Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@17:23:33 GMT

تکرار ادعاهای خصمانه رسانه سعودی ضد حزب الله

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۹۰۶۳

تکرار ادعاهای خصمانه رسانه سعودی ضد حزب الله

در پی تنش‌آفرینی اخیر عربستان ضد لبنان روزنامه سعودی «الریاض» در مقاله ای نوشت، اکنون لبنان در حال گذراندن یک دور باطل و پایان‌ناپذیر است که پیامدهای آن را در تمام ابعاد زندگی ملت و دولت خود خواهد دید.

این رسانه سعودی با اتهام زنی ضد حزب الله مدعی شد، یک بازیگر خارجی در لبنان وجود دارد که در راستای منافع خود عمل می کند و منافعش در این است که لبنان را به عنوان میدانی برای بازی‌های سیاسی خود نگه دارد و از دست مخالفان لبنانی که متعلق به تیم «رفیق حریری» نخست وزیر فقید لبنان هستند رها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه سعودی در ادامه مقاله خود ادعا کرد، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان تلاش می‌کند تا روابط این کشور با کشورهای عربی را در بهترین حالت حفظ کند اما قبل از دیگران برای خود او روشن شده که امور لبنان در دست وی نیست و تصمیم گیرنده اصلی در این کشور حزب الله و متحدان آن هستند.

این رسانه همچنین تاکید کرد که لبنان به آخرین فصل از پروژه فروپاشی خود رسیده است.

«جورج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان که مجری شناخته شده در جهان عرب است، اخیرا در برنامه‌ای تلویزیونی با «بیهوده» خواندن جنگ عربستان سعودی علیه یمن، از نیروهای جنبش انصارالله یمن حمایت کرده و گفته بود که این نیروها نیز همانند حزب الله از خود و کشورشان حفاظت می‌کنند. این اظهارات منطقی که در بازه زمانی کنونی منتشر شده با واکنش غیرعادی و تند عربستان مواجه شد که سفیر خود را از بیروت فراخوانده، سفیر لبنان را اخراج و واردات از این کشور را ممنوع کرد.

هم زمان با آن مانور رسانه‌های وابسته به عربستان ضد لبنان و حزب الله نیز ادامه دارد.

اهدافی که رسانه‌های محور وابسته به عربستان دنبال می‌کند عبارتند از: ایجاد رعب و وحشت در میان لبنانی‌ها از پیامدهای سنگین قطع روابط اردوگاه عربستان با لبنان، تخریب وجهه و جایگاه حزب الله در میان مردم لبنان و تحریک علیه این جنبش مقاوم با هدف نهایی خلع سلاح حزب الله و حذف آن از صحنه سیاسی و روی کار آوردن دولتی کاملا وابسته به عربستان که در نهایت زمینه ورود آن به خط سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تسهیل شود.گسترش نفوذ و رخنه عربستان در تمام امور لبنانی‌ها از طریق پیشبرد پروژه نخ نما شده ایران هراسی در لبنان.

منبع: فردا

کلیدواژه: حزب الله رسانه سعودی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود