارات را به بازار‌های اروپا ممکن می‌سازد، درآمدی فراوان یعنی بیش از یک میلیارد دلار در سال را به عنوان مالیات و عوارض، به خزانه اسرائیل سرازیر می‌کند و باعث رونق تجارت در بندر عسقلان اشغالی می‌شود.

علت آشکار متوسل شدن امارات به این طرح، تقویت روابط عادی سازی شده با رژیم صهیونیستی است، اما علت پنهان آن پرهیز از تنگه هرمز در دهانه خلیج (فارس) است که ایران کنترل آن را در دست دارد و نیزکانال سوئز که برای عبور و مرور نفتکش‌های غول پیکر مناسب نیست و این به معنای کاهش درآمد‌های مصر در این شرایط سخت است.

این روزنامه نوشت: وزارت محیط زیست اسرائیل به علل زیست محیطی و از بیم نشت نفت در آب‌های خلیج عقبه یا سرزمین‌های اشغالی که این خط لوله از آن عبور می‌کند، طرح یاد شده را لغو کرد، اما شاید این امر علل پنهان امنیتی نیز داشته باشد که مهمترین آنها، حمله گروه‌های فلسطینی مسلح به این خط لوله است، درست مثل همان اتفاقی که برای خط لوله گاز مصر در سرزمین‌های اشغالی و در صحرای سینا افتاد به طوری که دو طرف مجبور شدند سرانجام این خط لوله را مسدود کنند.

رأی الیوم افزود: مصر بیشترین ضرر را از طرح امارات و اسرائیل متحمل می‌شد و علت این امر نه تنها توقف عبور نفت امارات از کانال سوئز بلکه خط لوله‌های سومید مصر است که محموله‌های نفت اضافی کشتی‌های بزرگ را منتقل می‌کند، کشتی‌هایی که از بندر الاسکندریه عبور می‌کنند و محموله‌ها از این بندر به بازار‌های اروپا منتقل می‌شوند و عجیب اینکه امارات صاحب ۵۰ درصد سهام آن است.

بیشتر بخوانید:

فرآیند عادی سازی روابط با تل آویو از درون در حال انفجار است دشمنی همزمان با بیروت و دمشق در راستای عادی‌سازی روابط است عربستان: قبل از عادی‌سازی روابط به تشکیل کشور فلسطین پایبندیم

امارات متحده عربی با به چالش کشیدن اصول ملی کشور‌های عربی با پیوستن به فرآیند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، مرتکب اشتباه بزرگی شد که اگر نگوییم خطرناکتر، همانند دیگر توافقنامه‌های قدیمی و جدید عادی سازی روابط است.

امارات کشوری است که از ثروت‌های نفتی بزرگی برخوردار است و رتبه سومین کشور بزرگ صادر کننده نفت را در جهان دارد و ارزش صندوق مالی و حاکمیتی آن به حدود ۸۰ میلیارد دلار می‌رسد در حالی که شمار شهروندان آن در هفت امارت، فراتر از یک میلیون و پانصد هزار نفر نیست. پس علت این استقبال از رژیم نژادپرست چیست؟ رژیمی که اراضی و اماکن مقدس عربی و اسلامی را اشغال کرده است و انواع جنایات و کشتار را علیه یک ملت عربی برادر مرتکب می‌شود.

این در حالی است که رژیم اشغالگر اسرائیل در جنگ اخیر شمشمیر قدس از حفاظت از خویش ناتوان بود و موشک‌های مقاومت فقط با تعطیلی فرودگاه‌های این رژیم، آن را ۱۱ روز از دنیا جدا کرد و ۶ میلیون تن از شهروندان آن را به پناهگاه‌ها فرستاد، رژیمی که نتوانسته است از امارات حمایت کند و در همه جنگ‌های خود از سال ۱۹۶۷ شکست خورده و همچنان با مهاجرت معکوس به سبب احساس ناامنی بسیاری از شهروندان خود روبروست.

رأی الیوم در پایان نوشت که آنچه سران امارات نمی‌فهمند، این است که زمان به سرعت در حال تغییر و تحول است و اسرائیل دیگر آن قدرت هفتاد سال پیش نیست که می‌توانست جنگ با دولت‌های عربی را طی چند ساعت یکسره کند. علاوه بر این اسرائیل در منطقه‌ای پر التهاب و جنگلی از موشک‌های نقطه زن و پیشرفته حضور دارد و شاید تجربه اخیر در جنگ یمن و تلفات جانی و مالی عظیم ناشی از مداخله اسرائیل در آن بهترین شاهد مثال در این زمینه باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی موشک نقطه زن عادی سازی روابط با اسرائیل امارات متحده عربی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟

به گزارش خبرآنلاین روزنامه کیهان نوشت: با حملۀ سیزدهم ‌آوریل ایران به اسرائیل، روابط دو طرف وارد مرحله و فصل تازه‌ای شد. چنین حملاتی برای کشورهای عرب قابل قبول و قابل تحمل نیست. به‌رغم همۀ اختلافاتشان با اسرائیل بر سر مسئلۀ غزه، همکاری کشورهای عرب به ویژه اردن برای مقابله با حملۀ اخیر بسیار مهم بود. زیرا ایران ثبات کل منطقه و کلیه کشورهای منطقه را به چالش کشید(!؟) وی می‌افزاید: حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، از هر لحاظ بی سابقه بود. حتی روس‌ها نیز در حملات‌شان به اوکراین، چنین حمله‌ای با چنین شدت و دامنه‌ای انجام ندادند. من نمی‌دانم که آیا جمهوری اسلامی ایران توان پرتاب همزمان ۳ هزار یا ۳۰هزار موشک و پهپاد علیه اسرائیل را داشته باشد و اگر داشته باشد، آیا سامانۀ دفاعی اسرائیل، توان خنثی کردن این سطح از حمله را خواهد داشت یا نه، ولی اگر جمهوری اسلامی چنین توانی را داشته باشد و آن را نیز به اجرا بگذارد، شکی نیست که ما وارد جنگی تمام عیار و بی‌سابقه و پرهزینه برای دو طرف خواهیم شد. وحشت‌زدگی و فرافکنی تحلیلگر صهیونیست در حالی است که وی به ‌هنگام اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در دمشق هیجان زده شده و گفته بود: مهم‌ترین نکته در حملۀ منسوب به اسرائیل در اول ‌آوریل گذشته این است که در نتیجۀ آن عالیترین مقام نیروی قدس سپاه پاسداران آن‌هم در کشور حسّاسی نظیر سوریه کشته شد. این حمله بیش از همه نشان داد که تا کجا اطلاعات اسرائیل دربارۀ محل حمله و حاضران در آن دقیق بوده است. محافل اسرائیلی صریحاً اعلام می‌کنند که باید دیر یا زود با اربابان نیروهای نیابتی ایران، درگیر بشویم. بسیاری معتقدند که اگر اسرائیل زودتر با ایران درافتاده بود،‌ ای‌بسا ایران از حملۀ هفتم اکتبر پشتیبانی نمی‌کرد. 21302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899335

دیگر خبرها

  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران
  • برد موشک‌های حزب‌الله برای رسیدن به هر نقطه‌ای از اسرائیل کافی است
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟