Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در شهر قم و اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ نخستین سال برنامه قم ۱۴۰۴ بوده که اجرایی می‌شود، ما یک برنامه را پشت سر گذاشته که ازنظر بودجه ۹۲ درصد تحقق پیداکرده و ازنظر برنامه ۷۲ درصد اجراشده است.

وی کاستی‌های ۲۸ درصدی برنامه قم ۱۴۰۰ را موردبررسی قرارداد و گفت: کاستی‌های برنامه گذشته در برنامه قم ۱۴۰۴ گنجانده‌شده و برای برنامه ۱۴۰۴ تدوین مجدد انجام‌شده است و این برنامه برخلاف برنامه قم ۱۴۰۰ که از سال ۹۴ آغازشده و سخت‌افزاری بود، بیشتر نرم‌افزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار قم خلاصه‌ای از برنامه‌های قم ۱۴۰۰ را بیان کرد و افزود: در برنامه قم ۱۴۰۰ بیشتر به توسعه فضای سبز، نظافت شهر، توسعه معابر شهری، زیباسازی شهر، حمل‌ونقل و ساماندهی ترافیک پرداخته‌شده و دستاوردهایی از قبیل سرانه فضای سبز ۲۰.۷ درصد داشته است.

وی ادامه داد: امروز جایگاه شهر قم ازنظر توسعه فضای سبز بعد از اصفهان و شیراز در جایگاه سوم قرار داشته و امتیاز آن آبیاری فضای سبز با پساب و آب خاکستری شهر است و طبق برنامه قم ۱۴۰۴ سرانه فضای سبز به عدد ۲۶ متر به ازای هر نفر خواهد رسید و با توجه به اینکه فضای سبز نیاز به زمان دارد بعد از گذشت چند سال  شاهد تغییر چهره شهر خواهیم بود.

سقائیان نژاد تصریح کرد: ساخت پارک هزار هکتاری اتفاق بزرگی در حوزه فضای سبز در شهر قم بوده و تا امروز بیش از ۹۰ درصد درختکاری آن کاشته شده و ۴۲ درصد از زیرساخت‌های آن نیز اجراشده است.

وی سپس به پروژه‌های ناتمام برنامه قم ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: ۱۶ پروژه  ناتمام برنامه گذشته به برنامه قم ۱۴۰۴ سوق داده‌شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال ۱۴پروژه از آن قطعاً به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار قم نام چند پروژه شاخص را نام برد و افزود: پروژه پیاده راه ارم، تونل غدیر و بخشی از پروژه عمار یاسر تا میدان معلم و کوچه ممتاز، میدان نماز، تقاطع فردوسی، پروژه جمهوری در منطقه دو، اتمام خیابان شهید برقعی بعد از ۵۰ سال، سوله‌های ورزشی مناطق۳ و ۴ و ۵ با کاربری‌های ورزشی فرهنگی و سالن اجتماعات، اتمام پروژه بوستان هزار هکتاری، شهربازی ۷۲ تن تعدادی از این پروژه‌ها هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شهرداری قم برنامه قم ۱۴۰۰ برنامه قم ۱۴۰۴ فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

این پروژه که با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال در فاصله تنها ۴۵ روز ساخته شده توانایی تولید ۱.۲ مگاوات برق را دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید ۲ مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078500 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال