Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@12:14:13 GMT

راه حل لتونی برای ناوگان حمل‌ونقل کرونازده!

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۷۸۸۲

راه حل لتونی برای ناوگان حمل‌ونقل کرونازده!

مسئولان شهر ریگا به دلیل ابتلای بسیاری از رانندگان اتوبوس به کووید -۱۹، جدول زمانی اتوبوس‌ها را تغییر داده‌اند و سیستم شمارش سرنشین را در اتوبوس‌ها نصب کرده‌اند تا ظرفیت اتوبوس‌ها را در دوران پاندمی کنترل نمایند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لتونی از اواخر اکتبر در وضعیت قرنطینه قرار گرفت و اولین کشور اروپایی بود که در پاییز امسال شدیدترین محدودیت‌ها را دوباره اعمال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدان معنی است که تا ۱۵ نوامبر (زمانی که ارزیابی مجدد انجام می‌شود) همه مشاغل و خدمات غیر ضروری تعطیل است و منع رفت و آمد شبانه بعد از ساعت ۸ شب وجود دارد.

تاکنون تعداد مسافران اتوبوس در مقایسه با سپتامبر، ۶۳ درصد (در روزهای هفته) و ۶۸ درصد (در آخر هفته) کاهش یافته است. با این وجود، هم اکنون کمبود رانندگان اتوبوس نیز در شهر وجود دارد، زیرا بسیاری از آن‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده یا با فرد مبتلا در تماس بوده‌اند. با در نظر گرفتن این دو عامل، مسئولان تصمیم گرفته‌اند تا در بعضی از جدول‌های زمانی و دفعات حرکت اتوبوس‌های شهری تجدید نظر کنند. بر اساس گزارش‌ها، ۲۲ درصد از رانندگان این شهر به دلایل پروتکل‌های بهداشتی خارج از خدمت هستند.

در حال حاضر، تعداد کارکنان بیمار شرکت حمل‌ونقل عمومی به حد بحرانی رسیده است، بنابراین برای اطمینان از تداوم خدمات حمل‌ونقل، اتوبوسرانی مجبور به کاهش تعداد سفرها شده است. در واقع مسئولان تصمیم گرفته‌اند که ساعت سفرها برنامه‌ریزی شده باشد و تعداد خروجی‌های اتوبوس از پایانه‌ها کاهش یابد. البته این تصمیم‌گیری مشکلاتی را برای شهر به همراه خواهد داشت اما شهرداری از مسافران خواسته است که سفرهای غیر ضروری خود را طی این مدت به تعویق بیاندازند.

برای افزایش ایمنی مسافران، اداره حمل‌ونقل ابتکار جالبی انجام داده است؛ به منظور اطلاع رسانی به مسافران در مورد شلوغ بودن اتوبوس و تصمیم‌گیری در مورد سوار شدن یا منتظر ماندن برای وسیله حمل‌ونقل بعدی، اتوبوس‌های شهر در مسیرهای پرتردد به نشانگر نور مجهز شده است.

هنگامی که ۵۰ درصد اتوبوس پر باشد، سیگنال قرمز روشن می‌شود و مسافر می‌تواند تصمیم بگیرد که سوار اتوبوس شود یا منتظر بعدی باشد.

تمامی اتوبوس‌های جدید شهر مجهز به سیستم شمارش خودکار سرنشین است. بنابراین، هنگامی که فضای داخلی خودرو با ۵۰ درصد سرنشین پر می‌شود، سیستم حمل‌ونقل سیگنالی دریافت می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد سریع واکنش نشان دهند و یک وسیله نقلیه اضافی را به خط مورد نظر اختصاص دهند.

کد خبر 533274

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمل و نقل و کرونا کرونا و حمل و نقل کرونا و حمل و نقل عمومی لتونی ابتلای رانندگان به کرونا کرونا در جهان ویروس کرونا کرونا ویروس افزایش ظرفیت اتوبوس های شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اتوبوس ها حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محسن یازرلو با اشاره به لزوم برنامه ریزی های لازم برای حمل و نقل روان و هماهنگ محصولات کشاورزی، اظهارداشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با بکارگیری بیش از 5 هزارناوگان باری عملیاتی و انجام برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم، تمام توان خود را برای تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی استان به کار گرفته است.

به گفته وی، یکی از مهمترین برنامه‌های سازمانی، برنامه‌ریزی برای حمل و نقل بوده که در این میان حمل به موقع و تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یازرلو با اشاره به آغاز فصل برداشت و همزمانی برداشت برخی از محصولات کشاورزی، ادامه داد: با هماهنگی و پیش بینی های صورت گرفته، در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی وجود ندارد و در صورت ضرورت، از ظرفیت ناوگان دیگر استان‌ها برای حمل بار این منطقه اقدام خواهد شد.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: نرخ حمل و نقل براساس عرضه و تقاضا و توافق اضلاع حمل بوده و تشکل های صنفی نرخ پایه را تنظیم کرده اند.

یازرلو تاکید کرد: کشاورزان برای حمل  محصولات کشاورزی و بار خود از طریق شرکت های حمل و نقل مجاز برای تامین ناوگان اقدام کرده و با هدف جلوگیری از سرقت محموله از میادین و مجاری غیرمجاز نسبت به تامین کامیون اقدام نکنند

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن