Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «جان مارک پامرشایم»، سفیر ایالات متحده به منظور راه اندازی پروژه «حفاظت و مرمت محوطه باستانی پنجکنت باستانی» به شهر پنجکنت واقع در استان سغد تاجیکستان، سفر کرد.

این پروژه توسط یک سازمان اجتماعی تحت عنوان «جوانان پیشگام» پیشنهاد و توسط سفارت آمریکا در تاجیکستان تأمین مالی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه کلی اجرای این پروژه 165 هزار دلار اعلام شده و قرار است در مدت 18 ماه تکمیل شود.  

بنابر سخنان «ملکه دادایوا» رئیس سازمان اجتماعی «جوانان پیشگام» حفاظت و مرمت پنجکنت باستانی به مطالعه تاریخ و منشا بشریت و ترویج احترام و گفت و گو با فرهنگ‌های دیگر کمک می‌کند.

بنابر سخنان وی، هدف از اجرای این پروژه بازسازی کامل  معبد زرتشتیان مربوط به قرن  پنج تا ششم، دیوارهای دفاعی و تالار است که باعث افزایش جذابیت پنجکنت باستانی برای جهانگردان و حمایت از گردشگری پایدار از طریق حفاظت از میراث فرهنگی به عنوان عامل توسعه اقتصادی خواهد بود.

از سال 2001 تاکنون صندوق سفرای ایالات متحده آمریکا برای حفظ میراث فرهنگی به 17 پروژه در تاجیکستان به مبلغ کلی 806.424 هزار دلار کمک مالی کرده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  سرهنگ محسن سلیمانی در تشریح این خبر گفت: طی وقوع یک فقره سرقت از اتباع بیگانه در شهرستان چالوس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: متهمان با مراجعه به مناطق تفریحی در شهرستان چالوس با اتباع خارجی مورد نظر را تحت نظر قرار می‌دادند و در موقیعت مناسب اقدام به سرقت دلار‌ها می‌کردند و متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: ماموران با اقدام اطلاعاتی، متهمان را که یک زن و مرد بودند در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازدید از خودروی متهمان ۴ برگ اسکناس یکصد دلاری، ۴۲ برگ اسکناس یک دلاری، یک برگ اسکناس دو دلاری، دو برگ اسکناس ده دیناری، یک برگ اسکناس بیست دیناری کویت و مبلغ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان وجه نقد و چهار دستگاه تلفن همراه لمسی کشف کردند.

سرهنگ سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان اهل یکی از استان‌های مرکزی کشور بودند و پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به دادسرا اعزام و روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۳۰ روستا توسط بسیج سازندگی استان البرز
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است