Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید ملتجی دبیر مهرواره هوای نو سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: «مهرواره هوای نو، برگزیدگان سال هیأت و تشکل‌های دینی جمهوری اسلامی ایران» برای اولین‌بار برگزار می‌شود که سال گذشته در اسفندماه پیش‌نشستی از آن با حضور مسئولان فرهنگی کشور و ۷۰ تشکل شاخص فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از برگزاری مهرواره هوای نو

وی با اشاره به اینکه مهرواره هوای نو به دنبال آن است تا عموم مردم را با هیأت‌ها و تشکل‌های دینی آشنا و نزدیک کند، گفت: تصور ما این است که دایره اثرگذاری هیأت‌ها و تشکل‌های دینی باید وسیع‌تر شود و عموم مردم را برگیرد.

ملتجی با اشاره به اینکه هوای نو به دنبال این است که در چهارچوب فکری گام دوم انقلاب اسلامی خود را بازآفرینی کند، گفت: در این گام هیأت‌ها و تشکل‌های دینی از پیشران‌های برنامه‌ها و اهداف خواهند بود و در این زمینه این نهادها باید با عموم مردم مرتبط باشند. برای تحقق این هدف هیأت‌ها و تشکل‌های دینی نیز باید طراحی متفاوت‌تری نسبت به قبل داشته باشند.

بخش‌های مختلف مهرواره هوای نو

دبیر مهرواره هوای نو ادامه داد: اولین دوره مهرواره هوای نو در سه بخش ستایشگری به دبیری حسین محمدی‌فام، کتاب عاشورا به دبیری مهران عباسی و هیأت‌ها و تشکل‌های دینی به دبیری رحیم آبفروش برگزار می‌شود که بناست در هربخشی هیأت‌ها و تشکل‌های دینی که فعال‌تر بودند و خدمات بهتری ارائه کنند، در نظام مشخص و مدونی که توسط شورای برنامه‌ریزی هر بخش و هیأت داوران تعیین می‌شود، انتخاب و به عموم مردم ارائه شود. در این مهرواره به دنبال رده‌بندی کردن افراد و نهادها نیستیم و تنها بنا داریم افراد یا گروه‌های برتر برتر را معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: این مهرواره از فردا دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه رسماً با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و فعالان و موثرین این سه بخش مهرواره آغاز به کار خواهد کرد.این مهرواره تا بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و برگزیدگان نیز تا قبل از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مسئولین معرفی و تقدیر خواهند شد.

«در هوای نو هیأت نفسی تازه کنیم» شعار مهرواره امسال

ملتجی با بیان اینکه «در هوای نو هیأت نفسی تازه کنیم» شعار مهرواره در سال اول است، گفت: عنوان «هوای نو» براساس بیانات مقام معظم رهبری که فرهنگ را همچون هوا می‌دانند، انتخاب شده است. نو بودن نیز به جهت فعالیت در گام دوم انقلاب اسلامی انتخاب شده است. امیدواریم هوای نو مهمترین و بزرگترین رویداد عرصه هیأت و تشکل‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران باشد.

دبیر مهرواره هوای نو سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فراخوان کامل بخش‌های مختلف این مهرواره در رسانه‌ها و همچنین شبکه تشکل‌های دینی سراسر کشور منتشر خواهد شد تا مخاطبان هدف بتوانند در این مهرواره شرکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهرواره هوای نو هیأت ها و تشکل های دینی مهرواره هوای نو عموم مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، یوسف نوری در جلسه شورای اقامه نماز مازندران، حکمرانان شایسته را نمازگزاران واقعی جامعه توصیف کرد و افزود: ظرفیت گروه های مردمی مازندران همواره قدرتمندترین گروه ها هستند و باید گروه های مردمی اقامه نماز جماعت با مشارکت جوانان همانند گروه های خیرین و محیط زیست فعال شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسئول سازی نماز در دستگاههای اجرایی مازندران باید عملیاتی شود، ادامه داد: مراکز علمی و دانشگاهی مازندران در اهمیت برپایی اقامه نماز جماعت باید بیشتر پای کار باشند. پیشینه دیار علویان در حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی را باید همواره حفظ و ترویج کنیم.

نوری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در گفتمان سازی اقامه نماز مازندران بیشتر ورود داشته باشند، گفت: امروز خطر جدی که جامعه اسلامی و دینی را تهدید می کند، فردی کردن دین است.

استاندار مازندران با اظهار اینکه اقامه نماز در دیار علویان همواره باید با جدیت عملیاتی شود، گفت: اگر مردم را پای فریضه نماز بیاوریم، مابقی فرایض دینی و اسلامی عملیاتی می شود. نور نماز همه فرایض دینی را روشن می کند، بنابراین اقامه نمازجماعت در همه نقاط مازندران باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

استاندار مازندران به تظاهرات دانشجویان آمریکایی در راستای. حمایت از مردم غزه اشاره کرد و گفت: به طور یقین دانشجویان و جوانان مراکز علمی و دانشگاهی کشور باید بیش از پیش ورود داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901983

دیگر خبرها

  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • نخبگان کارگری استان سمنان تقدیر شدند
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد