Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ائتلاف الفتح عراق حمله و سوء قصد به منزل «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور را محکوم کرد و گفت که باید از سوق دادن عراق به سمت هرج و مرج جلوگیری شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «احمد الاسدی»، سخنگوی ائتلاف فتح در عراق به ریاست هادی العامری، تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق را نشان آشکار تلاش خارجی برای کشاندن کشور به سمت آشوب دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش میدل‌ایست، الاسدی امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که حمله به دفتر نخست‌وزیر عراق اقدامی محکوم است که به روشنی نشان می‌دهد که دست‌های خارجی با تغییر نتایج انتخابات از طریق حمله سایبری و حمله به تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو و سپس حمله به منزل نخست‌وزیر عراق در پی بر هم زدن فضای سیاسی عراق و ــ خدای ناکرده ــ کشاندن کشور به سمت آشوب است.

سخنگوی ائتلاف فتح افزود که در چنین شرایطی عراق به شدت نیازمند عقلانیت و حکمت برای گرفتن فرصت از دشمنان و مغرضان است. وی همچنین خواستار آن شد که عراق و ثبات و منافع ملتش دغدغه اصلی همگان در برابر پروژه‌های فتنه و آشوب باشد.

نشست فوق العاده دولت عراق و بیانیه شورای عالی امنیت ملی

به دنبال حادثه شب گذشته، دولت عراق به نخست وزیری مصطفی الکاظمی اعلام کرد که به منظور بررسی عملیات ترور وی امروز یکشنبه جلسه فوق العاده‌ای برگزار خواهد کرد.

شورای عالی امنیت ملی عراق نیز در واکنش به این بیانیه ضمن محکوم کردن این حمله، آن را اقدم تروریستی بزدلانه توصیف کرد و گفت که این اتفاق، حمله خطرناک به دولت عراق است.

این شورا گفت که به وظیفه ملی خود در تحت پیگرد قرار دادن عاملان حمله و تحویل آن‌ها به عدالت عمل خواهد کرد.

ایران سوء قصد به مصطفی الکاظمی را محکوم کرد/ تاکید بر ثبات، امنیت و آرامش عراقتشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای رسیدگی به حوادث خشونت آمیز پایتخت عراق

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • نشست اضطراری در تل آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!