Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز در چهارمین گردهمایی امامان جمعه گیلان که در دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان برگزار شد؛ با بیان اینکه نقش ائمه جمعه برکسی پوشیده نیست، گفت: نقش بصیرت افزایی و هدایتگری نماز جمعه کاملا روشن است.

او تریبون‌های نماز جمعه را تریبون تبیین ارزش‌های نظام و انقلاب دانست و افزود: در دولت مردمی، جهادی و انقلابی، باید دست در دست یکدیگر آسیب‌های فرهنگی را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های سالمند است، کاهش موالید و آمار بالای طلاق را آسیب اجتماعی اعلام کرد و اظهار داشت: امامان جمعه عهده‌دار فرماندهی قرارگاه فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی هستند و بایستی موضوعات فرهنگی پررنگ‌تر شود.

عباسی غفلت‌های صورت گرفته در بخش فرهنگ را نگران کننده دانست و با اشاره به اینکه بخش عمده بیانیه گام دوم انقلاب مرتبط با فرهنگ، معنویت، اخلاق و سبک زندگی است، ادامه داد: باید گسست ایجاد شده در نظام خانواده باتوجه جدی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون تهاجم و شبیخون فرهنگی، کنترل و صیانت شود.

او مبارزه با فساد، جوانگرایی و جهاد اقتصادی را محور برنامه‌های خود عنوان و بر ضرورت انجام امور به صورت علمی و فارغ از شعار تأکید کرد و یادآور شد: ترویج اخلاق و معنویت در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند تقواست و باید در همه امور خدا را در نظر بگیریم.

استاندار گیلان تصریح کرد: باید با ایجاد اراده‌ای واحد از ظرفیت نخبگان، چهره‌های معنوی، سیاسی، انقلابی و اجتماعی استفاده کنیم تا تک صدایی از بین برود.

عباسی همچنین با بیان اینکه اگرچه تاکنون کار‌هایی انجام شده، اما کاستی‌های فراوانی وجود دارد، گفت: انجام پروژه‌های باقیمانده، توجه به کشاورزی، اشتغال، تولید، گردشگری و صنعت که در دل طبیعت زیبای گیلان مغفول مانده؛ باید با فسادستیزی، محرومیت زدایی شود.

او با اشاره به اینکه مسائل استان گیلان با ریخت و پاش و اسراف، به شیوه‌ای گران اداره شده است، افزود: متأسفانه نظارت در سطح پایینی بود، وگرنه احدی جرأت ایجاد رانت و فساد به خود نمی‌داد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تسهیلاتی دریافت شده، اما متناسب با آن طرح هزینه نشده است، اظهار داشت: بروکراسی اداری آنقدر پیچیده است که سرمایه‌گذاران را متوقف می‌کند و باید با روحیه جهادی و مدیریت کارآمد تحول ایجاد کنیم.

عباسی مطالبه گری را حق ائمه جمعه به عنوان محور ارتباط حاکمیت و مردم دانست و یادآور شد: امید در میان مردم ایجاد شده است و نباید آنان را مأیوس کنیم.

او فسادستیزی را خط قرمز خود دانست و با بیان اینکه با احدی تعارف ندارم، تصریح کرد: از ائمه جمعه انتظار دارم تا با رصد عملکردمان در پیشرفت و توسعه استان کمک کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بروکراسی اداری روحیه جهادی گردهمایی ائمه جمعه ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی

جعفر فرشچی‌طوسی دراین‌باره گفت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی " چناران، کاویان فریمان، قوچان ۲، خیام، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی‌طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند، عنوان کرد: تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت‌های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشور‌های همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشور‌ها در ایران سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: وجود واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان و صادرات‌گرا و نیز نوع کیفیت کالا‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور‌های مختلف می‌تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری را برای ورود محصولات داخلی خراسان‌رضوی به بازار‌های بین‌المللی فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دکوراسیون اداری با تم مدرن؛ ایجاد فضاهای متفاوت برای همکاران شما
  • راهکاری برای تشویق و انگیزه سرمایه‌گذاران تدوین شود
  • احداث ترمینال بار هوایی در دستور کار در فرودگاه گناباد قرار گرفت
  • بازار آبزیان در بندر صیادی جلالی بوشهر احداث می‌شود
  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌های ارز دیجیتال
  • ثبت‌نام و رسیدگی به تقاضای سرمایه‌گذاران در طرح‌های پایداری تأمین گاز طبیعی آغاز شد
  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی