Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:28:43 GMT

تاکنون ۴۸۴ هزار نفر در فارس کرونا گرفته‌اند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۸۷۶۰

تاکنون ۴۸۴ هزار نفر در فارس کرونا گرفته‌اند

ایسنا/فارس به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی بیش از بیست ماه گذشته، ۴۸۴ هزار نفر در استان فارس به کروناویروس مبتلا شده‌اند.

عبدالرسول همتی یکشنبه ۱۶ آبان در توضیح آخرین آمارهای شیوع کروناویروس در فارس به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۷۸ تست تشخیصی مولکولی و ۲۲۷ هزار و ۹۱۱ مورد تست سریع انجام  و منجر به شناسایی ۴۸۴ هزار و هشت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۴۷۰ هزار و ۴۷ نفر از این بیماران خوشبختانه بهبود یافته‌اند، گفت: با اضافه شدن ۷ مورد فوتی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۵۳ نفر در استان فارس براثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند.

همتی با اعلام بستری ۱۶۴ بیمار جدید مبتلا یا دارای علائم کروناویروس طی شبانه روز گذشته در فارس، افزود: هم اینک بالغ بر ۱۵۲۱ نفر در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد ۱۹۵ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اگرچه آمار موارد بستری مبتلایان به کروناویروس در بیمارستان‌های استان رو به کاهش است، اما کماکان آمارها نگران کننده است و نیاز به توجه بیشتری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی احساس می‌شود.

همتی از درمان سرپایی ۱۶۱۴ بیمار مبتلا و دارای علائم کروناویروس طی شبانه روز گذشته در مراکز ۱۶ ساعته استان خبر داد و تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به کروناویروس، به پزشک خانواده خود و یا مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس(۱۶ ساعته) مراجعه کنند.

او با بیان اینکه تاکنون پنج میلیون و ۳۸۹ هزار و ۹۰۳ دُز واکسن علیه کروناویروس به مردم فارس تزریق شده است، اظهار کرد: از این تعداد، سه میلیون و ۳۷ هزار و ۵۲۲ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۸۱ دُز نوبت دوم بوده است که پوشش واکسیناسیون ۸۰.۵درصدی نوبت اول جمعیت هدف و ۶۲.۴درصدی نوبت دوم جمعیت هدف استان را به همراه داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: ضرورت دارد تمام مردم استان اعم از افرادی که واکسینه شدند و یا هنوز موفق به دریافت واکسن نشده‌اند، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و ترددهای غیر ضروری را برای ایمنی عمومی، کنترل و غلبه بر کروناویروس جدی بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس فارس همه باهم علیه کرونا کرونا در ایران واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز معاون بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود

در ادامه نشست‌های محفل ادبی قند پارسی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، عصر شعر شیراز در آستانه ۱۵ اردیبهشت‌ماه روز شیراز برگزار می‌شود.

این نشست ادبی به پاسداشت شهر راز با حضور شاعران و اعضای محفل ادبی قند پارسی با اجرای غلامرضا کافی دبیر این محفل و عضو هیئت علمی بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز اجرا خواهد شد.

«عصر شعر شیراز» به میزبانی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی، روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ برگزار و از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده پخش خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟