Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان از افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اقتصاد این کشور خبر داد.

مامین ضمن سخنانی در اولین همایش بین المللی اقتصادی «اتحادیه اروپا – آسیای مرکزی» در بیشکک، گفت: قزاقستان پیشرفت قابل توجهی در بهبود وضعیت اقتصادی داشته است.

وی افزود: علیرغم خطرات مستمر در اقتصاد بین الملل، در 9 ماه اول سال جاری تولید ناخالص داخلی «نورسلطان» 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد بوده است. به لطف پویایی اقتصاد، سطح شاخص‌های تولیدی به قبل از همه گیری کرونا رسیده است.

نخست وزیر قزاقستان افزود: انتظارات کلی سرمایه گذاران همچنین بهبود یافته که پویایی بازار سرمایه گواه آن است.

مامین ادامه داد: حجم سرمایه گذاری مستقیم در اقتصاد قزاقستان در نیمه اول سال جاری میلادی بیش از 30 درصد افزایش یافته است. تنها سرمایه گذاری مستقیم اتحادیه اروپا در اقتصاد کشور 15 درصد رشد داشته است.

اولین همایش اقتصادی بین المللی «اتحادیه اروپا – آسیا مرکزی» در پایتخت قزاقستان آغاز به کار کرده است.

این همایش اولین رویدادی از مجموعه رویدادهای است که در سال‌های آینده در آسیای مرکزی به عنوان بخشی از استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی برگزار می‌شود.

تقویت روابط اقتصادی بین اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی یکی از اولویت‌های این استراتژی به شمار می‌رود.

به گفته برگزارکنندگان، این همایش فرصتی را برای شرکت کنندگان فراهم می‌کند تا در مورد نیازهای اولویت دار آسیای مرکزی در زمینه توسعه اقتصادی پایدار به نفع و منافع همه طرف‌ها بحث و تبادل نظر کنند.

بازسازی «سبز»، دیجیتالی شدن و بهبود محیط کسب و کار از موضوعات اصلی این همایش خواهد بود.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان همایش بیشکک بهبود اقتصاد سرمایه گذاری مستقیم اتحادیه اروپا آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت

داده‌ها نشان داد که اقتصاد آلمان در ابتدای سال از رکود عبور کرد و به لطف بخش ساخت وساز و صادرات بیش از حد انتظار رشد کرد.

به گزارش ایسنا، اقتصاد در سه ماهه اول رشد اندکی داشت و تولید ناخالص داخلی ۰.۲ درصد نسبت به دوره سه ماهه قبلی در شرایط تعدیل شده افزایش یافت. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز رشد ۰.۱ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند.

اداره آمار آلمان، داده‌های سه‌ماهه آخر سال گذشته را به‌جای کاهش ۰.۳ درصدی که قبلا گزارش شده بود، ۰.۵ درصد کاهش داد. رقم بالاتر از حد انتظار، دیدگاه مشترک اقتصاددانان مبنی بر اینکه ضعف‌های ساختاری بهبود آلمان را محدود می‌کند، تغییر نمی‌دهد.

اقتصاد آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، در میان همتایان بزرگ خود در منطقه یورو در سال گذشته ضعیف‌ترین بود، زیرا هزینه‌های بالای انرژی، سفارش‌های ضعیف جهانی و نرخ‌های بهره بالا بی‌سابقه بود. اگرچه انتظار می رود تورم در سال جاری کاهش یابد اما پیش‌بینی می‌شود که رشد نسبتا ضعیف باقی بماند. هفته گذشته دولت آلمان پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را برای سال جاری از ۰.۲ درصد به ۰.۳ درصد افزایش داد.

انتظار می‌رود که مصرف خصوصی به شتاب رشد کمک کند زیرا انتظار می‌رود دستمزدهای واقعی در بازار کار  افزایش یابد. داده‌های اداره آمار این کشور نشان داد که خرده‌فروشی آلمان در ماه مارس بیش از حد انتظار افزایش یافته است، که نشان‌دهنده بهبود مصرف در پایان سه‌ماهه و نویدبخش خوبی برای کل اقتصاد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار