Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد گروه هنرهای نمایشی دانشگاه تهران و دبیر جشنواره بین‌المللی عروسک امید از برگزاری نخستین دوره این رویداد با هدف تجسم بخشیدن به امیدها و آرزوها در دوران سخت کرونا و ایجاد فضایی امن و خیال انگیز در عبور از این روزهای سخت خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دبیرخانه جشنواره بین‌المللی عروسک امید، پوپک عظیم‌پور تبریزی اظهار داشت: دو سال است که روزگار سخت همه گیری کرونا را سپری می کنیم؛ دوره ای که طی آن بسیاری از واژگان همچون عشق، مهرورزی، ایثار، فداکاری و  انسانیت، لبریز از معنا شدند اما غلبه برخی واژگان همچون مرگ، غم، نا امیدی، جنگ، خونریزی، آوارگی، قحطی، بیماری، بی پناهی و بی سرزمینی نیز بیداد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، امید شاید تنها واژه ای است که همچنان می‌توان به زبان آورد و منتظر ماند تا جادویش در جهان، اثر کند.

وی خاطرنشان  کرد: با ایمان به قدرت جادویی عروسک ها تصمیم گرفتیم به دنیای امن و خیال انگیز آن ها پناه ببریم. عروسک ها دوستان مطمئن و رازداری هستند که نه فقط می توانیم با آنها بازی کنیم که می توانیم با خیالی آسوده رازها و آرزوهای خود را با آنها در میان بگذاریم.  

عظیم زاده از همه خانواده ها و فرزندان‌شان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به همراه نوه‌هایشان، نوجوانان، هنرمندان نمایشگر عروسکی، عروسک سازان و همه علاقمندان عروسک دعوت کرد که با ساخت عروسک های بازیچه یا نمایشی خلاقانه که تداعی گر امید هستند در جشنواره عروسک امید شرکت کنند.

لیلا کفاش زاده، مسوول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری  هم با اشاره به همراهی پژوهشگاه با مرکز رویش و شکوفایی استعداد روشا مرکز نوآوری دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در برگزاری جشنواره بین‌المللی عروسک امید اظهار داشت: بدون فرهنگ هیچ ملتی نمی تواند رشد کند و عروسک بخشی از فرهنگ و میراث ناملموس ملت هاست. یک شی کوچک که می تواند هر جا برود و هر چیزی را بگوید.
وی خاطرنشان کرد: یکی از راه هایی که می توان استعدادهای بچه ها را پرورش داد ایجاد دگرفضا و دگر مکانی برای آنها به کمک عروسک هاست.

احسان رضائی خواه، مدیرعامل مرکز رویش و شکوفایی استعداد روشا مستقر در مرکز نوآوری دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران هم تصریح کرد: نخستین دوره جشنواره بین المللی «عروسک امید» در قالب حرکتی خیرخواهانه با هدف ایجاد امیدواری و کمک به کودکان و نوجوانان با شعار «هر عروسک، یک امید» برگزار می‌شود.

 وی گفت: عموم علاقمندان از گروه‌های سنی مختلف می‌توانند ضمن استفاده از خدمات استعدادیابی این مرکز، با ساخت عروسک‌های خلاقانه و تهیه یک فیلم کوتاه حداکثر سه دقیقه‌ای از آن در جشنواره  عروسک امید شرکت کنند.
عروسک‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره پس از مرحله داوری و پایان رقابت در حراجی عمومی که ۱۰ روز قبل از برگزاری اختتامیه در یکی از گالری ها برگزار می‌شود به فروش رسیده و عواید حاصل از فروش شان صرف بهبود شرایط بخشی از کودکان و نوجوانان در مناطق محروم جنوب کشور و احتمالا کودکان مهاجر افغان خواهد شد.

رضائی خواه تصریح کرد: شرکت کنندگان تا ۲۰ آذرماه سال۱۴۰۰ فرصت دارند پس از مطالعه دقیق فراخوان جشنواره به نشانی فارسی https://www.roshatalent.ir/register-phone و انگلیسی https://www.roshatalent.ir/eventregister مراجعه و پس از ثبت نام در جشنواره شرکت کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جشنواره بین المللی عروسک جشنواره بین المللی عروسک امید عروسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۲۰۰ مقاله ملی و بین المللی به کنگره جهانی حضرت رضا (ع)

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، دبیر بخش بین‌الملل کنگره جهانی حضرت رضا (ع) گفت: در سطح بین المللی تلاش ما این بود که امام رضا (ع) و گفتمان سازی رضوی از مسیر زیست و گفتگو در ادبیات بلند رضوی شروع شود.   دکتر زهره نصرت خوارزمی با بیان اینکه مشارکت کنندگان در بخش بین المللی الزاما مسلمان و شیعه نیستند، افزود: این شرکت کنندگان از نژادها، کشور‌ها و طبقات مختلف هستند.   وی ادامه داد: در ابتدا ۱۱۶ کتاب به ۲۴ زبان با دسترسی باز در اختیار محققان قرار گرفت و جلسات متعددی برگزار شد و اساتید دانشگاه‌های بزرگی در رشته‌های مطالعات اسلامی و شیعه پژوهی که در این کنگره شرکت می‌کنند، توانسته‌اند با ادبیات رضوی ارتباط برقرار کنند.    دبیر بخش بین‌الملل کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با اشاره به برگزاری پیش‌نشست‌های کنگره در واتیکان و عراق، اظهار کرد: در یکی از پیش‌نشست‌ها در واتیکان، شرکت کنندگانی از مرکز مریم شناسی بیروت، یونان، رم و واتیکان داشتیم؛ همچنین در جلسات بغداد عراق، از کویت، مراکش، مصر و عراق شرکت کرده بودند.    دکتر خوارزمی گفت: عراق، لبنان، بورکینافاسو، مالی، آمریکا، اسپانیا، هلند، انگلیس، بلژیک، مراکش، گرجستان، تایلند، بوسنی و ... ازجمله کشور‌هایی هستند که در کنگره بین المللی حضرت رضا (ع) شرکت خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • نهضت «نذر مدرسه سازی» در اردبیل راه اندازی می شود
  • نخستین مسابقات بین المللی دوستانه مهارت (IFSC - ۲۰۲۴) برگزار می‌شود
  • تلاش برای اعتلای مفاهیم انسانی اهل بیت (ع) در یک رویداد هنری
  • ارسال ۲۰۰ مقاله ملی و بین المللی به کنگره جهانی حضرت رضا (ع)
  • برنامه‌های کاروان زیرسایه خورشید در استان یزد تشریح شد + فیلم
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد