Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم با اشاره به خطر ۲ تا ۴ برابری بروز عوارض قلبی و عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ گفت: پیشگیری از این عوارض در بیماران دیابتی در حال حاضر از طریق دو دسته‌ی دارویی انجام پذیر است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم با اشاره به خطر ۲ تا ۴ برابری بروز عوارض قلبی و عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ گفت: پیشگیری از این عوارض در بیماران دیابتی در حال حاضر از طریق دو دسته‌ی دارویی انجام پذیر است، ولی متاسفانه علیرغم تولید این دارو‌ها توسط شرکت‌های داخلی سازمان‌های بیمه‌گر این دارو‌ها را تحت پوشش قرار نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم، دکتر فرهاد حسین پناه، دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم درباره درمان دیابت نوع دو اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی در مورد بیماری دیابت نوع دو پیشگیری از بروز حوادث قلبی و عروقی در میان بیماران مبتلا به دیابت است.

وی افزود: بیماران مبتلا به دیابت نوع دو نسبت به سایر افراد ۲ تا ۴ برابر احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در آن‌ها مانند حمله یا سکته قلبی، نارسایی قلبی و حوادث عروق مغزی مانند سکته مغزی بیشتر است.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی غدد درون‌ریز و متابولیسم با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ همچنین بروز نارسایی کلیوی در آن‌ها نیز بیشتر است، گفت: اکثر بیماران دیابتی مستعد عوارض کلیوی هستند که در صورت عدم پیشگیری می‌تواند نقصان عملکرد کلیه، نارسایی پیشرفته کلیه و نیاز به دیالیز در این افراد را به همراه داشته باشد.

وی گفت: از سال‌های دور دارو‌های مختلفی برای بیماران دیابت نوع دو جهت کنترل قند خون وارد بازار شده است، ولی برای جلوگیری از ایجاد عوارض قلبی و عروقی و همچنین نارسایی کلیوی در حال حاضر ۲ دسته¬‌ی دارویی طی چند سال اخیر نتایج خوبی را به همراه داشته و به طرز قابل توجهی جلوی بروز این عوارض را در بیماران دیابتی نوع ۲ گرفته است.

وی گفت: این دو دسته‌ی دارویی شامل مهار کننده‌های SGLT۲ و آگونیست‌های GLP۱ است، ولی متاسفانه علی رغم اینکه در کشور ما این دو دسته دارویی توسط شرکت‌های داخلی هم تولید می‌شوند، ولی تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر نیست در حالی که در حوزه درمان دیابت بسیاری از مداخلات که اثر بخشی آن‌ها در کاهش بروز عوارض قلبی و عروقی و کلیوی اثبات نشده تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر قرار دارند، و ما درخواست داریم با توجه به شواهد و تاثیر این دو دسته‌ی دارویی در کمک به بیماران دیابت و عوارض ناشی از این بیماری سازمان‌های بیمه‌گر جهت حمایت از بیماران اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتنی است؛ کنگره بین المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم ۱۹ تا ۲۱ آبان با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود و جدیدترین دستاورد‌های علمی در حوزه بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غدد درون ریز قلب دارو بیمه بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ بروز عوارض قلبی و عروقی سازمان های بیمه گر دو دسته ی دارویی بیماران دیابتی قلبی و عروقی بیماران دیابت دیابت نوع دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می‌توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل؛ کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند.  

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران