Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:01:30 GMT

نقش و نگار ایرانی روی سر ما جا دارند!

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۷۲۷۰

نقش و نگار ایرانی روی سر ما جا دارند!

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: الناز قندفروش، جوان دهه‌هفتادی که با استفاده از طرح کاشی‌های ایرانی بر روی روسری، شال و کیف چرم، توانسته است یک برند موفق در حوزه مد و لباس ایرانی را خلق کند و طی چند سال گذشته برای بیش از ۳۰ نفر اشتغال مستقیم و در ۸ شهر ایران، نمایندگی خود را راه‌اندازی کند.

* داستان شما از کجا شروع شد؟
در سال ۹۳ و ۹۴ که مشغول تحصیل در رشته عکاسی در دانشگاه هنر بودم، با علاقه‌ای که به طرح‌کاشی‌های ایرانی داشتم، شروع به عکاسی از این کاشی‌ها در کاخ‌گلستان، مسجد نصیرالملک شیراز و یا میدان نقش جهان اصفهان کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا این نقش و نگارها را روی زیورالات آوردم و وقتی متوجه شدم که این محصولات مورد علاقه دوستانم در محیط دانشگاه است و آن‌ها خریدار آن هستند، تصمیم گرفتم که این طرح‌ها را روی کیف چرم هم پیاده‌سازی کنم. بزرگترین ریسک زندگی برای جوان بیست‌وچند ساله‌ای که نه سرمایه زیادی دارد و نه بعنوان یک دختر، حامی مالی خاصی دارد، این بود که همه پس اندازم را برای تولید چندین کیف چرم، با نقوش کاشی ایرانی هزینه کنم.

و در کمال ناباوری، دوستان نزدیکم و چند فروشگاه کیف معتبر در تهران، در کمتر از یک هفته همه آنها را خریدند و داستان زندگی من از اینجا شروع شد که خواب را از سر من در این سال‌ها گرفته است...

* چراغ این ایده از کجا روشن شد؟
همیشه با خودم فکر می‌کردم که این همه نقش و نگار ایرانی، چرا در طراحی و تولید لباس یا کیف استفاده نمی‌شود و این همه رنگ و طرحی که از جای‌جای دنیا برای دیدن‌شان، پای توریست‌ها را به ایران باز می‌کند، چرا در زندگی روزمره ما جایی ندارد؟

وقتی دیدم برند جهانی «هرمس» در مجموعه‌هایش، کلکسیونی به نام «‌فرش تبریز» دارد که مثلاً طرح گل‌شاه‌عباسی را در طراحی لباس‌هایش استفاده می‌کند، افسوس خوردم چرا خودمان بی‌بهره‌ایم و البته دست‌به‌کار شدم برای نوآوری.

* سرمایه شما برای راه اندازی چه میزان بود؟
کمتر از ۱۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی این کار داشتم. وقتی بواسطه محصولاتی مانند زیورآلات ایرانی، به این نتیجه رسیدم که این طرح‌ها خریدار دارد، به کارم ایمان پیدا کردم و با مبلغی کمتر از ۱۰ میلیون تومان که همه پس‌اندازم بود، تعداد محدودی کیف چرم تولید کردم و این مسیر در کمتر از یک ماه به جایی رسید که اتاق خوابم به آتلیه طراحی و پذیرایی خانه‌مان به انبار تولیدات من تبدیل شده بود! سرمایه مورد نیاز برای رشد کسب و کارم را از سود فروش محصولات تأمین کردم و برای همین هم، دو سالی طول کشید تا ابعاد این کسب و کار به بلوغ رسید. شاید اگر شرایط مثل این روزها بود و سرمایه‌گذاران خطرپذیری وجود داشتند، الان خیلی جلوتر می‌بودیم. با افزایش تولید، اولین کارگاهی که اجاره کردم، یک اتاق ۱۴ متری بود!

* چه ویژگی‌ای در شما باعث شکل‌گیری و رشد این کسب‌وکار شده است؟
از نظر من «اشتیاق» اولین ویژگی بود که مانع از خستگی من می‌شد و با وجود اینکه یک دختر، محدودیت‌هایی را برای فعالیت‌هایش دارد، توانستم در برهه‌ای از زمان برخلاف رودخانه شنا کنم و بر سختی‌ها غلبه کنم. اینکه از خانواده تا دوستان، همه نگران از دست‌دادن سرمایه و سرشکستگی من در ابتدای جوانی باشند هم به نوعی فشار را مضاعف می‌کرد، ولی میل به جریان‌سازی، استقلال، پویایی و نهایتاً داشتن یک کسب‌وکار شخصی، این جسارت را در من تقویت می‌کرد که روزی یک برند نام‌آشنا در این صنعت خواهم داشت.
امروز برند «وستای» را خیلی‌ها می‌شناسند اما خب، در ابتدای راهیم و باید این برند را جهانی کنم.

* برند وستای الان در کجای راه است؟
اینکه بگوییم در کجای راهیم دقیق نیست، این صنعت هر روز نوآوری می‌خواهد ولی امروز در فروش آنلاین بسیار موفق عمل کرده‌ایم و در سال ۹۸ با جذب سرمایه و راه‌اندازی ۸ شعب اختصاصی توانستیم به ثبات برسیم. اگرچه که کرونا، ما را هم مثل بقیه از اهدافمان دور کرده است اما در همین کرونا هم ما کارگاه تولیدی و همچنین ابعاد کسب‌وکارمان را به لطف خدا توسعه دادیم.
امروز شما کافی است که در اینستاگرام نام «وستای» را جستجو کنید. حتماً مشتری ما خواهید شد.

* دقیقاً چه لحظه‌ای به این نتیجه رسیدید که آن چیزی که در ذهن‌تان بوده، اتفاق افتاده است؟
بزرگترین اتفاق وقتی بود که تصویر روسری وستای که الهام گرفته از کاشی‌کاری‌های شیراز بود، روی سر یکی از توریست‌های فرانسوی که در شهر شیراز جلوی همان کاشی عکس گرفته بود در شبکه‌های اجتماعی چرخید و حتی شهرت جهانی پیدا کرد. بعدها روی یک مجله معتبر خارجی هم همان عکس کار شد. بهترین و انگیزه‌بخش‌ترین اتفاق همان بود!

* وجه تمایز شما با رقبای‌تان چیست؟
خب طبیعی است که از هر محصولی که با استقبال مردم روبرو شود، تولیدات مشابهی توسط افراد دیگر صورت می‌گیرد. اما یقیناً ما با تنوع طراحی و کیفیت بالای تولید، همیشه تمایزمان با کپی‌کارها را حفظ کرده‌ایم. اگر چه به اعتقاد من رقابتی وجود ندارد و ما اگر بتوانیم همین «اصالت، کیفیت و خلاقیت» در طراحی را، در تولید هم ادامه بدهیم، بی‌رقیب خواهیم بود. در این شرایط، رقبایی که با کیفیت پایین هم تولیدکننده کار مشابه ما هستند، به گسترش بازار و نشان دادن وجه تمایز ما کمک می‌کنند و این به نظر من خوب است. «اولین» بودن ما، در کنار حفظ کیفیت، برند متفاوتی را در ذهن مشتریان این محصولات برای وستای رقم زده است.

* مشکلات شما به عنوان یک کارآفرین چیست؟
تولید در ایران همیشه استرس‌زاست. شب می‌خوابی و صبح بیدار می‌شوی، متوجه می‌شوی که با بالا رفتن دلار، هزینه‌های تولید رشد چندبرابری کرده است! اما به طور مشخص در صنعتی که ما هستیم، مشکل تأمین پارچه ملموس‌ترین مشکل ما بوده و هست. وقتی نمی‌توانی پارچه مورد نظر را از واردات تأمین کنی، با زحمت زیادی باید سراغ تولیدکننده داخلی بروی که بتواند به طور یکنواخت پارچه‌ای همسطح تولیدات قبلی تولید کند و متأسفانه باید بگویم که هر بار سفارش پارچه، با نوع متفاوتی از بافت تحویل ما می‌شود. این موضوع اینقدر به چشم می‌آید که مشتری، ما را متهم به کم کردن از کیفیت کارمان می‌کند؟

متأسفانه باید بگویم که هر بار سفارش پارچه، با نوع متفاوتی از بافت تحویل ما می‌شود. این موضوع اینقدر به چشم می‌آید که مشتری، ما را متهم به کم کردن از کیفیت کارمان می‌کند مشکل دیگر، تأمین مالی است. این وام‌هایی که به تولیدکنندگان کوچک و متوسط تعلق می‌گیرد، چقدر از هزینه‌های تولید ما را پوشش می‌دهد. وضعیت هم طوری شده بود که با رشد بورس در دو سال اخیر، کسی سرمایه با سود معقول در تولید نمی‌گذاشت!

* از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی چه بهره‌ای می‌برید؟
شاید بهتر است بگویم وستای مدیون شبکه‌های اجتماعی است. ما در شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یک برند شدیم و گسترش کار ما بواسطه همین شبکه‌های اجتماعی رقم خورده است. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ما را نجات داد و امروز همین شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام علاوه بر برندینگ و تبلیغات، یکی از پایگاه‌های اصلی فروش ما نیز محصوب می‌شود.

* هم اکنون چگونه می‌توانیم از محصولات شما خریداری کنیم؟
ما در تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، بوشهر و نیشابور نمایندگی داریم. علاوه بر این، فروشگاه‌های معتبری در سطح کشور محصولات ما را می‌فروشند. اما راحت‌ترین کار این است که اینستاگرام وستای را دنبال کنید تا دسترسی لازم برای خرید محصولات چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین را فراهم کنید.

* دغدغه و درخواست شما در این روزها چیست؟
ثبات در تولید محصولات با کیفیت، دغدغه این روزهای ماست. ولی به طور کلی اگر مجموعه‌ای و یا فردی، پیشنهاد تأمین مالی با شرایط منطقی به ما بدهد، هم مشکلات مربوط به تولید با کیفیت را پشت سر می‌گذاریم و هم مسیرهای متنوعی را برای توسعه این کسب و کار برنامه‌ریزی کرده‌ایم که می‌تواند، هم برای وستای و هم صنعت مد و لباس ایرانی، اتفاق ویژه ای باشد.

کد خبر 5319104

منبع: مهر

کلیدواژه: مد و لباس جشنواره مد و لباس طراحی لباس مهر کار کسب و کارهای اینترنتی کسب و کار یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر استانداری سمنان سفر استانی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش باران عکس استانها کرمانشاه گرگان استکبار ستیزی لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا شبکه های اجتماعی راه اندازی کیف چرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد

واحد تحقیق و توسعه (R&D) شرکت دانش بنیان آوان بهمن شیمی،در مسیر توسعه محصولات دانش بنیان دارویی، یکشنبه 9 اردیبهشت 1403، طی مراسمی  با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

بخش R&D آوان بهمن شیمی مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا بوده و توسط تیمی از متخصصان برجسته در حوزه شیمی و داروسازی در حال توسعه مولکول‌های دارویی است. این بخش وظیفه توسعه مواد اولیه دارویی جدید و همچنین بهینه‌سازی روش‌های تولید محصولات موجود را بر عهده دارد.

دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در حوزه سلامت گفت: در کشور ما رویکرد جدیدی به علم و فناوری وجود دارد که مسیر را تغییر داده و تبدیل علوم به فنون در دستور کار مراکز علمی قرار گرفته است. دانشگاه‌ها فقط تا سطحی، فناوری را خلق می‌کنند و پس از آن نیاز است تا بخش خصوصی و صنایع در کنار یکدیگر قرار گیرند و بر اساس قانون و مسیر مشخص تولید دانش بنیان رشد و جهش یابد.

دکتر محمد رضا عبدالهی، مدیر عامل شرکت آوان شیمی، در سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح بخشR&D ، گفت: «ما متعهد به تولید مواد اولیه دارویی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی هستیم. افتتاح این بخش، نقطه عطفی در مسیر این تعهد است و امیدواریم که با کمک این بخش، بتوانیم با توسعه و بهینه سازی محصولات جدید نقشی موثر در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنیم.»

وی افزود: «آوان شیمی همواره با توسعه دانش فنی محصولات ارزشمند با کیفیت و اثربخش، در جهت تامین با ثبات و امن دارویی و همچنین کاهش وابستگی کشور در زمینه مواد موثره داروئی گام بر می‌دارد. مبنا قرار دادن تحقیقات در خدمت تولید صنعتی در این شرکت از ارزش‌های اصلی  است».

دکتر عبدالهی اضافه کرد: «از دیگر اهداف استراتژیک شرکت و در راستای ارتقاء نظام سلامت کشور، می‌توان به ایجاد سایت تولیدی مطابق با اصول GMP برای تولید محصولات High-Potent و LVHV به منظور امکان تولید محصولات درمانی در حوزه‌های جدید اشاره کرد».

مدیرعامل آوان شیمی با تاکید بر اهمیت محصولات دانش بنیان افزود: « بر اساس تأییدیه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، شرکت آوان شیمی تاکنون موفق به اخذ گواهی دانش بنیان 3 محصول خود گردیده و اقدامات لازم جهت اخذ تائیدیه دانش بنیان 6 محصول دیگر نیز در حال انجام است. لازم به ذکر است این شرکت برای اولین بار در کشور، اقدام به تولید و فروش مولکول تلمیزارتان به عنوان یکی از محصولات جدید دسته قلبی و عروقی با هدف کنترل فشارخون نموده است».

در حال حاضر 30 مولکول در پایپ لاین توسعه شرکت آوان شیمی قرار دارد که از این تعداد، 4 مولکول در مرحله تولید و فروش صنعتی، 11 مولکول در مرحله اخذ پروانه فروش در سال جاری، 9 مولکول در مرحله توسعه دانش فنی و 6 مولکول در فاز بررسی اولیه است.

در راستای توسعه همکاری و مشارکت‌های علمی، کمک به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد ارتباط موثر مابین صنعت و دانشگاه، همکاری با مراکز دانش نهاد و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی نیز در  حال انجام است و همچنین شش پروژه توسعه محصول به منظور همکاری با دانشگاه‌ها و متخصصین کشور برای سال جاری تعریف شده است.

افتتاح بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی گامی بلند در مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تولید مواد اولیه دارویی باکیفیت و مبتنی بر نوآوری است.

درباره شرکت آوان بهمن شیمی

شرکت آوان بهمن شیمی به عنوان شرکتی دانش بنیان، تحقیقاتی و تولیدی از ابتدای سال1400در صنعت داروسازی کشور و در حوزه تولید مواد موثره داروئی فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت با رویکرد نوآورانه و مطابق با استانداردهای بین المللی، یکی از شرکت‌های تامین کننده مواد موثره داروئی است که در حوزه‌های درمانی مختلف نظیر دیابت، کاردیولوژی، نورولوژی، ایمونولوژی و آنکولوژی در حال فعالیت است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد