Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهید جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ۸۰.۹۱ صدم درصد جمعیت بالای ۱۲ سال نوبت اول و ۵۱.۲۶ صدم درصد همین جمعیت در استان نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های مینودشت، گرگان، بندرگز و کردکوی در نوبت اول و دوم به ترتیب بیشترین سهم تزریق را داشتند که این چهار شهرستان در نوبت اول، ۸۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۵، ۸۵.۶۰، ۸۵.۰۶ و ۸۴.۶۳ صدم درصد و در نوبت دوم هم ۶۴.۹۰، ۵۹‌.۶۱، ۵۸.۹۲ و ۵۸.۵۱ صدم درصد جمعیت هدفشان واکسن زدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان ادامه داد: ۹۰.۰۸ صدم درصد جمعیت واکسینه شده در استان شهری و ۷۲.۳۹ درصد روستایی هستند.

جعفری تصریح کرد: بیشترین رده سنی که از واکسیناسیون کرونا در استان استقبال کردند، جمعیت بالای ۶۰ سال با ۹۶.۲۱ صدم درصد بود.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰.۰۴ صدم درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۷ سال، ۷۱.۴۹ صدم درصد جمعیت ۱۹ تا ۲۹ سال و ۸۴.۳۷ صدم درصد جمعیت ۳۰ تا ۵۹ سال استان واکسن کرونا دریافت کردند.

به گفته وی متوسط رعایت شیوه نامه های بهداشتی مربوط ویروس کرونا به  در مشاغل و حرفه های مختلف در این استان ۸۱ درصد ثبت شده است.

حعفری تصریح کرد : این رقم ثبت شده شامل رعایت بهداشت فردی، زدن‌ ماسک از سوی گیرندگان خدمت در نهادها و سازمانها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و وجود تهویه مناسب بوده است.

وی اظهارداشت: در حوزه رعایت بهداشت فردی میانگین در استان گلستان ۸۴ درصد، رعایت زدن ماست از سوی گیرندگان خدمت ۷۷ درصد ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و وجود تهویه مناسب در مشاغل و حرفه های مختلف به ترتیب ۸۱ و ۸۰ درصد ثبت شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: همچنین در همین مدت ۵۳۰ مورد اخطار و معرفی به مراجع قضایی انجام و ۶ واحد صنفی در استان پلمب شد.

وی با اشاره به این که تا آذر ماه سال گذشته تعداد بستری مثبت، بستری منفی، تست کرونا داده در انتظار جواب و تست کرونا نداده شاخص رنگ‌بندی شهرستان‌ها بود، بیان داشت: این شاخص در سه هفته پایانی منجر به روز ارائه آمار بررسی می‌شد که اگر تعداد بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از سه نفر، بین ۲ تا سه نفر، بین یک تا ۲ نفر و کمتر از یک نفر بود، رنگ‌ شهرستان‌ها به ترتیب قرمز، نارنجی، زرد و آبی اعلام می‌شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: این شاخص به ما کمک می‌کند که در چه وضعیتی هستیم و چه باید کنیم، اما آنچه روز گذشته از طریق اپلیکیشن ماسک برای گلستان اعلام شده، گول زننده است، زیرا وضعیت استان بدتر از وضعیت اعلامی است.

جعفری گفت: بطور مثال در شهرستان‌های رامیان و آق‌قلا شاهد افزایش مبتلایان هستیم، اما این شهرستان‌ها آبی اعلام شده که به زودی در وضعیت قرمز قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بندرگز که اپلیکیشن ماسک آن را نارنجی اعلام کرده براساس محاسبات ما قرمز است.

وی یادآور شد: در شهرستان‌های کردکوی، بندرترکمن، کلاله، گرگان، مینودشت و گنبدکاووس شاهد افزایش مبتلایان هستیم و در شهرستان‌های گمیشان کمی افزایش داریم.

جعفری با بیان این که وضعیت شهرستان مراوه‌تپه خوب نیست، گفت: در شهرستان‌های آزادشهر، علی‌آبادکتول و گمیشان در حال حاضر افزایشی نداریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به این که وضعیت استان در مقایسه با سایر استان‌ها در زمینه بروز ابتلا، بستری و فوت ناشی از مبتلا شدن به کرونا بهتر است و حتی جزو استان‌های آخر هستیم، خاطرنشان کرد: اما مقایسه آمار ارائه شده استان در مقایسه با سه هفته قبل در همین موقع، قابل توجه است و نیازمند تدابیر ویژه از سوی مسئولان است.

وی یادآور شد: از آنجایی که ۲ استانی که بیشترین تردد را به گلستان به لحاظ مسافر در وضعیت قرمز هستند، باید در خصوص ترددهای شخصی و غیررسمی از آنها به استان، کنترل و نظارت بیشتری انجام شود.

استان ۲ میلیون نفری گلستان ۱۴ شهرستان دارد.

برچسب‌ها ماسک پروتکلهای بهداشتی گرگان دانشگاه های علوم پزشکی گلستان فاصله گذاری اجتماعی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک پروتکلهای بهداشتی گرگان ماسک پروتکلهای بهداشتی گرگان دانشگاه های علوم پزشکی گلستان فاصله گذاری اجتماعی معاون بهداشت دانشگاه علوم علوم پزشکی گلستان صدم درصد جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای بودند | در کمال نامردی او را در میان کلزاها رها کرده بودند

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با بیان اینکه شکل رهاسازی «یسنا» توسط آدم‌رباها نشانگر ارزیابی همه جوانب و حرفه‌ای بودن آنها بود، افزود: امکان خارج شدن کودک از میان بوته‌های مرتفع کلزاها بسیار پایین بود.

قاسم غریب‌آبادی صبح امروز به مناسبت هفته هلال احمر در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: تنویر افکار عمومی در شرایطی که همه اقشار مردم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی می‌توانند اظهارنظر کنند، بسیار سخت است که مسئولیت خطیر آگاهی‌بخشی را خبرنگاران برعهده دارند.

وی با بیان اینکه شعار هلال احمر «بی‌طرفی» است، ادامه داد: تلاش می‌شود خدمات این جمعیت به گونه‌ای انجام شود تا همه آحاد جامعه و اقوام به نحو شایسته‌ای از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به اینکه یک عده در جریان مفقودی «یسنا» می‌خواستند با فضاسازی، روال عادی جستجو را منحرف کرده و جوسازی کنند، افزود: در این میان رسانه‌های رسمی با پوشش بسیار خوب خود، زمینه‌ساز تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر دستگاه‌های امنیتی و هلال احمر شدند.

وی با تاکید بر اینکه آدم‌رباها پس از بازگرداندن یسنا، در کمال نامردی او را در میان کلزاها رها کرده بودند که به هیچ عنوان در حالت معمولی و زمینی امکان پیدا شدن کودک وجود نداشت، خاطرنشان کرد: هلال احمر از همان لحظات اولیه جستجو پای کار بود و اگر همان روز پس از رها کردن کودک، پیدا نمی‌شد با توجه اینکه هواشناسی آغاز بارش را از شامگاه روز پنجم هشدار داده بود، قطعاً سلامت کودک و جان او به خطر می‌افتاد.

غریب‌آبادی هوشیاری سارقان در چگونگی بازگرداندن و رهاسازی کودک را حرفه‌ای و با ارزیابی همه جوانب عنوان و اضافه کرد: پلیس و دادستانی پس از ارزیابی‌های دقیق‌تر دلایل آدم‌ربایی را جهت تنویر افکار عمومی اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه مهم است، پیدا شدن "یسنا" در زمانی بسیار مناسب و در همان لحظات اولیه آزادی بود، تصریح کرد: کایت‌سوار هلال احمر با استفاده از تجربه خود و اسکن مناسبی که داشت، موفق شد محل کودک را شناسایی کند.

غریب‌آبادی پرهیز از هرگونه گمانه‌زنی و اظهارنظر در خصوص این پرونده را از اولویت‌ها دانست و توضیح داد: متولیان پس از بررسی‌ها و روشن شدن ابعاد و دلایل آدم‌ربایی توسط سارقان، مراتب را از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

کد خبر 849670 منبع: ایسنا برچسب‌ها استان گلستان خبر مهم هلال احمر

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای بودند | در کمال نامردی او را در میان کلزاها رها کرده بودند
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد