Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه امروز شورای شهر مشهد علاوه بر تصویب چند لایحه، اعضای شورای شهر به انتقاد از بروکراسی اداری و بی‌توجهی به حمل‌ونقل شهرها توسط دولت انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن موحدیان امروز (یکشنبه) در آغاز دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر در خلیج فارس، اظهار کرد: استکبار جهانی گویا پایگاه عین‌الاسد را فراموش کرده که حال شرارت و شیطنت در آب‌های دریای عمان و خلیج فارس را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته این اقدام پلیدانه هم با برخورد جدی و قوت و قدرت نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روبرو شد که امیدواریم درس عبرتی برای استکبار جهانی و قدرت‌هایی باشد که پیوسته شرارت را دنبال می‌کنند.

موحدیان در ادامه با گرامیداشت روز ملی کیفیت، گفت: قریب به دو دهه است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها، به مقوله اقتصاد توجه جدی دارند و در این بین باید کیفیت را هم مدنظر قرار داد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: اگر رونق در تولید را دنبال می‌کنیم، مهمترین مساله آن، مقوله «کیفیت» است لذا امیدواریم هموطنان ما خرید اجناس ساخت داخل را در دستورکار خود قرار دهند و از سوی دیگر، تولیدکنندگان هم به مساله کیفیت کالاهای تولیدی خود توجه ویژه‌ای داشته باشند و روزی فرا برسد که «استاندارد ایرانی» معیار و ملاکی برای خرید افراد در تمام دنیا شود.

وی با اشاره‌به پیش‌رو بودن هفته جهانی کارآفرینی تصریح کرد: کارآفرینی، عبادت است و لذا به‌عنوان شورای شهر، دقت و توجه کافی نسبت به کارآفرینان باید داشته باشیم؛ آنهایی که در خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بروکراسی‌های متعدد اداری را یکی از موانع پیش روی کارآفرینی دانست و گفت: امیدواریم این بروکراسی‌ها که احتمالاً گریبانگیر دستگاه‌های نظارتی هم باشد، هرچه زودتر به شرایط تسهیلگری تغییر یابد و موانع کارآفرینی برطرف شود. شورای ششم در این خصوص، به‌ویژه مشاغل خرد و خانگی، با محوریت حاشیه شهر گام‌های جدی خواهد برداشت تا از این طریق در جهت توانمندسازی و کارآفرینی در نقاط محروم اقدامات مؤثری داشته باشیم.

همچنین مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: منتخبان مردم همه تلاش و توان خود را برای انجام مأموریت‌ها و وظایف به کار خواهند گرفت و برکسی پوشیده نیست که در مقطع حساس از حیات انقلاب اسلامی قرار داریم و منتخبان ملت در انتخابات اخیر رسالتی بزرگ و مهم بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه توفیق در این رسالت جز با مجاهدت ممکن نیست و همکاری و هم افزایی هر چه بیشتر مسئولان دولت و شوراهای اسلامی شهرها را باهم می‌طلبد، تصریح کرد: به عنوان شورای اسلامی شهر مشهد برای طی مسیر سخت و ظریف پیش رو هرچه بیشتر نیاز به حفظ روحیه انقلابی و عمل بر اساس تفکر انقلابی داریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد همه جانبه نگری برخاسته از حذف و احتیاط مبتنی بر تقوا را از شئون عمل انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ در اداره کل راه و شهرسازی به یکی از مسائل کلانشهرها تبدیل شده و با انتقال این دبیرخانه به شهرداری‌ها، بسیاری از معضلات برطرف می‌شود.

دبیریان با بیان اینکه سهم دولت در اوراق مشارکت نوسازی و بهسازی، از ۵۰ درصد در سال ۹۹ به ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است، تاکید کرد: این موضوع بسیار مهم باید در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مورد توجه قرار گیرد چون عمدتاً کلانشهرهای کشور از این اوراق بهره مند هستند و خواهشمندیم در صورت امکان در بودجه اصلاح شود.

وی تصریح کرد: سقف انتشار اوراق مشارکت در سال گذشته و امسال هشت هزار میلیارد تومان بوده که عدد بسیار کمی است چون ساخت هر کیلومتر مترو بین ۱۰۰۰ تا ۱,۲۰۰ میلیارد تومان برای مدیریت شهری هزینه دارد و امیدواریم این عدد به دو برابر افزایش یابد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گزاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای اخذ تسهیلات توسط شهرداری‌ها، مطابق ضوابط عمومی و مشابه افراد حقیقی اقدام نشود؛ دستورالعمل‌های مربوط به اخذ تسهیلات برای شهرداری‌ها باید تدوین شود.

بر اساس این گزارش و با تصویب شورای شهر بهای خدمات سرویس مدارس به نسبت تغییر ظرفیت سرنشین و تعداد روزهای سرویس‌دهی توسط کارگروه ماده ۱۸ محاسبه و تعیین می‌شود.

همچنین در تصویب طرح نظریه کمیسیون مشترک در خصوص ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات خانگی، شهرداری مشهد مکلف است به منظور ساماندهی وضعیت مراکز ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی در شهر مشهد، حداکثر ظرف مدت دو ماه از لازم الاجرا شدن این مصوبه، با همکاری سازمان دامپزشکی و سایر دستگاه‌های ذیربط نسبت به تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های مورد نیاز در خصوص استقرار این مراکز اقدام و به منظور تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

همچنین لایحه مجوز پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۰ تصویب شد. بر اساس این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور تأمین و جبران هزینه‌های بهره‌برداری از ناوگان بخش خصوصی برای ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به شهروندان و زائران و همچنین ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران و امکان تداوم فعالیت بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل عمومی، نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده ارائه خدمات هر خط و بهای کرایه مصوب دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوسرانی، از ابتدای سال ۱۴۰۰، با رعایت تبصره‌های مربوط اقدام شود.

در ادامه نام‌های زیر برای معابر شهر به تصویب رسید:

منطقه ۶، نامگذاری معبر فرعی شهید وطن دوست ۱۰ واقع در بلوار حر، حر ۲ با حفظ شماره به نام "شهید محمد احمدی النگ"

منطقه ۷، نامگذاری معبر فرعی احسان ۱۳ واقع در شهرک عسکریه با حفظ شماره به نام "شهید علی محمد سرخسی خیرآبادی"

منطقه ۸، نامگذاری معبر فرعی امام خمینی ۵۷ با حفظ شماره به نام "شهید محمود منظم تولایی".

کد خبر 533887

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نامگذاری خیابان شهدا شهرداری مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر مشهد شورای شهر بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.


آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورای اداری استان تهران
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران