Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:17:01 GMT

شرایط برای بازگشایی مدارس در شادگان مهیا نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۷۵۲۰

شرایط برای بازگشایی مدارس در شادگان مهیا نیست

نوراله طاهری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه جامعه فرهنگی شادگان و دانش آموزان همراهی مناسبی در اجرای طرح واکسیناسیون کرونا ندارند و با این شرایط رسما  از آموزش و پرورش در خواست شده کلاس های حضوری را برگزار نکند.

وی با اشاره به شناسایی هشت دانش‌آموز شادگانی با علائم کرونایی افزود:این دانش‌آموزان در یکی از مدارس شادگان شناسایی شدند که در انتظار جواب آزمایش پی‌سی‌آر آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت شادگان گفت: در صورت مثبت شدن جواب آزمایش هشت دانش‌آموز و استقال نکردن سایر دانش‌آموزان از طرح واکسیناسیون نباید مدارس این شهرستان بازگشایی شوند.

وی بیان کرد:بر اساس پیش‌بینی تا امروز باید حدود ۹۰ درصد دانش آموزان و معلمان شادگانی دٌز اول واکسن کرونا را دریافت می کردند اما این میزان تاکنون محقق نشده است.

طاهری جمعیت فرهنگی شهرستان شادگان را سه هزار و ۶۰۰ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد کمتر از ۵۰ درصد واکسن دریافت کردند و انتظار می‌رود این قشر فرهنگی به عنوان الگو برای واکسینه شدن پیش قدم شوند.

وی ادامه داد: مراکز واکسیناسیون آموزش و پرورش شادگان برای تزریق دٌز اول و دوم واکسن فرهنگیان آماده هستند ولی این قشر که باید الگوی جامعه باشند برای تزریق واکسن همچنان مقاومت می‌کنند.

شهرستان شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد.

برچسب‌ها واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان خوزستان آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان خوزستان واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان خوزستان آبادان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • مدارس اروند مجازی شد
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور