Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:49:52 GMT

معاون شهردار: ۹۹ تقاطع پایتخت باید اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۶۷۶۰

معاون شهردار: ۹۹ تقاطع پایتخت باید اصلاح شود

عباس شعبانی روز یکشنبه در بیست و یکمین جلسه اعضای شورای شهر تهران افزود: طی یک ماه گذشته این تقاطع ها شناسایی شده که در صورت اصلاح آنها می توان طول این مسیر 741 کیلومتری به ۵۷ کیلومتر کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون مسیرهای دسترسی در معابر پایتخت رمپ و لوپ های کافی ندارد و این مساله منجر به طولانی شدن مسیرهای دسترسی شهروندان به معابر دیگر می شود، از همین رو در صورت جایگذاری کافی و مناسب این رمپ و لوپ ها می توان مسیر ها را تا حد ممکن کوتاه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران اعلام کرد: در صورت اصلاح ۹۹ تقاطع ناقص و کوتاه شدن مسیر ۷۴۱ کیلومتری، بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی خواهد شد، اتفاقی که در مسائل زیست محیطی بسیار اثرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: طی چهار سال و با ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان این تقاطع ها را اصلاح خواهیم کرد و اگر امسال بودجه مورد نیاز تامین شود ۱۳ تقاطع را در وهله اول اصلاح می‌کنیم.

وی اظهار داشت: شهرداری موظف به ساخت خیابان ها، زیرساخت های عمرانی شهری و نگهداری از آنهاست و معاونت فنی و عمرانی نیز مسئولیت طراحی و اجرای پروژه ها، مرمت و بازسازی و مقاومت سازی زیر ساخت ها و پروژه ها را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه های پنج ساله دوم و سوم، بیش از ۲۶ پروژه در سطح شهر باید اجرا شود و در این زمینه اولویت با پروژه های گلوگاهی است گفت: در بودجه ۱۴۰۱ برای نگهداشت شهر بودجه های دائمی در نظر گرفته شود چون نگهداشت مسئله مهمی است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران ادامه داد: پل های سطح شهر فرسوده هستند و در صورت وقوع بحران با مشکل مواجه خواهیم شد، بنابراین نیازمند تعمیر و بازسازی آنها هستیم.

وی از اجرای پروژه ال. آر. تی بزرگراه همت خبر داد و گفت: بودجه امسال معاونت فنی و عمرانی یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که برای جبران عقب ماندگی و اجرای پروژه های نیمه تمام رقم ناچیزی محسوب می شود در حالی که معاونت فنی و عمرانی برای چهار سال به ۷۳ الی ۷۴ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه مونوریل در تهران نیازمند بودجه ای معادل یک میلیارد یورو است، اضافه کرد: برای اجرای پروژه ال. آر. تی در بزرگراه همت محدودیت نداریم، چون در بزرگراه تملکی وجود ندارد و بیشتر فضای باز و بوستان است.

شعبانی درباره پروژه شهید شوشتری و بروجردی بیان کرد: پروژه بزرگراه شهید شوشتری رینگ شرقی را تکمیل می کند و پروژه اتصال بزرگراه شهید بروجردی به یادگار امام نیز در دست اقدام است.

برچسب‌ها معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران شهرداری تهران تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران شهرداری تهران تهران معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران شهرداری تهران تهران معاونت فنی و عمرانی اجرای پروژه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری