Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در خصوص اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش‌دبستانی‌ها از نوبت‌گیری ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۲۲ درصدی نوآموزان پیش‌دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی خبر داد. خبرگزاری میزان-به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در نشست خبری برنامه سنجش پیش‌دبستانی‌ها اظهار کرد: تاکنون ۱۲۱ هزار و ۵۲۴ نوآموز پیش‌دبستانی معادل با ۲۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۰ درصد در برنامه سنجش، نوبت‌گیری کرده‌اند که با هدف‌گذاری سنجش ۵۵ درصدی هنوز فاصله زیادی داریم و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به والدین و مربیان پیش‌دبستانی‌ها از ضروریات است.

حسینی افزود: سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی از سال ۱۳۹۴ با سنجش ۱۸۰ هزار نوآموز به برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی با رویکرد مداخله بهنگام اضافه شد و در سال ۹۸ بیش از ۳۷۵ هزار نوآموز پیش‌دبستانی مورد سنجش قرار گرفتند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: در سال جاری سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی هدف‌گذاری شده است، اما باتوجه‌به مشکلات سامانه سیدا برای ثبت اطلاعات نوآموزان پیش‌دبستانی هنوز از برنامه عقب هستیم.

حسینی با بیان این که نوبت‌گیری نوآموزان پیش‌دبستانی در برنامه سنجش تا ده آذر و سنجش نیز تا پایان آذر ادامه دارد گفت: آگاهی‌بخشی به خانواده و مدیران مراکز پیش‌دبستانی در مشارکت نوآموزان پیش‌دبستانی در برنامه سنجش از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با ارائه آماری از برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از سال ۱۳۷۱ با پوشش ۱.۵ درصدی آغاز شد و در سال ۱۳۹۸ به پوشش ۹۷.۶ رسید.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ و علی‌رغم شرایط کرونایی، پوشش سنجش به ۹۸.۸ رسید و در سال جاری رکوردی در برنامه سنجش با پوشش ۹۹.۲۲ درصد ثبت شد.

حسینی افزود: در تمامی استان‌ها به‌جز استان سیستان و بلوچستان که پوشش سنجش ۹۸.۶۸ درصد است درصد پوشش برنامه سنجش در سال جاری بالای ۹۹ درصد است و شهر تهران، استان‌های البرز و قم بالاترین درصد پوشش را دارند.

حسینی با تأکید بر حرکت صعودی پوشش برنامه سنجش گفت: در سال جاری دو قلمرو سنجش شایستگی‌های حرکتی نوآموزان با مشارکت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت و غربالگری نوآموزان ۵ تا ۷ ساله در معرض مشکلات یادگیری به برنامه سنجش اضافه شد.

وی با بیان این که آموزش‌وپرورش استثنایی از طریق ۸۰۰ مرکز مشکلات ویژه یادگیری به دانش‌آموزان دیرآموز خدمات ارائه می‌کند، گفت: در سال جاری با رویکرد مداخله بهنگام و پیشگیری از مشکلات ویژه یادگیری، غربالگری نوآموزان ۵ تا ۷ ساله در معرض مشکلات یادگیری به برنامه سنجش اضافه شد تا با رویکرد مداخلات بهنگام و نقش دادن به خانواده‌ها و معلمان مدارس مانع از گسترش مشکلات یادگیری شد.

وی افزود: مراکز مشکلات ویژه یادگیری سال گذشته به بیش از ۴۹ هزار نفر از دانش‌آموزان عادی خدمات ویژه ارائه کرده‌اند.

حسینی با بیان این که با توجه‌به زمان محدود برنامه سنجش امکان سنجش صددرصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان نیست گفت: با رویکرد پوشش تمامی نوآموزان در برنامه سنجش، در هر استان یک پایگاه دائمی سنجش با اتاق آکوستیک راه‌اندازی شده است تا در طول سال بازماندگان از سنجش، مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی افزود: در کنار پایگاه‌های دائمی سنجش در هر استان یک پایگاه جامع خدمات مشاوره‌ای، توان‌بخشی و آموزشی نیز راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با ارائه آماری از ارجاعات تخصصی گفت: در سنجش سال جاری ۱۶۵ هزار و ۴۰۵ نوآموز پیش‌دبستانی معادل با ۱۱.۱۵ درصد ارجاع هوش، ۲۴ هزار و ۹۵ نوآموز معادل با ۱.۶۴ ارجاع شنوایی، ۶۴ هزار و ۸۹۵ نوآموز معادل با ۴.۳۷ ارجاع بینایی، ۲ هزار و ۹۹۲ نفر ارجاع جسمی حرکتی و ۱۰۸۱ نوآموز ارجاع اتیسم شدند.   بیشتر بخوانید: هشدار یک نماینده درباره آموزش حضوری در مدارس و دانشگاهها
انتهای پیام/ برچسب ها: مدارس استثنایی حسینی سنجش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدارس استثنایی حسینی سنجش برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی نوآموزان پیش دبستانی نوآموز پیش دبستانی درصدی نوآموزان پیش دبستانی برنامه سنجش سال جاری نوبت گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در امتداد اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهر که با افتتاح مدارس در بخش‌ها و نواحی مختلف شهرستان مشهد همراه است، آیین افتتاح پیش‌دبستانی و دبستان خیرساز بانو پروین گرجستانی ویژه دانش‌آموزان استثنایی بخش رضویه مشهد، با حضور محسن بخشی معاون فرماندار مشهد، آذر رشیدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش، غلامعلی رأفتی رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی، جواد روحانی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان و جمعی از اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان برگزار شد.

۳۰ میلیارد ریال، اعتبار ساخت مدرسه

محسن بخشی، معاون فرماندار مشهد در حاشیه این مراسم تأکید کرد: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع، با فراهمآوری مشترک اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و خیر مدرسه ساز بانو پروین گرجستانی به بهره برداری رسیده و پیش از این، زمین پروژه توسط خیر دیگری به نام استاد علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

معاون فرماندار مشهد بیان کرد: خرداد سال گذشته بود که همایش خیرین نیک‌اندیش رضوی را در مشهد برگزار کردیم تا با حضور جمعیت کثیری از نیکوکاران شهرستان، ۲۴ شاخص اساسی و راهبردی را که مشهد در آنها از سرانه متوسط کشور پایین‌تر است، موردبررسی قرار دهیم. در آن نشست تعیین شد که چهار شاخص آموزش، ورزش، بهداشت و آب از جمله مصادیق و اولویت‌هایی است که جبران کاستی‌های موجود در آنها فقط با کمک مردم و خیران قابل جبران است و از همان زمان، مقدمات اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهر به کمک مردم فراهم شد.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون ده‌ها مدرسه به همت مشترک آموزش و پرورش و خیران مدرسه‌ساز در شهرستان مشهد افتتاح شده است، اظهار کرد: احداث مدارس خیرساز نسبت به مدارس دولتی، سرعت بیشتری دارد و پروژه‌های از این قبیل با سرعت و البته دقت بیشتری به سرانجام می‌رسند، زیرا علاوه بر اینکه برکت حمایت خیر متوجه پروژه می‌شود، مردم نیز این مدارس را از خود می‌دانند و در مراقبت، حمایت و نگهداری از آنها توجه بیشتری به خرج می‌دهند.

۸۰ درصد از مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند

آذر رشیدی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم تصریح کرد: هشتاد درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. در همین راستا، این مدرسه نیز به شمار مدارس استثنایی خیرساز شهرستان افزوده شد تا پاسخگوی بخش دیگری از نیازهای فرزندان عزیز ایران اسلامی باشد.

کد خبر 6093515

دیگر خبرها

  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان