Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: شورای اسلامی و شهرداری، اشتغال، اقتصاد و معیشت شهروندان را به عنوان مسئولیتی مهم در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با ارائه این پیشنهاد در جلسه تکریم و معارفه شهرداران سابق و جدید شهر بیرجند، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی، ظرفیت های بی نظیری در زمینه های کشاورزی، مرز، معدن و گردشگری دارد که می توان با فعال سازی آنها ارزش افزوده ایجاد کرده و به معیشت و رفاه خانواده ها کمک نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد: شوراهای اسلامی و شهرداری ها با عنایت به حوزه اختیارات و وظایفی که به عهده دارند، در فعال سازی منابع استان بسیار مؤثرند، لذا لازم است که به این موضوع، ورودی جدی داشته باشند.
استاندار مهیا بودن شرایط خدمت به مردم را از بزرگترین نعمت های نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و گفت: همه کسانی که به هر دلیل و در هر حوزه ای توفیق خدمت پیدا می کنند باید تمام توان خود را در راه رسیدن به اهداف نظام و خدمت به همنوعان به کار گیرند.
ملانوری ، مردم سالاری دینی را از اهداف انقلاب برشمرد و تصریح نمود: این دموکراسی از همان بدو پیروزی انقلاب با حضور مردم در انتخابات های مختلف نمود پیدا کرده و به این ترتیب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و رئیس جمهور توسط مردم تعیین می شوند.
وی، شوراها را مجالسی محلی نامید که در کوچکترین نقاط جمعیتی عشایری تا بزرگترین شهرها شکل می گیرند و گفت: شورای اسلامی به عنوان حلقه اتصال مردم و دولت، فرصت بزرگی برای خدمت به مردم است.
استاندار، شوراهای اسلامی شهر و روستا را با اهمیت ترین ظرفیت در بحث مدیریت سیاسی و اجتماعی کشور عنوان کرد و متذکر شد: گاه نحوه شکل گیری شوراهای اسلامی، در سرنوشت انتخابات های مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، نقشی تعیین کننده و تأثیرگذار دارد.
ملانوری، انتخاب شهردار و دهیار را به عنوان مدیران شهری و روستایی، نخستین و مهمترین وظیفه شوراها برشمرد که در ریل گذاری مدیریت شهری و روستایی نقش مهمی ایفا می کند.
وی شهر را موجودی زنده خواند و گفت: شورا، شهرداری و شهروندان به عنوان سه ضلع مدیریت شهری، این موجود زنده را به رشد و کمال می رسانند و چنانچه تعاملی بین این سه ضلع وجود نداشته باشد، شهر با چالش مواجه می شود.
به گفته وی؛ مدیریت شهری خوب، مدیریتی است که رکن شهروندان را معنای واقعی درک کند و او را در همه امورات مشارکت بدهد، لذا از مهمترین وظایف شوراها، زمینه سازی برای مشارکت شهروندان است.
استاندار با تأکید بر این که شهر بدون مشارکت و حضور جدی شهروندان، رشد نمی کند، متذکر شد: هر چه شهرداری و شورا تلاش کنند، چنانچه شهروندان همراه نباشند، رشدی را در شهر شاهد نخواهیم بود، به همین دلیل از ویژگی های مهم و اساسی شورا و شهرداری، توجه به مسایل فرهنگی است.
ملانوری با بیان این که سیراب کردن ذائقه بصری شهروندان از بحث های مهم مدیریت شهری است، اظهار داشت: چنانچه نتوانیم بین مدیریت شهری با روح و روان شهروندان سازگاری ایجاد کنیم، شهر رشد نمی کند.
وی سپس از تأثیر مبلمان شهری بر توان و انرژی شهروندان گفت و تصریح نمود: شهرداری سازمانی تک بعدی نیست که فعالیت هایش فقط در بحث خدمات تخصصی شهری خلاصه شود، بلکه عملکردش در همه مسایل جامعه، رشد و توفیق ها، آسیب های اجتماعی، ناهنجاری ها و ... تأثیرگذار است.
به گفته وی؛ شهرداری باید خود را مسئول تمام مسایل جامعه بداند.
استاندار در ادامه از تلاش های شورای پنجم و دکتر جاوید شهردار منتخب این دوره تشکر کرد و گفت: در این دوره، اتفاقات بزرگی در شهر صورت گرفته که مردم فرهیخته شهر آنها را می بینند و قدردان هستند.
ملانوری، از چهار سال دوره فعالیتی شورا، به عنوان دوره ای با کارهای سخت و تبعات فراوان یاد کرد و اظهار داشت: همه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید متوجه تمامی ابعاد این حضور باشند و با علم به این موضوع به این عرصه پا بگذارند.
وی با اشاره به تبعات ناشی از شیوع بیماری کرونا در جهان، متذکر شد: با عنایت به این که تحقیقات و پژوهش ها ۵۱ نوع آسیب را به عنوان تبعات کرونا احصا نموده اند، شوراها باید به این موضوع نیز ورود جدی داشته باشند.
استاندار در پایان ، ضمن تبریک به دکتر بهترین شهردار جدید بیرجند، شورا را ظرفیت بسیار خوبی برای خدمت عنوان کرد.
ملانوری تأکید کرد: شورا و شهرداری باید به گونه ای اقدام کند که سطح رفاه شهروندان ارتقا یابد.
شایان ذکر است؛ در این مراسم از ۴ سال تلاش دکتر جاوید شهردار سابق بیرجند تقدیر و دکتر بهترین به عنوان شهردار جدید این شهر معارفه شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا معارفه معدن گردشگری خانواده شوراهای اسلامی شهرداری نظام مقدس جمهوری اسلامی انقلاب دموکراسی انتخابات شوراهای اسلامی شهر مجلس شورای مجلس خبرگان رهبری رئیس جمهور شورای اسلامی سیاسی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی شهری و روستایی رشد انرژی ناهنجاری جامعه شهرداری شورا شوراهای اسلامی شورای اسلامی مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

کد خبر 6090316

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری